דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השביל שלה: דיאנה ויסמן שוברת מחסומים באתלטיקה הישראלית

דיאנה ויסמן בחצי גמר ריצת ה-100 מטר באליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 23 (צילום: Oliver Hardt/Getty Images for European Athletics)
דיאנה ויסמן: "רוצה להגיע לאליפות אירופה הכי חזקה שאני יכולה" (צילום: Oliver Hardt/Getty Images for European Athletics)

האצנית הבכירה תתחרה מחר (ג') באליפות אירופה במינכן, אחרי ששברה פעמיים השנה את השיא הישראלי ב-100 מטר | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הקושי באליפות העולם כשחלתה בקורונה, שבירת השיא המיתולוגי של אסתר רוט־שחמורוב והמטרה להגיע לפסגה ב"מלכת הספורט"

ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה באתלטיקה תצא לדרך היום (שני) במינכן, עם 15 נציגים ישראלים (9 גברים ו-6 נשים). מי שתייצג את ישראל בריצת ה-100 מטר היא דיאנה ויסמן, שמדורגת שישית באירופה במקצה זה ותפתח את הופעתה ביום שלישי בשלב חצי הגמר.

"כמובן שאני נמצאת בטופ של אירופה עכשיו, אז אני מקווה להוכיח את עצמי", אומרת ויסמן בראיון ל'דבר'. "אחרי מה שקרה לי באליפות העולם, המטרות שלי הן לעשות את המקסימום שהגוף שלי יכול". ויסמן, שמתאוששת ממחלת הקורונה, הייתה השנה בכושר שיא כששברה פעמיים את השיא הישראלי והעמידה אותו על 11:06 שניות. 

איך נראו ההכנות לאליפות אירופה?
"חזרתי לישראל מאליפות העולם ואפשר להגיד שהמשכתי להשתקם מהקורונה. ניסיתי לחזור לעצמי ומתאמנת כרגיל, אבל יש הרבה קשיים בדרך. למרות הכל, אני רוצה להגיע לאליפות אירופה הכי חזקה שאני יכולה".

"השמחה הכי גדולה שלי הייתה ששברתי את השיא בישראל, עוד יותר שמחתי שאסתר הייתה נוכחת"

ויסמן (24) פרצה לתודעה בשנת 2018 עם שבירת השיא המיתולוגי של אסתר רוט־שחמורוב ב-100 מטר (11.45 שניות), כאשר קבעה 11.38 שניות באליפות ישראל. השיא, שהחזיק 46 שנה, נראה היה בעיניי רבים כבלתי שביר. לויסמן זאת הייתה רק נקודת הזינוק לתחילת קריירה נהדרת.

דיאנה ויסמן (משמאל) ואסתר רוט שחמורוב באליפות ישראל באתלטיקה (צילום טיבור ייגר)
דיאנה ויסמן (משמאל) ואסתר רוט שחמורוב באליפות ישראל באתלטיקה (צילום טיבור ייגר)

"בישראל הייתה בועה שאי אפשר לשבור את השיא המיתולוגי של אסתר, אני תמיד האמנתי שזה משהו שאני יכולה לעשות", אומרת ויסמן. "האמנתי בעצמי ואמא שלי (אירנה), שהיא המאמנת שלי, האמינה בי. השמחה הכי גדולה שלי הייתה ששברתי את השיא בישראל, לעיני הקהל הישראלי. עוד יותר שמחתי שאסתר הייתה נוכחת. זה היה רגע מאוד מרגש".

"את הנציגה של ישראל ב-100 מטר אחרי 49 שנה"

לאחר שבירת השיא הישראלי, ויסמן השיגה את היעד הבא והפכה לישראלית הראשונה אחרי 49 שנה, שמעפילה למשחקים האולימפיים בריצת ה-100 מטר, מאז ההופעה של אסתר רוט־שחמורוב במינכן 1972. "זה היה מרגש, זאת הגאווה הכי גדולה שהרגשתי לעמוד במרכז הבמה עולמית, כאשר כל העולם מסתכל עלייך, בתחרות הכי חשובה. את הנציגה ב-100 מטר אחרי שלא הייתה לנו נציגה 49 שנה. במיוחד ש-100 מטר היא "מלכת הספורט", אפשר להגיד הדובדבן שבקצפת בכל המשחקים האולימפיים. שמחתי מאוד, התרגשתי מאוד. אני חושבת שעשיתי הופעה מכובדת מאוד".

דיאנה ויסמן (שנייה משמאל) במוקדמות ריצת ה-100 מטר באולימפיאדת טוקיו. "זאת הגאווה הכי גדולה שהרגשתי" (צילום: REUTERS/Aleksandra Szmigiel)
דיאנה ויסמן (שנייה משמאל) במוקדמות ריצת ה-100 מטר באולימפיאדת טוקיו. "זאת הגאווה הכי גדולה שהרגשתי" (צילום: REUTERS/Aleksandra Szmigiel)

למשחקים האולימפיים בטוקיו הגיעה ויסמן ממוקדת מטרה וסיימה במקום ה-23 הכללי עם תוצאה של 11:27 שניות, הטובה ביותר שלה מזה שנתיים. אחרי טוקיו, סימנה לעצמה מטרה נוספת והיא להגיע לאליפות העולם באורגן ארה"ב.

"השנה הזאת הייתה מאוד קשה", מספרת ויסמן. "הקריטריון לאליפות העולם הוא כמו למשחקים האולימפיים 11:15 שניות. הייתי צריכה לטוס לחו"ל לכמה שיותר תחרויות בחו"ל ברמה גבוהה, בשביל לצבור ניקוד. יש תחרויות ששילמתי מכספי על הטיסות".

אחד האתגרים הגדולים של ויסמן הוא להתקדם לרמות הגבוהות ביותר, כאשר בארץ אין לה מתחרות נוספות איתן היא יכולה להתאמן ויכולות לדחוף אותה קדימה. למרות זאת, במהלך השנה הצליחה ויסמן לשבור פעמיים את שיאה הישראלי ולקזז ממנו בצורה בלתי נתפסת 19 מאיות.

איך הצלחת לעשות התקדמות כל כך גדולה?
"אמא שלי קנתה טכנולוגיה מתקדמת שמודדת לי את התנועה, מהרגע שאני מזנקת והוא מודד לי כל 10 מטר. זה עולה עשרות אלפי שקלים שאנחנו שילמנו מהכסף שלנו. אמא שלי עושה הרבה קורסים, מדברת עם מאמנים בעולם כשאנחנו בתחרויות. היא צוברת ידע איך נכון לקדם אותי. כשאני טסה למחנה אימונים בחו"ל אני תמיד רצה עם מתחרות אחרות ומנסה לשלב איתן אימונים. זה נותן לי את הכוח ואת המוטיבציה להתקדם".

דיאנה ויסמן, שיאנית ישראל בריצת 100 מטר לנשים. "כשאני עומדת בבמות הגדולות בעולם אני לא מסתכלת עם מי אני רצה" (צילום: reuters)
דיאנה ויסמן, שיאנית ישראל בריצת 100 מטר לנשים. "כשאני עומדת בבמות הגדולות בעולם אני לא מסתכלת עם מי אני רצה" (צילום: reuters)

העבודה הקשה השתלמה ובתחילת חודש יולי ניצחה ויסמן בתחרות שנערכה בשווייץ, כאשר היא מנצחת בפעם השנייה בקריירה שלה את דפני סחיפרס ההולנדית, פעמיים אלופת העולם ה-200 מטר ופעמיים אלופת אירופה ב-100 מטר, וקובעת שיא ישראלי של 11:06 שניות. "כשאני עומדת בבמות הגדולות בעולם אני לא מסתכלת עם מי אני רצה, אני מסתכלת נטו על מה אני צריכה לעשות. יש לי את השביל שלי", אומרת ויסמן.

"זאת לא הייתה הריצה האמיתית שלי"

לאליפות העולם הגיעה ויסמן עם ציפיות גבוהות, אך כבר במהלך הטיסה לארה"ב החלה להרגיש לא טוב ולאחר הנחיתה התברר שחלתה בקורונה. "לא התאמנתי כל מחנה האימונים. גם אחרי שהחלמתי לגוף היה מאוד קשה, הברכיים מאוד כאבו, הרגשתי שזאת לא הייתה הריצה האמיתית שלי".

"את בדיוק בשיא, טסה לתחרות, עושה תוצאה נהדרת בשוויץ. אני מגיעה כשאני הכי מוכנה ואז מגלה שהשרירים לא יכולים לעשות את אותה העבודה. נפשית ומנטלית זה מאוד קשה. היה לי קשה להרים את עצמי חזרה ולהגיד 'דיאנה את יכולה'. אלו היו ימים של בכי וקושי".

ויסמן כבר הוכיחה שהיא עשויה מחומר אחר, למרות המחלה והאכזבה היא לא חשבה לרגע לוותר על כל העבודה הקשה שעשתה ולא להתחרות בריצת ה-100. למרות המחלה, היא עלתה למסלול באורגון וכמו תמיד נתנה את כל כולה. את הריצה עצמה היא סיימה במקום ה-29 בתוצאה של 11.29 שניות.

דיאנה ויסמן באליפות העולם באתלטיקה, לצד איליין תומפסון-הרה מג'מייקה (צילום: AP/Charlie Riddle)
דיאנה ויסמן באליפות העולם באתלטיקה, לצד איליין תומפסון-הרה מג'מייקה (צילום: AP/Charlie Riddle)

"אמרתי שאין מצב שאני לא מתחרה, עליתי לבמה ונתתי את כל כולי. אחרי 50 מטר הרגשתי שזה לא הרגליים שלי, שהקורונה עדיין נמצאת והיא משפיעה. היו לי כאבי שרירים, דקירות בשרירים. חשבתי שזה חלף אבל זה עדיין נשאר. היה לי קשה, את מרגישה טוב נפשית וחושבת שאת הולכת להתעלות על עצמך, אבל הגוף עדיין מרגיש חלש".

ויסמן מדורגת שישית באירופה, ולכן "דילגה" על המוקדמות, ותזנק רק ביום שלישי לחצי הגמר, ומשם אולי תשבור עוד מחסום שבישראל נחשב בלתי שביר ולהעפיל לגמר אליפות אירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!