58% ממנהלי בתי הספר שיבצו מורים ללא הכשרה מתאימה להוראה בכיתה, לפי דו"ח מרכז המידע והמחקר של הכנסת. 52% גייסו מורים בפרופיל שלא מתאים לבית ספר, ו-51% הטילו תפקידים נוספים על מורים וחברי הנהלה, כולל שיבוץ מורה לחנך שתי כיתות. מנהלים רבים ויתרו על הוראת מקצועות, צמצמו בפעילויות ובפרויקטים של בית הספר, והגדילו את הכיתות.
77.5% ממנהלי בתי הספר השיבו שהמחסור גדול יותר מאשר בשנים קודמות, ומורגש בעיקר בבתי הספר הממלכתיים, שבהם יותר מ-85% מהמנהלים דיווחו על מחסור. עיקר המחסור הוא בבתי הספר היסודיים, שבהם מנהלי בית הספר דיווחו על מחסור של בין 10%-25% מכלל המורים בבית הספר. מנהלים בחינוך הערבי ובחינוך העל-יסודי דיווחו על מחסור של פחות מ-10% בבית הספר.
המחסור במורים גדל ככל שבית הספר נמצא באוכלוסייה חזקה יותר. 93% ממנהלי בתי הספר של החמישון הגבוה במדד הטיפוח של משרד החינוך (שקובע את מעמדו הסוציו-אקונומי של המוסד החינוכי) דיווחו על מחסור במורים, לעומת 55.9% ממנהלי בתי הספר של החמישון הנמוך.
הדו"ח מראה שהמחסור ממוקר באזור המרכז. המחסור הגדול נמצא במחוז תל אביב (96%), ואחריו מחוז מרכז (94%), מחוז דרום (80.4%), מחוז חיפה (79.6%), מחוז צפון (77.8%) ומחוז ירושלים (75%). הנתונים דומים לאלה שפרסם משרד החינוך על מחסור במורים.
נתוני הדו"ח מבוססים על סקר שנערך בקרב 583 מנהלי בתי הספר מזרמי החינוך ושלבי גיל שונים. הסקר נערך לבקשת ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).
"הדו"ח מוכיח את שאנו זועקים כבר שנים: ייבוש המערכת הציבורית, ועמה הפקרת רוב הציבור למען מיעוט העשירים, עולה לנו בעתיד ילדינו ועתיד החברה כולה", אמר כסיף. "תנאי ההעסקה הירודים של המורים, יחד עם יוקר המחייה המשתולל, מביאים לנטישת המקצוע ולמחסור בכוח אדם איכותי. לעומת זאת, כ-13 אלף מורים ערבים איכותיים מובטלים, ולמערכת אין משאבים או רצון לנצל את כישוריהם. הדו"ח הוא תמרור אזהרה לכולנו, ומוטב שנתעורר ומהר. דרושה השקעה מיידית בחינוך ובתנאי ההעסקה של המורים".