דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

נבחרה רשימת חד"ש לכנסת: איימן עודה בראש, עאידה תומא סלימאן במקום השני

בכינוס של 1,000 צירי ועידת המפלגה בשפרעם נבחרו עופר כסיף למקום השלישי ויוסף עטאונה למקום הרביעי | במערכות הבחירות האחרונות התמודדה המפלגה במסגרת הרשימה הערבית המשותפת

ח"כ איימן עודה (צילום: דוברות חד"ש)
יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה (צילום ארכיון: דוברות חד"ש)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

איימן עודה נבחר ליו"ר מפלגת חד"ש ולמקום הראשון ברשימתה לכנסת על ידי ועידת המפלגה שהתכנסה היום (שבת) בשפרעם. למקום השני נבחרה חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן, למקום השלישי נבחר חבר הכנסת עופר כסיף, ולמקום הרביעי פעיל המפלגה וחבר הכנסת לשעבר יוסף עטאונה.

מועמדי רשימת חד"ש לכנסת ה-25 לאחר בחירתם בוועידת המפלגה בשפרעם (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של איימן עודה)
מועמדי רשימת חד"ש לכנסת ה-25 לאחר בחירתם בוועידת המפלגה בשפרעם (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של איימן עודה)

חברי הכנסת של המפלגה נבחרים על ועידת המפלגה, שבה כ-940 חברים, בסבבי בחירות על כל אחד מהמקומות הריאליים ברשימה. במערכות הבחירות האחרונות התמודדה מפלגת חד"ש במסגרת הרשימה הערבית המשותפת. בכנסת האחרונה מכהנים מטעמה שלושה חברי כנסת – עודה, תומא-סלימאן וכסיף, יחד עם נציגי מפלגות תע"ל ובל"ד.

עודה נבחר למקום הראשון, עם 75% מקולות הבוחרים, אחרי שהתמודד מול ויאם שביטה שקיבל 21% מהקולות ו-4% נמנעו. הוא מכהן כיו"ר המפלגה מאז 2015, ומאז עמד בראש הרשימה הערבית המשותפת בכל מערכות הבחירות בהן התמודדה לכנסת.

לאחר בחירתו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לחברי וחברות ועידת חד"ש שנתנו בנו את אמונם ובחרו רשימה מנוסה ומצוינת לכנסת. האתגר שלנו בשבועות הקרובים יהיה לצאת לרחובות, לעבור בית בית, לדפוק על כל דלת ולדאוג שב-1 בנובמבר נצא כולנו, ערבים והיהודים לחזק בקלפי את השלום, השוויון והצדק החברתי על פני הגזענות והאפרטהייד."

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן נבחרה בסיבוב שני בו גברה על ראש מועצת כפר יאסיף שאדי שווירי, לאחר שבסיבוב הראשון אף אחד מהם לא זכה ביותר ממחצית הקולות (תומא סלימאן זכתה ב-49%, שווירי זכה ב-42% ונסרין מורקוס ב-8%). בסיבוב השני זכתה תומא סלימאן ב-53% מהקולות.

עם בחירתה כתבה ח"כ תומא-סלימאן: "גאה, מאושרת ומתרגשת שחברי וחברות ועידת חד"ש נתנו בי שוב את אמונם ובחרו בי למקום השני ברשימה לכנסת. אני מבטיחה ומתחייבת להמשיך להיאבק בשמכן ואיתכן נגד הכיבוש, נגד אלימות נגד נשים, ולמען צדק חברתי ושיוויון אמיתי לכולנו- ערבים ויהודים, נשים וגברים".

למקום השלישי נבחר עופר כסיף עם 67% מהקולות. נועה לוי זכתה ב-19% מהקולות, ועלי היבי ב-14%.

במקום הרביעי נבחר יוסף עטאונה, תושב ח'ורה בנגב ולשעבר ראש מחלקת החינוך ביישוב, שכיהן לתקופה קצרה כחבר כנסת מטעם המפלגה ב-2017-2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!