דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

בשיתוף החקלאים: יוקם מוקד להתמודדות עם הפשיעה החקלאית

משרד החקלאות החל בהליך שיתוף ציבור במטרה להבין את הבעיות של החקלאים לקראת הקמת מוקד עם המשרד לביטחון פנים, שיתן מענה 24/7 בנושא הפשיעה בתחום

60 ק״ג אבוקדו גנובים שנתפסו אצל תושב רהט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
60 ק״ג אבוקדו גנובים שנתפסו אצל תושב רהט (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
מאיה רונן

משרד החקלאות מגבש כלים לסיוע לחקלאים המתמודדים עם פשיעה חקלאית. בימים אלה עובדים במשרד על הרחבת השירות במוקד הטלפוני שמטרתו לסייע לחקלאים ויהיה פעיל 24/7.

על מנת לדייק את תפקיד המוקד ואת המשאבים שיוקצו לו, מקיים המשרד תהליך שיתוף-ציבור ייעודי בנושא בשיתוף המשרד לביטחון פנים. במסגרת התהליך מתקיימים מפגשי שיתוף ציבור עם חקלאים וחקלאיות במטרה לשתף בתובנות מהשטח בנוגע לתופעה.

הסמכות לפעול בתחום אכיפת החוק והשיטור נתונה בידי המשרד לביטחון פנים וגורמי האכיפה השונים. משרד החקלאות משמש כרגולטור של החקלאות הישראלית ונותן השירות המרכזי לחקלאים בישראל. במשרד פועלים לגיבוש מדיניות ממשלתית נרחבת כמענה לתופעה ולהתאמת פתרונות למידע שזורם מהשטח. מהמשרד נמסר כי "תהליך שיתוף הציבור יוביל להרכבת סל כלים אפשריים עבור החקלאים, לקדם שיתופי פעולה, מיצוי זכויות ולסייע להם להתמודד עם תופעות אלו בצורה מיטבית".

מפגש ראשון לשיתוף ציבור התקיים אתמול בקריה החקלאית בראשון לציון בהשתתפות המשנה למנכ"לית משרד החקלאות, אירנה אטינגר וויינשטיין, בו השתתפו חקלאים מאזור ההר והשפלה. במפגש התקיים דיון בשולחנות עגולים בו שיתפו החקלאים בהתנסות ובתובנות מהשטח. החקלאים הציפו סוגיות שונות איתן הם מתמודדים סביב אירועי פשיעה חקלאית והביעו דעתם לגבי תפקידו של משרד החקלאות כגוף תומך בהתמודדות עם הנושא.

"ראשית ברצוננו לשמוע את החקלאים, מה מפריע להם, מהו הסיוע שהם מבקשים ומה לדעתם הפתרונות האידיאליים לנושא", אמרה אטינגר-ויינשטיין, "הכוונה שלנו בסוף התהליך שמוקד השירות של משרד החקלאות ייתן מענה למגוון הבעיות בתחום הפשיעה החקלאית".

פשיעה במרחב הכפרי, ובפרט עבירות בעלות הקשר חקלאי, נוגעות לתחום המשפט המנהלי והפלילי. לאירועי פשיעה חקלאית השלכות רחבות היקף על תחושת הביטחון של החיים במרחב הכפרי, אך החקלאים הם הקורבנות המרכזיים שלה. חקלאים רבים נפגעים על בסיס קבוע מגניבה והשחתה של תוצרת חקלאית, בעלי חיים, ציוד חקלאי ואמצעי ייצור. חקלאים רבים חווים מידי שנה הצתות בשטחים חקלאיים, הסגת גבול, גביית דמי חסות ועוד.

המוקד לחקלאים יהיה זמין 24/7 בטלפון 6016* ומיועד לחקלאים המתמודדים עם בעיות פשיעה חקלאית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!