דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מפעילי המעונות המפוקחים דורשים להעלות ב-16% את שכר המטפלות: "200 כיתות נסגרו עקב מחסור בכוח אדם"

מטפלות-מחנכות רבות עוזבות כדי לעבוד כסייעות בגנים, ובארגונים מזהירים: "לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר" | הארגונים דורשים מוועדת המחירים לאשר העלאה בשכר המטפלות, ולהשוות אותו לשכר הסייעות בגנים

מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מטפלות הגיל הרך מפגינות בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פתיחת שנת הלימודיים בסכנה לכ-120 אלף פעוטות: בשימוע שקיימה ועדת המחירים עולה כי בשנתיים האחרונות נסגרו 200 כיתות וכ-15 אלף פעוטות נותרו ללא מסגרת. הסיבה לכך היא מחסור חמור במחנכות מטפלות. 

ארגון המעונות המפוקחים דורש להשוות את עלות שכרן של המחנכות המטפלות לזו של סייעות בגני הילדים, שעומדת על 12,114 ש״ח. כרגע עלות השכר לפי ועדת המחירים עומדת על 10,902 ש״ח, בעוד הארגון טוען כי העלות המדוייקת היא 10,435 ש״ח, פער של 1,730 ש״ח, שהם 16%. 

מלבד ההודעה לתקשורת שלח הארגון מכתב לוועדת המחירים המפרט את התנגדותו למסקונתיה, כפי שפורסמו בחודש שעבר. ההתנגדות העיקרית היא לאי עלייה מספקת בשכרן של המטפלות מחנכות. לטענן הארגון, ללא עלייה בשכר המטפלות-מחנכות לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים. 

הסיבה לרצונו של הארגון להשוואת שכרן של המטפלות מחנכות לסייעות היא מעברן של מטפלות-מחנכות רבות לתפקיד של סייעת בגני הילדים. שכרן הגבוהה יותר של הסייעות, ימי החופשה הצמודים ללוח החופשות של מערכת החינוך ושעות העבודה הקצרות יותר גורמים למטפלות מחנכות לעבור לתפקיד של סייעת. בנוסף שני התפקידים דורשים קורסים שניתן להשלימם בקלות. 

גם עלויות ימי חופשה, מחלה והחזרי נסיעות אינם נכללים בחישובי הוועדה

מלבד העלאת עלות שכר המטפלות-מחנכות, מציינים בארגון עלויות נוספות שאינן מתומחרות בוועדת המחירים, כמו ימי היעדרות, שכוללים ימי חופשה, מחלה וכן חופשות לידה. 

עלות נוספת שאינה מתומחרת היא עלות ההסעות של המחנכות מטפלות. לדברי הארגון בשל המחסור בצוות החינוכי הגיוס מתרחב ונדרשות הסעות למטפלות מחנכות. כמו כן, עלויות הקשורות למבנים של המעונות לא תומחרו כמו שכירות, חשבונות חשמל ומים ושיפוצים. 

בארגון ביקרו גם את מנגנון ההצמדה לעדכון המחירים, אשר לא אוזכר במסמך שפרסמה הוועדה. הארגון טוען כי לאור העלויות המשתנות במשק, יש לעדכנו כמה פעמים בשנה, אך לא מוזכר במכתב מהו המדד לפיו רוצים לעדכן ואת עדת המחירים. 

ארגון המעונות המפוקחים מאגד את נעמ"ת, ויצ"ו, אמונה, נאות מרגלית, בית יעקב, נשי חירות וחלמיש, כולם ארגונים חברתיים המפעילים מעונות יום מפוקחים. במכתב הודגש כי המכתב של ארגון המעונות המפוקחים עוסק בהתנגדות באופן כללי וכל ארגון ישלח מכתב מטעמו העוסק בעלויות השונות.  

באוקטובר האחרון המעונות המפוקחים קיימו מחאה שמטרתה הייתה לקיים את וועדת המחירים כדי להעלות את שכר המטפלות-מחנכות. בכלל המעונות המפוקחים יש 120 אלף פעוטות המהווים רבע מהפעוטות בישראל. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!