דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
23.8°תל אביב
  • 20.5°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 22.3°חיפה
  • 24.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

אהרן ידלין, שר החינוך לשעבר ומראשי תנועת העבודה, הלך לעולמו בגיל 96

ידלין, שהיה שר החינוך בממשלת רבין הראשונה בשנות ה-70, זכה בפרס ישראל לחינוך ב-2010 והיה מראשי תנועת העבודה | כיהן כחבר כנסת 15 שנה ולאחר פרישתו כיהן בתפקידים רבים ונהג להיפגש עם חיילים ובני נוער להרצאות | הלווייתו תתקיים ביום ראשון ב-17:30 בקיבוץ חצרים

אהרון ידלין ז"ל (צילום:פלאש90)
אהרון ידלין ז"ל (צילום:פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך לשעבר אהרן ידלין, מוותיקי הפוליטיקאים בישראל, הלך היום לעולמו בגיל 96. ידלין, שזכה ב-2010 בפרס ישראל על מפעל חיים, היה מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל – ופעל במשך יותר משישה עשורים בעיקר בתחום החינוך אך גם בהתיישבות ובביטחון.הלווייתו תיערך בקיבוץ חצרים, בו חי רוב חייו, ביום ראשון בשעה 17:30. הוא הניח אחריו את אשתו השנייה עדינה ושלושה ילדים.

ידלין נולד בתל אביב, גדל בבן שמן ורחובות ולמד בבית הספר היסודי גאולה ובבית הספר הריאלי בחיפה. היה פעיל בתנועת הצופים ושימש כרכז ארצי של התנועה. בבגרותו הצטרף לגרעין שהיה ממקימי קיבוץ בארי ועבד שם כחקלאי, ולאחר מכן עבר לקיבוץ חצרים בו חי עד יום מותו. במלחמת העצמאות הצטרף לפלמ"ח, ולאחריה, בשנים 1950-1952 היה חבר הוועד הפועל של ההסתדרות וממקימי מכללת בית ברל, לימד בה וניהל אותה בשנים 1955-1957.

לאחר פרישתו מהכנסת שימש ידלין בתפקידים ציבוריים רבים, בהם מזכיר התק"ם, יו"ר תנועת העבודה הציונית העולמית, יו"ר מוסד ביאליק, יו"ר יד טבנקין, יו"ר המוסד החינוכי בית יציב בבאר שבע, סגן יושב-ראש הוועד המנהל של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע ויו"ר הנאמנים של קרן ראש הממשלה לסופרים. ביום העצמאות 2008 שימש כיו"ר חבר השופטים של חידון התנ"ך העולמי.

"יותר מכל דבר, היה מר חינוך", ספד לו נשיא המדינה, יצחק הרצוג, "לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ"ח איבריו. עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה. בחייו זכה בפרסים רבים – ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו ובהם ידידי, בנו, אלוף (מיל') עמוס ידלין ולכל אוהביו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד: "מדינת ישראל נפרדת היום מאהרון ידלין איש אדמה ורוח. חתן פרס ישראל, שר חינוך ואיש ציבור בכל רמ"ח אבריו. ידלין, שהוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל, דאג לעתיד הילדים והשקיע את מיטב שנותיו בחינוך, היה ממייסדי בית ברל שממשיך את דרכו בלימודי ההוראה. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח ניחומים וחיבוק לכל משפחת ידלין, לעמוס ורותם היקרים, זכיתם לאב וסב שנים רבות, לדוגמא ומופת ואתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם. יהי זכרו ברוך".

אהרון ידלין ז"ל עם תלמידי כיתה א' בזמן כהונותו כשר החינוך (צילום: לע"מ)
אהרון ידלין ז"ל עם תלמידי כיתה א' בזמן כהונותו כשר החינוך (צילום: לע"מ)

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסרה את תנחומיה למשפחת ידלין: "כשר חינוך וכאיש ציבור, ביקש להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות הציבורי והלאומי, מתוך ההבנה שהחינוך הוא הבסיס לחוסננו הלאומי, ופעל לצמצום פערים במערכת החינוך, סוגיות משמעותיות גם היום שעלינו להמשיך ולקדם. יהי זכרו ברוך".

השר לשעבר ויו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ ספד לו: "הלך מאיתנו אדם יחיד בדורו שתרומתו לא תסולא בפז ושמו ישאר חקוק בדברי הימים של מדינות ישראל. אהרון הוא אחד הנפילים האחרונים שהיה מעמודי התווך של בניית מדינת ישראל. ממעצבי הגשרים בין האוכלוסיות, גשר בין קיבוצים לערי פיתוח, בין אשכנזים לספרדים, בין ערבים ליהודים, והאדם שמימש את המשפט ״כל אדם הוא אדם באשר הוא אדם. ידלין היה מגיע תוך השקעת המאמצים הנדרשים, לפעמים החליף שלושה אוטובוסים בדרך לכל אסיפה ולכל מפגש. הוא ידע להיות המחנך של המדינה, אך עשה זאת עם מבט בגובה העיניים, ולכן לא ויתר על המגע הפיזי עם בני האדם כולם. יהי זכרו ברוך״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!