דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עשרות פעילי ההסתדרות הפגינו מול מנכ"ל שסטוביץ': "נמשיך במאבק ביוקר המחיה כמה שצריך, וננצח"

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי: "לא נרפה ולא נישן עד ששסטוביץ׳ ודומיו יבינו עד כמה הם פוגעים בציבור" | מאמון אבו-עלי, חבר ועד מגה: "בחברה הערבית מרגישים את עליות המחירים ביתר שאת" | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו כאן כדי לומר - די לעושק"

הפגנת פעילי ההסתדרות מול ביתו של מנכ"ל חברת שסטוביץ', יוני שסטוביץ' (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת פעילי ההסתדרות מול ביתו של מנכ"ל חברת שסטוביץ', יוני שסטוביץ' (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות נציגי הסתדרות, פעילים חברתיים ואזרחים הפגינו הערב (רביעי) מול ביתו של מנכ"ל שסטוביץ, יוני שסטוביץ, בכפר שמריהו. זאת בדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים. הפעילים מניפים שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "מפסיקים להיות פראיירים – קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה" ו"דיפלומט, שסטוביץ, קימברלי-קלארק – נגמרה החגיגה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר הערב: "הישראלים גמרו להיות פראיירים והם לא מוכנים לעמוד מנגד. אנחנו כאן כדי לומר – די לעושק".

יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבא, אלירן קוזליק, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבא, אלירן קוזליק, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)

בפגנה השתתף אלירן קוזליק, יו"ר ועד עובדי טבע כפר סבא: "מדובר על מאבק לאומי ולא כזה של קבוצה כזו או אחרת. אנחנו הקול של כל אזרחי מדינת ישראל, שסובלים יום יום מעושק המחיה. נמשיך במאבק הצודק הזה כמה שצריך וננצח, כי הצדק מנצח".

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן9
יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן9

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי: "אנחנו והוועדים לא נרפה ולא נישן עד ששסטוביץ׳ ודומיו לא יבינו עד כמה הם פוגעים באזרחי ישראל ובציבור העובדים. לא ניתן להמשיך ולהעלות מחירים ונעשה הכל כדי שהציבור יקנה חכם, יקנה כחול לבן ויימנע מלרכוש מוצרים של יבואנים שמעלים מחירים באופן חזירי ומתעשרים על גבם של האזרחים".

מאמון אבו עלי, חבר ועד עובדי מגה, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
מאמון אבו עלי, חבר ועד עובדי מגה, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)

מאמון אבו-עלי, חבר ועד מגה יינות ביתן: "באנו היום לתת גיבוי למאבק של ההסתדרות למען הצדק, נגד עליית המחירים. בחברה הערבית מרגישים את עליית המחירים ביתר שאת. כולנו אזרחי המדינה, ומרגישים את הקושי לפעמים לגמור גם את היום בגלל עליות המחירים. אנו נבוא ונפגין כל יום, נעשה בלאגן עד שיהיה פה צדק במחירים ואפשר יהיה לחיות כאן בכבוד."

יו"ר נעמת במרחב תל אביב, ענת עוז, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר נעמת במרחב תל אביב, ענת עוז, בהפגנה נגד יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)

ענת עוז, יו"ר נעמת בתל אביב יפו: "אני מבקשת מהנשים שהולכות לקניות שיגלו אחריות, ויימנעו מרכישת המוצרים של הטייקונים הללו. גם אני כשהלכתי לקניות כיתתי את רגלי וחיפשתי מוצרים חלופיים, כחול לבן, על מנת לקחת חלק במאבק המחירים. אנחנו מייצגות ציבור רחב של נשים מוחלשות. עובדות בשכר מינימום שמתקשות לסגור את החודש. למענן נמשיך להיאבק עד שנצליח להוריד את המחירים ולאפשר קיום בכבוד."

מאבק נרחב ביוקר המחיה: הפגנות, מסע פרסום ופעילות הסברה

מאבק ההסתדרות מתמקד בארבע חברות ייבוא שהודיעו לאחרונה על העלאת מחירים – שסטוביץ', דיפלומט, קימברלי קלארק וליימן שליסל. בהסתדרות קוראים לעובדים ולציבור כולו להימנע מרכישת מוצרים שמיובאים על ידי חברו אלו, בסוף השבוע האחרון מחו עשרות נציגי הסתדרות, גמלאים, פעילים ונציגי הנוער העובד והלומד מול בתיהם של מנכ"ל דיפלומט נועם וימן בשכונת צהלה בתל-אביב ושל מנכ"ל שסטוביץ. אתמול התקיימו עצרות מחאה מול בתיהם של נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ונשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין.

מחר (חמישי) תתקיים הפגנה מול קריית הממשלה בחיפה בדרישה מהממשלה לנקוט צעדים מיידיים להפחתת יוקר המחיה.

במקביל נמשך מבצע השטח "קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה". מאות עובדי וחברי ההסתדרות, אנשי מרחבים ונציגי הנוער העובד והלומד הגיעו לעשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ וחילקו לצרכנים חומרי הסברה, חולצות ושקיות רב פעמיות לרכישת מזון, הסבירו לקהל איך לקנות חכם וסייעו בהרכבת סל מוצרים מוזל ונגיש.

ההסתדרות ממשיכה בקמפיין שכולל פרסום בטלוויזיה, פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות. מיליוני נהגים כבר נחשפו לקמפיין דרך אפליקציית ווייז. ההסתדרות ממשיכה לקבל פניות נוספות להצטרף למאבק מפעילים חברתיים, ועדים ואזרחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!