דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העלאת שכר, מניעת פיטורים והגדלת תקציבי רווחה: הסכם קיבוצי חדש לעובדי טבע בכפר סבא

ההסכם נחתם היום (א') בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת האתר, וחל על 1,200 עובדי המפעל |  יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה: "הסכם מעולה שיאפשר לעובדים ליהנות מתוספות שכר משמעותיות, לצד ביטחון תעסוקתי ורווחה"

חתימת ההסכם הקיבוצי בטבע כפר סבא (צילום: ועד העובדים)
חתימת ההסכם הקיבוצי בטבע כפר סבא (צילום: ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש לעובדי טבע בכפר סבא נחתם היום (ראשון) בין ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת האתר. ההסכם חל על 1,200 עובדי המפעל ל-2023-2022, ובמסגרתו נקבע שלא יבוצעו באתר פיטורי התייעלות עד 2027, וכן נקבעה העלאת שכר משמעותית.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים בשכר אוקטובר תוספת שכר רטרואקטיבית של 3%, ובאפריל 2023 תוספת של 3% (שתחושב על פי השכר המעודכן). עוד הוקצה תקציב לתיקון עיוותי שכר, שחלקו ייושם כבר השנה, וחלקו בשנה הבאה. שכר העבודה במוצאי שבת הוגדל מ-200% ל-250%.

"אני שמח מאוד שלאחר משא ומתן ארוך ומורכב שכלל גם סכסוך עבודה ולילות לבנים של משא ומתן, הצלחנו לחתום הבוקר על הסכם מעולה שיאפשר לעובדים ליהנות מתוספות שכר משמעותיות, לצד ביטחון תעסוקתי ורווחה", אמר אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה. "אני מאחל הצלחה לכל העובדים ומודה לכל השותפים בגיבוש ההסכם".

ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ממושך, שכלל סכסוך עבודה ואף צעדים ארגוניים. אחת הסוגיות המרכזיות בסכסוך העבודה הייתה נושא ההעסקה הקבלנית באתר. במסגרת ההסכם החדש, הוסדרה הסוגייה ונבנה מנגנון בקרה משותף להנהלה ולוועד העובדים למניעת מצב של 'דלת מסתובבת', שבמסגרתו עובדים שסיימו את העסקתם במפעל מוחזרים אליו כעובדי מיקור חוץ.

נוסף על כך, נקבעו כללים לטיפול ולהסדרת הקבלנים הקיימים כיום באתר. ההסכם כולל גם סעיף תקדימי שלפיו ימונה באתר ממונה למניעת התעמרות בעבודה, בדומה למודל הקיים בחוק למניעת הטרדות מיניות. הממונה יידרש לברר ולטפל בכל אירוע ודיווח על התעמרות בעבודה. במסגרת ההסכם, הוגדל תקציב הרווחה עבור עובדי האתר ונקבע שתיבנה תוכנית רווחה בשיתוף ועד העובדים.

יו"ר ועד העובדים במפעל אלירן קוזליק: "אני שמח שהגענו לתוצר המוגמר של ההסכם הזה שמחייב את שני הצדדים, הן בהיבטים של הביטחון התעסוקתי והן בהיבטי הקידום האישי של העובדים המסורים שלנו ושל האתר. אני מודה לכל העובדים על התמיכה והגיבוי, שהוכיחו עד כמה כוחנו באחדותנו ואפשרו הבאת הסכם פורץ דרך כזה. כעת חשוב שכולנו נתעסק בעתיד ולא בעבר, ונפעל יחד לחיזוק האתר למען העתיד המשותף".

את המשא ומתן על ההסכם ליוו גם שאול דור, יו"ר ההסתדרות בסניף כפר סבא והוד השרון, עו"ד יעל שילוני, עו"ד אייל ידין, רו"ח שחר הררי, ויו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן שייעץ לוועד העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!