דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

תכנית משרד הביטחון לעזה: מעבר של יותר עובדים לישראל, והיתרי בנייה

ישראל תנהל ״מדיניות משולבת״ שמיטיבה עם אזרחי עזה, ופוגעת בשלטון החמאס | היקף מעבר התושבים במעבר ארז עלה ב-311% ב-2022, לצד שקט יחסי ביישובי הדרום עד למבצע "עלות השחר"

תושבים עזתיים במעבר ארז (צילום: דובר צה"ל)
תושבים עזתיים במעבר ארז (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד הביטחון הציג (ראשון) את תכנית הפעולה האזרחית שלו לרצועת עזה, הכוללת המשך של הגדלת היקף האישורים הניתנים לעובדים עזתיים המועסקים בישראל, סיוע הומניטארי הכולל הכנסה של מים ודשן לחקלאות, היתרי בנייה לשכונות חדשות ברצועה וציוד רפואי.

"בשנה האחרונה מקדם צה"ל בהנחיית שר הביטחון, מדיניות משולבת כלפי רצועת עזה", נמסר מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, "המדיניות מורכבת ממאמץ צבאי לסיכול התעצמות צבאית ופגיעה אנושה בכל ניסיון לפגיעה בביטחון מדינת ישראל, לצד מדיניות אזרחית יוזמת וממוקדת ציבור". למשרד הביטחון היה חשוב להראות לתושבי עזה כי הוא פועל לטובתם בשנה האחרונה, כך עם סיום מבצע עלות השחר, כשמיהר לפתוח את מעבר ארז לתנועת עובדים עזתיים בעלי אישור עבודה.

בהודעה שפרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, צוין כי היקף התנועות במעבר ארז גדלו בשנת 2022 ב-311%, מ-163,500 ב-2021 ל-632,000 ב-2022 עד כה, מה שסייע להורדת אחוזי האבטלה ברצועה ב-5.5% ל-44.7%, ובכך את מספר המובטלים ב-11%, ל-225 אלף.

עובדים במעבר ארז (צילום: דובר צה"ל)
עובדים במעבר ארז (צילום: דובר צה"ל)

הגדלת מספר האישורים העלה את מספר המועסקים העזתיים בישראל ב-14% ל-278 אלף, והעלה את השכר היומי הממוצע (בשקלול כלל האוכלוסייה) ל-61.7 ש"ח, עלייה של 1.2 ש"ח. הנתונים מתארים תמונה קשה שמשתפרת עבור העזתים, ולפי משרד הביטחון, מסבירה את השקט שחוו תושבי הדרום ב-8 החודשים האחרונים, עד למבצע "עלות השחר".

יו"ר התאחדות הפועלים העזתיים ציין היום בראיון לעיתונות כי מדי יום נכנסים לישראל עשרת אלפים עובדים בנוסף ל 2000 סוחרים. לדבריו, שכר יומי של פועל עזתי בישראל עומד בממוצע על 300 ש"ח כך שהסך היומי של הכנסת העובדים העזתיים בישראל מגיע ל 3 מיליון ש"ח. עוד הוסיף כי ב-6 הימים בהם נמנעה כניסת העובדים מעזה לישראל (לפני מבצע "עלות השחר" ובמהלכו) נאמד הפסד ההכנסות שלהם ב 18 מיליון ש"ח.

הכניסה לישראל ממעבר בעזה (צילום: דובר צה"ל)
הכניסה לישראל ממעבר בעזה (צילום: דובר צה"ל)

"עם סיום המבצע והסרת האיום על ביטחון אזרחי ישראל – חזרנו ליישום המדיניות האזרחית כלפי הרצועה עם מגבלות בנושא השיקום, עד להתקדמות בסוגיית השו"ן (שבויים ונעדרים)", עוד נמסר מטעמו של עליאן. "על תושבי עזה לדעת שאין לנו עניין להיגרר למלחמה נגדם, ומערכת הביטחון הישראלית תוסיף לאפשר מדיניות אזרחית הומניטרית כלפי הציבור העזתי, אך זאת כפופה לשימור היציבות הביטחונית. ככל שחמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועה ינסו להפר את השקט – המדיניות הישראלית תשתנה בהתאם. מציע לתושבי עזה להסתכל על איו"ש, ועל הצעדים שמקדמת שם ישראל, ולהפנים מה על הפרק ומה הנזק שמסבה להם חמאס. חמאס היא אויב של מדינת ישראל ולצערי גם של תושבי עזה".

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!