דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שוויון בספורט / בג"ץ אישר: תקציב כדורסל הנשים יוגדל

במסגרת עתירה שהגישה מנהלת ליגת העל בגין אפליה בתקצוב הספורט הנשי, קבע בית המשפט שהקבוצות יוכלו להסתמך בפני הבקרה התקציבית על התחייבות המדינה להגדלת התקציב. דיון נוסף בנושא ייערך בעוד כחודשיים

(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)
(צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת אתנה ווינר)

הישג משמעותי לליגת הנשים בכדורסל. בג"ץ נעתר היום לבקשת מנהלת ליגת העל לנשים ונתן תוקף להתחייבויות המדינה להגדלת התקציב לעונה הקרובה. עוד קבע בית המשפט כי ימשיך לפקח על מימוש ההבטחות בדיון שלישי בתיק בעוד שייערך כחודשיים.

בעתירה, שהוגשה על ידי היועצים המשפטיים של המנהלת עו"ד אורי קידר ועו"ד אורי כהנא, נטען כי הסכמי השיווק של הטוטו, בין היתר עם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת ליגת העל לגברים בכדורסל, לא חוקיים ומפלים את ספורט הנשים. לטענת המנהלת, על כל 200 ש"ח שמוקצבים לספורטאי גבר, מעבירה המדינה באמצעות הטוטו שקל בודד בלבד לספורטאית אישה.

בית המשפט נעתר לבקשת המנהלת והבהיר כי הקבוצות יוכלו להסתמך בפני הבקרה התקציבית על התחייבות המדינה להעברת תקציב של חמישה מיליון ש"ח העונה.
השופט חנן מלצר אף הדגיש כי בית המשפט מצפה ממשרד הספורט לממש את ההתחייבות להעברת מקדמה תוך חודשיים.

לפני כשבוע הגישה המדינה מסמך בו התחייבה להעביר לכל אחת מקבוצות ליגת העל סכום של 450 אלף ש"ח (עלייה מ-153 אלף ש"ח העונה הקודמת). בסך הכל, התחייבה המדינה לסכום כולל של 4,950,000 שקלים. בנוסף, התחייבה המדינה להחזיר את חובה מהעונה הקודמת בסך 800 אלף ש"ח. מסמך זה מנע את השבתת הליגה עליה הכריזה המנהלת.

"בג"ץ הבהיר כי הוא מצפה שהמדינה והטוטו יעמדו בהתחייבות תוך חודשיים, וחשוב מכך, הבהיר כי ימשיך לפקח וקבע מועד נוסף לוודא את מימוש ההתחייבות כלפינו", אמרה יו"ר המנהלת רו"ח איריס שטרק, "בנוסף אנו רואים חשיבות רבה בהחלטת בג"ץ שתאפשר הסתמכות הקבוצות על המתווה התקציבי שהציגה המדינה, לקבלת אישור הבקרה התקציבית".

בא כוח המנהלת, עו"ד אורי קידר, אמר כי "ההחלטה מהיום מהווה הישג משמעותי לעונה הנוכחית, אך חשוב מכך, בג"ץ קבע לוח זמנים קצוב לניהול ההליך העיקרי לביטול האפליה ופיקוח הדוק על ההתחייבויות של המדינה כלפי התקציבית כלפי ליגת הנשים".

תגובת משרד התרבות והספורט: "בג"צ קיבל את המתווה שהציג לו משרד הספורט לתקצוב קבוצות ספורט נשים וראה בו, כדברי השופטים מזוז ומלצר, 'מה שהשתנה עבורכם הוא תוצאה דרמטית… מהווים התקדמות… מציג אתכם (המנהלת) במקום הרבה יותר טוב'. יודגש שהמתווה היה ידוע למנהלת כדורסל הנשים טרם הדיון, ואנו שמחים על החלטת בג"צ לאשר את המתווה כפי שגובש.

המשרד פעל בעשור האחרון וימשיך לפעול על מנת לקדם פרויקטים לטובת ספורט הנשים תוך הקצאת תקציבים ייעודיים לנושא, נוכח החשיבות הרבה שמייחס לסוגיית קידום ספורט הנשים, ובכוונתנו להמשיך לעשות כן גם בהמשך. במקביל למאמצי המשרד, אנו תקווה כי מנהלת הליגה תצליח לבצע את תפקידה לגייס כספים וחסויות ולהפוך את הליגה למעניינת ואטרקטיבית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!