דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם תקדימי באגד: שכר הבסיס של הנהגים יעלה ל-50 שקלים בשעה

ההסתדרות חתמה עם הנהלת אגד על הסכם שכר לפיו שכרם של הנהגים יגדל ב-15%, כ-1,200 שקלים נוספים לשכר היסוד בחודש | ארנון בר-דוד: ״היום העובדים יכולים לזקוף ראש, מהלך שמחזק משמעותית את ענף התחבורה ועובדיו״

אוטובוס של אגד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
אוטובוס של אגד (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שכר הבסיס באגד יעלה ל-50 שקלים בשעה, השכר הגבוה ביותר בענף, החל מהחודש (אוגוסט). על הסכם השכר החדש חתמה ההסתדרות יחד עם הנהלת אגד ו-וועד העובדים. 50 שקלים לשעה הוא השכר השעתי הגבוה ביותר בענף, והוא שובר את תקרת הזכוכית של עובדי התחבורה הציבורית. כ-3,500 נהגים ייהנו מהעלאת השכר.

נהגי אגד, ששכר הבסיס השעתי שלהם עמד על 43.5 שקלים לשעה, ישתכרו 15% יותר, ובחישוב חודשי ייהנו מהעלאת שכר היסוד בכ-1,200 שקלים למשרה מלאה. בהמשך צפויה העלאה נוספת בשכר בשתי פעימות, בהתאם לוותק.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

עובדים בוותק של 15 שנים ומעלה באגד, כ-800 נהגים, יקבלו בעוד שלושה חודשים (נובמבר 2022) שני שקלים נוספים לתעריף השעתי. ביולי 2023, יקבלו עובדים בוותק של 10 שנים ומעלה, תוספת של כ-2.60 שקלים לתעריף הבסיס. בסך הכול, אחרי התוספות, יוכל נהג אגד בוותק מקסימלי לקבל תעריף שעתי של עד 65 שקל לשעת עבודה.

שכר המבקרים בחברה יעלה גם הוא בכ-20%, ושכרם של עובדי התחזוקה (דור ב׳) יעלה ביותר מ-8%. עובדי דור ב' הפורשים יזכו לתעודות נסיעה חופשיות.

"אנחנו יוצאים היום עם בשורה של ממש לנהגי ונהגות אגד״, אומר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״אלפי העובדים והעובדות שדואגים מדי יום להסיע אותנו בבטחה, יכולים לזקוף ראש, ולדעת שהם מתוגמלים על עבודתם הקשה והמאומצת.

״אני מאמין שהמהלך הזה מחזק משמעותית את הענף ואת עובדיו, ושחברות נוספות ילכו בעקבותיו. אני רוצה להודות ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ולאנשיו שבנחישותם הביאו את ההסכם המיטיב הזה לעובדים. תודה גם להנהלת אגד שהשכילה להבין שחיזוק העובדים הוא חיזוק לחברה כולה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "אנחנו יותר מגאים לסגור מעגל ולהביא היום את הסכם השכר המוביל בתחבורה הציבורית. שברנו את תקרת הזכוכית כשטבלת השכר באגד תתחיל במיידית ב-50 שקל לשעה, והוותיקים ייהנו מתוספות שכר נוספות המוקירות ומעריכות את נאמנותם לחברה. נמשיך להוביל את תנאי השכר וההעסקה בתחבורה הציבורית כפי שעשינו בכל החברות המאוגדות אצלנו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "עובדי אגד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ואני מברך על ההסכם אליו הגענו בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים וההסתדרות. ההסכם החדש הוא הוכחה נוספת לחשיבות שאגד מייחסת לרווחת עובדיה ויאפשר לקלוט עובדים נוספים למשפחת אגד,  שייהנו מתנאי השכר הטובים בענף".

סמנכ"ל הכספים באגד, גלעד ריקלין: "אגד מובילת התחבורה הציבורית בישראל בכל המדדים. לשמור על מובילות היא משימה מרכזית שלנו באגד. חברה מובילה בנויה על האנשים הטובים ביותר, כאלה הם נהגי אגד. שיפור תנאי השכר הוא הבסיס כדי להביא את הנהגים הכי טובים לאגד. אני שמח על שיתוף הפעולה המצוין עם ההסתדרות ונציגות העובדים. הוכחנו פעם נוספת שמטרות משותפות מביאות להסכמות ותוצאות מצוינות".

המנהל הארצי של חטיבת עובדי התחבורה הציבורית בהסתדרות, דורון עזרא: "לאחר מגעים ממושכים ומאתגרים, והודות לפעילותו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, אפשר לברך על תוצאותיו של הסכם זה. ההסתדרות הוכיחה שהיא במקום הראשון בדאגה לנהגים, וכך יהיה גם בעתיד".

יו"ר ועד עובדי אגד, קובי ואחניש: "זה הישג חסר תקדים למען נהגי  אגד. לאחר מו"מ עיקש של ועד העובדים וההסתדרות הגענו לטבלת השכר הגבוהה ביותר בתחבורה הציבורית. אודה למזכיר הוועד הארצי משה סלמי ומזכירי האזורים על שיתוף הפעולה למען עובדי באגד. נמשיך ביחד עם ההסתדרות לדאוג לזכויות העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!