דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

גדי איזנקוט בהצהרה לצד גנץ וסער: אין לנו את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת

"המחנה הממלכתי" הציג את החבר החדש בצמרת המפלגה, שמציג קו החותר לשלום ולביטחון | בני גנץ: "לחסום היתכנות של מדינה דו-לאומית" | גדעון סער: "זה לא חיבור טכני - זו תנועה שתאחד את העם"

גדעון סער, בני גנץ וגדי איזנקוט בהקמת המחנה הממלכתי (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
גדעון סער, בני גנץ וגדי איזנקוט בהקמת המחנה הממלכתי (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הודיע הבוקר (ראשון) על הצטרפותו לרשימת "המחנה הממלכתי" בראשות בני גנץ, והציג את תפיסתו עם כניסתו לפוליטיקה.
"הייתה לי הזכות לעמוד בראש צה"ל ולהיות חלק משרשרת המפקדים שבונים את כוחה הצבאי ועוצמתה הייחודית של ישראל", אמר איזנקוט, ששימש עמית מחקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי מאז שחרורו מצה"ל, "מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שנמשך לאורך שנים ופוער קרע עמוק בלב החברה. לאחר שהסתיימה תקופה הצינון המלאה הקבועה בחוק, גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית, שתהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן".
"לראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים בישראל, תחזיר את היציבות השלטונית ותקדם את השיח המכבד ואת האינטרסים הלאומיים", הוסיף איזנקוט. "אנו ניצבים בפני אתגרי בטחון-לאומי מהותיים, ואין לנו את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל"
גדעון סער, בני גנץ וגדי אייזנקוט (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
גדעון סער, בני גנץ וגדי אייזנקוט (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
לשאלה האם יסכים לשבת בממשלה עם בנימין נתניהו, השיב איזנקוט: "אני כיהנתי כרמטכ"ל תחת ממשלתו, אני לא רוצה לדבר עליו הערב. העמדה הערכית שלי היא שאיש ציבור, לא משנה איפה, לא יכול להתמודד בבחירות עם כתבי אישום", והוסיף בהמשך "האמונה שלי היא שהמחנה הממלכתי יגיע למספר דו-ספרתי גבוה – ויוביל את המדינה בארבע שנים הבאות לדרך ממלכתית ומאחדת"
"זהו המשך ישיר לכל מה שכחול לבן מייצגת מיום היווסדה, זה המשך לאיך שגדי, גדעון ואני רואים את פניה של מדינת ישראל", אמר יו"ר המפלגה ושר הביטחון, בני גנץ, "גדי עמד במבחנים הקשים ביותר של החברה הישראלית. האומץ של גדי, המקצועיות שלו והנאמנות שלו הם שהביאו אותו לכאן והוא ימשיך לפעול בהם בזירה הפוליטית. בחרנו ללכת יחד אחרי שיח ארוך של תוכן כדי להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ".
"המכנה המשותף בינינו הוא המחנה הממלכתי", אמר גנץ, "אנחנו בוחרים להתאחד תחת האמונה של כולנו בישראל כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. אנחנו בוחרים להתאחד כדי לבנות את הכוח של צה"ל מול כל האתגרים, לצמצם את הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים ולחסום היתכנות להפיכה למדינה דו-לאומית. אנחנו בוחרים להתאחד כדי לשמור על שלטון החוק ולטפל במשילות, יוקר המחייה והפערים בחינוך, כדי לדאוג לכל אזרחי ישראל בכל מקום תחת כל אמונה"
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!