דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ראש הממשלה לפיד נפגש עם ליברמן ושאשא ביטון בנושא משבר המורים, ושוחח עם יפה בן דויד

הפגישה נערכה לאחר שליברמן הציג הצעה חדשה להסכם שכר, ואמר שלא יתפשר גם במחיר שביתה ב-1 בספטמבר | לאחר מכן קיים לפיד דיון היערכות לפתיחת שנת הלימודים: "התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות"

ראש הממשלה יאיר לפיד  ומנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ (משמאל) עם הממונה על השכר קובי בר נתן (מימין), שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד ומנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ (משמאל) עם הממונה על השכר קובי בר נתן (מימין), שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים דיון עם שר האוצר ושרת החינוך במסגרתו דנו במו"מ מול הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש. לאחר מכן שוחח רה"מ לפיד עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. כמו כן, קיים לפיד מעמיק לקראת פתיחת שנת הלימודים.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, לפיד קים דיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בנוגע שלהתקדמות במו"מ מול הסתדרות המורים. בפגישה השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר והממונה על השכר באוצר קובי בר נתן. בהודעה לא פורט תוכן השיחות שקיים לפיד.

הדיון נערך שעות לאחר ששר האוצר ליברמן הציג הצעה חדשה מטעם משרד האוצר להסכם שכר חדש, ואמר שבאוצר לא ייכנעו ל"בריונות" של הסתדרות המורים גם במחיר של שביתה ב-1 בספטמבר. בתגובה הודיעה הסתדרות המורים שההצעה פוגעת בעובדי ההוראה יותר מאשר הצעות קודמות.

לאחר מכן, התקיים דיון מורחב על מוכנות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וצמרת משרד החינוך. בדיון נערכה סקירת מהלכי מערכת החינוך בשנת הלימודים החולפת – תשפ"ב, וסקירת כלל התכניות הצפויות לשנת הלימודים שבפתח – תשפ"ג. גורמים ממשרד החינוך ציינו בפני ראש הממשלה כי "לראשונה מתקיים דיון על היערכות לפתיחת שנת הלימודים ברמת ראש ממשלה."

ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתו עם צמרת משרד החינוך (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישתו עם צמרת משרד החינוך (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

רה"מ שיבח את עבודת אנשי החינוך והדגיש כי הם "עוסקים בדבר החשוב ביותר למען עתיד ילדינו". כמו כן, אמר ראש הממשלה כי "כעת, התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס – וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת".

בדיון נידונו סוגיות רלוונטיות במספר מישורים: הטמעת תכניות לימוד חדשות, חיזוק מעמד ההנהלה וצוותי החינוך, יישום תכניות חומש לחברה הדוברת השפה הערבית, שיפור בקרת המערכת וקידום מערך הערכה ומדידה, תוספות בינוי וקידום תשתיות נוספות והכשרות בעלי תפקידי ביטחון חירום ובטיחות בכלל המערכת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!