דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

״יום חג לדמוקרטיה, נחזיר את השלטון ונטפל ביוקר המחיה״: יום בשטח עם פעילי הליכוד

רם בן יהודה, פעיל ירושלמי ותיק במפלגה: ״נטפל בבתי המשפט ונעזור לשכבות החלשות״ | מרים כהן, ירושלמית שתומכת במירי רגב: ״חגיגה לליכודניקים, נתקן את עוולות הממשלה הקודמת״

אילון מנצורי ואופיר שוורץ, פעילי ליכוד ביום הפריימריז למפלגה בבנייני האומה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
אילון מנצורי ואופיר שוורץ, פעילי ליכוד ביום הפריימריז למפלגה בבנייני האומה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

״אצלי בבית מציביעים רק ליכוד״, מספר אילן מנצורי, פעיל ליכוד שתומך בח״כ אבי דיכטר, והגיע אתמול (רביעי) כדי לעורר את השטח בקלפי המרכזית לפריימריז לרשימת הליכוד בבנייני האומה בירושלים.

מנצורי, צעיר בשנות ה-20 לחייו, מפרט מה הוא מצפה מנבחריו לכנסת הקרובה: ״קודם כל חשוב שמישהו יגע בסיפור הזה של המחירים, גם הביטחון שלנו התדרדר ברמה מטורפת, ומרגיש שאף אחד לא באמת רוצה להתעסק בזה. לממשלת השינוי כל הזמן חשוב להתהדר בהישיגים כאילו הם עוזרים לחלשים, אבל עם העזרה שלהם, מחירי התחבורה והדלק עלו״.  

אופיר שוורץ, פעיל נוסף של אבי דיכטר ותושב ירושלים, מתאר את יום הפריימריז כ״חגיגה״: ״אתה נכנס פנימה למתחם וישר מחייך. אני מאוד אוהב גם את ניר ברקת, הוא היה ראש עיר טוב והשקיע הרבה מאוד בבית״ר ירושלים. אנחנו האוהדים מרגישים היום שאנחנו צריכים להחזיר לו. גם דוד אמסלם אהוב מאוד בקרב הירושלמים״. 

רם בן יהודה, פעיל ירושלמי ותיק, מתרוצץ במקום עם מגאפון וקורא לכל הפעילים לא לשכוח להצביע ליכוד ביום הבחירות: ״במפלגת העבודה מצביעים בסמארטפון, פה יש חיכוך עם האנשים. הליכוד זו המפלגה הדמוקרטית הגדולה אבל גם באמת דמוקרטית״.

״הליכוד יחזור לשלטון ויטפל בבית המשפט בישראל, שצריך להקים אותו מחדש״, מבטיח בן יהודה. ״אבל חוץ מזה גם תדאג לשכבות החלשות מול היוקר המחיה שהאמיר שחקים. ניסיתי לעשות הכל שהימנים לא ילכו עם ממשלת השינוי, עליהם יש לי הכי הרבה כעס ממה שקורה״.

״הציבור לא מבקש מותרות, רק לדעת שהוא יוכל לקנות מזון״

יטם, תושבת העיר ירושלים, ופעילה של גדי יברקן, תקפה גם היא את ממשלת השינוי: ״הם הרבה דיבורים, הרבה פוליטיקה, אבל מעשים אפס. הכל מתייקר אבל המשכורת לא עולה, וזה צריך להיות הטיפול הראשון של הממשלה. מרגיש שממשלת השינוי דואגת בעיקר למעמדות הגבוהים, בעוד מעמדות הביניים ועניים לא קיבלו כלום, רק נלקח מהם״.

״הציבור לא מבקש מותרות״, היא מוסיפה. ״הציבור רוצה לדעת שהוא יכול לקנות לחם ואורז. הרבה אנשים בליכוד יעבדו בעיקר בזה״. 

יטם, תושבת ירושלים ופעילה עבור ח״כ גדי יברקן בפריימריז הליכוד (צילום: דוד טברסקי)
יטם, תושבת ירושלים ופעילה עבור ח״כ גדי יברקן בפריימריז הליכוד (צילום: דוד טברסקי)

״הליכוד והמפלגות החרדיות פופולאריות בירושלים כי זו לא עיר של עשירים״, אומרת מרים כהן, שתומכת בהיבחרה של חברת הכנסת מירי רגב. ״יש אנשים בשמאל שאני מעריכה את פועלם ומכבדת. אבל הממשלה הזו פעלה נגד העניים, נגד ירושלמים. לכן היום זו חגיגה גדולה של הליכודניקים שיביאו את הבשורה ויתקנו את כל מה שהממשלה הקודמת פגעה בו״.

גם משה לבקוביץ', תושב הבירה, זועם על עליית המחירים ומאשים את הממשלה המכהנת: "הדבר הראשון שאני מצביע עליו זה יוקר המחייה, פגשתי קודם כמה חבר'ה צעירים שאמרו לי שהם לא הצביעו ליכוד בעבר אבל הפעם כן. שאלתי אותם למה, וכולם אמרו לי סיבה אחת, וזה המאבק ביוקר המחייה. אנשים לא נספרו בספר התקציב ואני לא מדבר רק על חרדים למרות שאני חרדי, אני מדבר על העם כולו, אנחנו במצב שיש פה מדינת תל אביב ומדינת כל השארמפלגות שהיו אמורות לייצג את העובדים, מייצגות אולי את העובדים של העשירון העליון״.

״אני עובד עם 600 משפחות בסיכון ועם נוער בסיכון, מתחילת הקורונה הפניות אליי הן ללחם. חזרנו למצב שאנשים מבקשים לחם והתקשורת מעלימה את זה״, אומר לבקוביץ׳. ״אני מקווה שבקלפי תהיה הצבעת מחאה סביב הנושא הכלכלי״.    

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!