דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

האלוף האולימפי אליה גרין יצא מהארון כגבר טרנסג'נדר: "החוויה הכי משחררת שיכולה להיות"

הספורטאי האוסטרלי, שזכה במדליית זהב עם נבחרת הנשים ברוגבי, שיתף בהליך ההתאמה המגדרית שעבר מיד אחרי הפרישה מספורט: "הבטחתי לעצמי שאחיה את שארית חיי עם הזהות והגוף שהיו אמורים להיות לי"

אליה גרין עם בתו, הספורטאי האולימפי הראשון שיוצא מהארון כטרסנג'נדר (צילום: AP/Mark Baker)
אליה גרין עם בתו, הספורטאי האולימפי הראשון שיוצא מהארון כטרסנג'נדר (צילום: AP/Mark Baker)

אליה גרין שזכה במדליית זהב באולימפיאדת ריו (2016) יחד עם נבחרת הנשים ברוגבי, יצא מהארון כגבר טרנסג'נדר. גרין שיתף את העולם בהליך ההתאמה המגדרית שעבר מיד אחרי הפרישה מעולם הספורט, בכך הפך לספורטאי האולימפי הראשון שיוצא מהארון כגבר טרנס.

גרין (29) סיפר בסרטון היציאה מהארון שלו שההחלטה לעבור התאמה מגדרית התקבלה אחרי שלא זומן לקחת במשחקים האולימפיים בטוקיו: "הבטחתי לעצמי שכשקריירת הרוגבי שלי תסתיים, אני אחיה את שארית חיי עם הזהות והגוף שהיו אמורים להיות לי", הוא אמר בסרטון. "ביליתי הרבה שעות בבית, בחדר חשוך. הרגשתי כמו כישלון וזה שבר לי את הלב, לא הצלחתי לעזוב את הבית".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ellia Tiriseyani Green (@elliagreen)

גרין סיפר בסרטון כי גם בילדותו הרגיש בן. "הייתה לי תספורת קצרה ואנשים תמיד חשבו שאני ילד", הוא נזכר. "הייתי לובש את הבגדים של אחי, משחק עם כלים ורץ בלי חולצה עד שגדל לי החזה". עוד סיפר גרין כי מה שעזר לו לשמור על גישה חיובית היה הניתוח להסרת החזה שעבר. "תכננתי את הניתוח והטיפולים וספרתי את הימים לקראת זה יחד עם בת זוגי היפה", אמר. "ידעתי שזאת תהיה החוויה הכי משחררת שיכולה להיות. זה היה ניצוץ חיובי באותם ימים חשוכים".

לסוכנות הידיעות האמריקאית AP סיפר גרין כי לאחר הפרישה חווה מספר משברים נפשיים קשים, נאבק בדיכאון קשה והוא אף אשפז את עצמו מספר פעמים בשל כך. למרבה המזל, הוא התגבר על כל אותם משברים ומספר שכיום הוא נמצא במקום הרבה יותר טוב, יחד עם בת הזוג שלו, ונסה טרנבול-רוברטס, איתה הוא מגדל את בתם ואייטוי.

"ונסה הייתה בהריון בבית החולים וביקרתי אותה כשהייתי במצב נפשי רע", סיפר גרין. "רציתי שזאת תהיה הפעם האחרונה שהיא רואה אותי במצב הזה, אבל הדרך היחידה בדרך לריפוי היא לדבר על זה, ואני רוצה לעזור לאחרים לא להרגיש כל כך בודדים בעזרת הסיפור שלי".

גרין הוא אמנם הספורטאי האולימפי הטרנסג'נדר הראשון שיוצא מהארון, אך קדמו לו הספורטאיות הטרנסג'נדריות קייטלין ג'נר, שזכתה במדליית זהב באולימפיאדת מונטריאול (1976), הכדורגלנית הקנדית הא-בינארית קווין, ולורל האברד, מרימת משקולות מניו זילנד שהשתתפה באולימפיאדה האחרונה בטוקיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!