דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"מוכנות לאתגר": קרית גת תשחק במוקדמות ליגת האלופות וצפויה לפגוש את יובנטוס

האלופה הישראלית תפגוש מחר (ה') את פלורה האסטונית ואם תנצח תפגוש את אלופת איטליה החזקה | שחר נקב, שחקנית קרית גת: "זאת הרמה הכי גבוהה באירופה, כדורגל זה תשעים דקות שהמזל יכול לשחק לטובתך"

מ.ס קרית גת (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מ.ס קרית גת (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס קרית גת, אלופת המדינה לנשים בכדורגל, תפגוש מחר (חמישי, 16:30) את אלופת אסטוניה פלורה טאלין בסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות, שייערך בטורינו. האלופה הישראלית זכתה להגרלה קשה, כאשר בשלב הבא מחכה לה משוכה קשה מאוד בדמות אלופת איטליה יובנטוס.

"כולן ממש מתרגשות ומחכות לקראת ההזדמנות לשחק נגד יובנטוס, זאת הרמה הכי גבוהה שאת יכולה להגיע אליה", אומרת שחר נקב, שחקנית קרית גת ונבחרת ישראל. "אנחנו שואפות לעלות מהשלב הזה, אני לא יודעת כמה זה אפשרי, אבל כדורגל זה תשעים דקות שהמזל יכול לשחק לטובתך. אנחנו מוכנות לאתגר ומאמינות בעצמנו".

שחקניות מ.ס. קרית גת עם גביע המדינה בכדורגל וצלחת האליפות (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות מ.ס. קרית גת עם גביע המדינה בכדורגל וצלחת האליפות (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

פלורה היא אלופת אסטוניה בארבע העונות האחרונות, הקבוצה מבוססת על שחקניות מקומיות. בליגת האלופות היא השיגה עד כה רק שני ניצחונות, שניהם היו על יריבות מאיי פארו. בשנה שעברה ניצחה בקרב על המקום השלישי בבית המוקדם את קיי 0:1 ולפני שלוש שנים סיימה שלישית עם ניצחון על סטרימור 0:2.

"הן בערך ברמה שלנו, הן תוקפות הרבה מאוד מהצדדים", אומרת נקב. "אם נעבוד כמו שצריך על ההגנה מהקווים, אז בעיני לא תהיה לנו בעיה. אנחנו קבוצה מאוד איכותית, המטרה הראשונה תהיה לעבור את המשחק הראשון בשביל התחושה הטובה שלנו. אנחנו יכולות לעשות את זה".

שני הסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות ישוחקו שנה שניה ברציפות במתכונת של טורניר בין ארבע קבוצות, הטורניר של קרית גת מתקיים בטורינו, איטליה. המנצחת במשחק בין האלופה הישראלית לפלורה האסטונית תשחק מול המנצחת בין יובנטוס ליוניון אלופת לוקסמבורג.

"נגד יובנטוס זה כמו דוד וגוליית"

המועמדת הטבעית לעלות מהבית היא המארחת יובנטוס. האלופה האיטלקית החלה גם בשנה שעברה במוקמות ליגת האלופות, לאור הדירוג הנמוך יחסית של הליגה האטילקית. בניגוד לשנים קודמות בהן נתקלה כבר בשלבים המוקדמים בקבוצות מהטופ האירופאי, השינוי שהחל בשנה שעברה, בפיצול מסלול המוקדמות לאלופות ולא אלופות, הקל על יובנטוס לעלות לשלב הבתים.

קבוצת הנשים של יובנטוס בגמר הגביע האיטלקי (צילום: Sipa reuters)
קבוצת הנשים של יובנטוס בגמר הגביע האיטלקי (צילום: Sipa reuters)

בשלב הבתים הפתיעה האלופה האיטלקית עם ניצחון ותיקו מול וולפסבורג הגרמנית ותיקו כפול מול צ'לסי האנגלית. בעקבות תוצאותיה הדיחה יובנטוס את צ'לסי משלב הבתים והודחה רק ברבע הגמר על-ידי ליון האלופה, כאשר גם אותה הצליחה לנצח 1:2 במשחק הראשון.

יובנטוס אלופת איטליה בחמש השנים האחרונות, בעלת סגל מלא כוכבות בינלאומיות. בשער עומדת שוערת נבחרת צרפת פאולין פיירו מאנין, בהגנה ניתן למצוא את קפטנית נבחרת איטליה שרה גאמה, ליסה בואטין ומרטינה לנזיני מנבחרת איטליה. אמנה נילדן, לינדה סמברט השבדיות.

בקישור משחקות שרה ביורק גונארסדוטיר האסלנדית, אריאנה קארוסו, סופיה פדרסן הדנית. את התקפה הקטלנית מובילות לינה הורטיג השבדית, כריסטיאנה ג'ירלי וברברה בונאנסיאה האיטלקיות. 

"נגד יובנטוס זה כמו דוד וגוליית. אבל אי אפשר לדעת מה יהיה. אני מקווה שנצא משם בהרגשה טובה", אומרת נקב. "אני משחקת הרבה שנים וגם בשביל החוויה. שיחקתי במדי הנבחרת נגד צ'לסי בארץ וזה היה אחד מרגעי הטופ של הקריירה שלי. זה מראה לך איפה את עומדת".

איך נראו ההכנות לטורניר?
"אנחנו כל יום מתאמנות עם המאמן שלנו אייל שדה. היה לנו משחק אימון אחד מול הנבחרת. אנחנו עובדות הרבה עם מאמן הכושר גילי מסיקה, שמכניס אותנו לכושר הכי טוב שאפשר. במהלך מבצע "עלות השחר" למזלנו לא היו אזעקות בקרית גת, אבל אחת השחקניות הזרות שמעה במהלך האימון את הבומים שהיו באשקלון ונלחצה". 

לסגל האלופה הישראלית הצטרפו העונה שתי זרות מברזיל. שחקנית ההגנה ברונה פלאסקיביסיץ ושחקנית ההתקפה דאני הלנה שכבשה בעונת 2018/19, 12 שערי ליגה במדי הואלבה בלה ליגה הספרדית. בנוסף אליהן, הגיעה פרסיליה אדבואה שחקנית כנף מנבחרת גאנה בעלת עבר בליגה השניה בספרד. לצידן ימשיכו עונה נוספת אנה קרולין וסנדרה פריירה. לסגל הישראלי הצטרפו ליבי זליקוביץ וקשרית הנבחרת אופל סופר שהגיעה במקום אלינה מטקלוב.

שחקניות מ.ס. קרית גת בטורינו (צילום: מ.ס. קרית גת)
שחקניות מ.ס. קרית גת בטורינו (צילום: מ.ס. קרית גת)

נקב מתרשמת לטובה מהזרות החדשות ומצפה להשתלבות של שחקניות נבחרת הנערות שעלו השנה לקבוצה הבוגרת, בניהן מיכאלית וורקו, תומר זכריה, שלומית פנטה ואורין בירו בנות ה-16. "דאני היא שחקנית שכולם מכירים את השם והיכולות שלה, אני בטוחה שהיא תעשה קסמים בליגה", אומרת נקב. "אדבואה שמשחקת על הקו מאוד מהירה וחזקה בטירוף. בנוסף יש לנו המון צעירות חדשות שעולות עכשיו לבוגרת. זאת קפיצה מדהימה בשבילן".

נקב שחקנית נבחרת ישראל, ראתה הקיץ את הטירוף שהיה סביב יורו הנשים באנגליה ומקווה שיום אחד הענף בארץ יגיע לרמות האלו. "אנחנו שואפות להתקדם ולהגיע לרמות האלו, אני חושבת שיש לנו כישרונות מדהימים. יש לנו יותר מ-10 שחקניות שיצאו לשחק באירופה ובמכללות בארה"ב", אומרת נקב. "חשוב שההתאחדות לכדורגל תגדיל את משחקי האימון של הנבחרת כדי שנוכל להשתפר ברמות הגבוהות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!