דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת כדורגל נשים תוקם לספיישל אולימפיקס, סילבי ז'אן תאמן

הנבחרת, שתהיה הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, תייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023 | ז'אן: נרגשת מאוד, המטרה היא לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה"

סילבי ז'אן, משתתפת בקורס ספורט סטארט-אפ ומדיה (צילום: ארגון השחקנים והשחקניות בהסתדרות)
כדורגלנית העבר סילבי ז'אן (צילום: ארגון השחקנים והשחקניות בהסתדרות)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת נשים בכדורגל מטעם "ספיישל אולימפיקס" תקום בישראל ותאמן אותה שחקנית העבר סילבי ז'אן. אתנה – המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל וההתאחדות לכדורגל הכריזו אתמול (שלישי) על הקמתה של הנבחרת, שתייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023. זו תהיה הנבחרת הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית).

הנבחרת תורכב משחקניות אשר יוכיחו את כישרונן ומיומנותן במבדקים ויהיו בעלות התוצאות הטובות ביותר. באירוע יהיה הפנינג חגיגי בו כל מי שמעוניינת להתמודד על הזכות לייצג את נבחרת ישראל במשחקי העולם מוזמנת להגיע (גיל 15 ומעלה).

סילבי ז'אן: "כולי נרגשת לאמן את נבחרת ספיישל אולימפקיס ולהעניק מהניסיון ככדורגלנית ומאמנת פרו לנערות ולנשים. מי שמכיר אותי יודע שתמיד אהבתי אתגרים. אני ווינרית בנשמה וככה אני נכנסת לתפקיד הזה. נראית קשוחה אולי מבחוץ אבל מלאת אהבה ונתינה בפרט לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים. אותה אוכלוסיה שיש בה נשמה גבוהה, תמימות ויושרה".

"הישגים לקבוצה המיוחדת הזו בתחום הספורט בכלל והקמת קבוצת כדורגל משלהן בפרט, הם אתגר משמעותי. המטרה שלי לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי. יש כאן דרך ועבודה לא פשוטה אבל אני מאמינה בהן ואעשה ככל שביכולתי כדי להביא את זה במשחקי העולם בברלין".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי: "ההתאחדות לכדורגל גאה ושמחה להצטרף ליוזמה הייחודית. משחק הכדורגל מעניק הזדמנות נפלאה לשנות תפיסות, לפרוץ מחסומים ולהוביל לשוויון בכל כך הרבה מובנים. השותפות עם ספיישל אולימפיקס ואתנה הופכת חזון למציאות ומוכיחה כי במגרש הכדורגל יש מקום לכולם.ן. אנחנו שותפים ביוזמות חברתיות וספורטיביות רבות שמצרפות למשפחת הכדורגל כל מי שאוהב את המשחק ומאמין ביכולת שלו להציג את הצדדים היפים של הענף ושל החברה הישראלית".

שרון לוי-בלנגה, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס: "אני מתרגשת מהרגע הזה. מגיע לספורטאיות ספיישל אולימפיקס נבחרת ישראל בכדורגל. מגיע להן לייצג את ישראל במשחקי העולם בשנה הבאה. ספורט הוא הדרך הטובה ביותר לשלב את בעלי הצרכים מיוחדים בחברה. אנו בספיישל שמנו לעצמנו מטרה, להביא לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה הישראלית. מדובר בריצת מרתון ולא ספרינט, כל אירוע כזה הוא עוד נקודה חשובה בדרך לשם. אני מודה להתאחדות לכדורגל ולאתנה על ההתגייסות וההבנה בחשיבות הדבר ומזמינה את כולן להגיע ליום ההיסטורי הזה ואולי לצאת משם שחקנית נבחרת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!