דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

שיטפונות כבדים בבריטניה, ניו זילנד וסין, לפחות 16 הרוגים ועשרות נעדרים

מאות פונו מבתיהם בניו זילנד, שיבושים בתחבורה בבריטניה, הצפת פסולת בארה"ב | בחלק מהמקומות השיטפונות נגרמו בעקבות עליית נהרות ובחלקם נוצר סחף של מים ובוץ מההרים

שיטפונות בעיר נלסון שבניו זילנד (צילום: Peter Gibbs/Reuters)
שיטפונות בעיר נלסון שבניו זילנד (צילום: Peter Gibbs/Reuters)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שיטפונות כבדים פוקדים ביממה האחרונה מקומות שונים ברחבי העולם: בניו זילנד ירדה ביממה אחת כמות גשם המקבילה לחודש ממוצע; בסין לפחות 16 נהרגו ו-36 נעדרים בהצפות במחוז צ'ינגהאי שבמערב המדינה; בלונדון הרכבת התחתית נחסמה לתנועה בשל הצפה במסילות; נסיונות לשקם את הנזקים שגרמו השבוע הצפות במספר מדינות בארצות הברית.

ניו זילנד: מאות פונו מבתיהם בעקבות עליית הנהרות

מאות בני אדם התפנו מבתיהם שבעיר נלסון בניו זילנד בעקבות שטפונות עזים הפוקדים את האזור, שנמצא לחופי מפרץ טזמן, בצפון האי הדרומי הגדול של המדינה, כ-100 קילומטרים דרומית לבירה וולינגטון. ביממה האחרונה ירדו באי גשמים שהעלו את נהר מאיטאי הסמוך על גדותיו, ותוך דקות ספורות הבתים הוצפו ומאות תושבים חולצו על ידי הצבא.

בעיר ווסטפורט, הנמצאת לחופו המערבי של האי השיטפונות הציפו את הנהר והביאו לגאות גדולה של הים, שפגעה בבתי העיירה הקרובים יותר לחוף, מה שאילץ אותם להתפנות עד שהורשו לחזור לשם אחרי מספר שעות.

סין: לפחות 23 הרוגים תוך שבוע משיטפונות מים ובוץ

במחוז צ'ינגהאי שבמערב סין, סופת גשמים פתאומית הובילה לשיטפונות שסחפו חלקי אדמה גדולים , וגרמ למפולות בוץ ולעליית נהרות על גדותיהם במספר נקודות במחוז. כוחות ההצלה הסיניים הצליחו לחץ מאות תושבים, אך 16 מתוכם נמצאו ללא רוח חיים ומשפחות מדווחות על 36 בני אדם שעדיין לא נמצאו, כך לפי הטלוויזיה הממלכתית של סין.

במחוז סצ'ואן שבמערב המדינה 7 אנשים איבדו את חייהם בעקבות שטפונות של מים ובוץ שנגרמו כתוצאה מסופות עזות במערב המדינה. במקומות נוספים במערב המדינה, מפעלים נסגרו בשבוע האחרון לאחר שגלי חום כבדים גרמו לפגיעה בתחנות הכוח.

בריטניה: חנויות הוצפו וצירי תחבורה מרכזיים נסגרו

סופות ברקים ושיטפונות הפתיעו את תושבי החלקים הדרומיים של אנגליה, וגרמו להצפות כבדות במרכז העיר לונדון אתמול (רביעי) בשעות הערב.  תנועת הרכבות הוגבלה במספר תחנות הרכבת התחתית בעיר בעקבות ההצפות, וחנויות נסגרו באזורים נמוכים יותר של העיר, המלאה בחללים תת קרקעיים שנפגעו מההצפות, בהם תיאטרות, פאבים וחנויות.

גם באזורים אחרים של בריטניה, בהם וויילס וסקוטלנד, כבישים רבים נסגרו ושדות התעופה הודיעו על עיכובים רבים בשל מסלולים מוצפים ומלאי בוץ. בירת הממלכה הבריטית ואזורים נוספים סביבה עדיין נמצאים תחת אזהרה כבדה של שטפונות בעקבות גשמים עזים הצפויים לפקוד את המדינה.

ארה"ב: מערב וירג'יניה

במערב וירג'יניה מנסים לשקם את ההרס שזרעו השטפונות במדינה, שסבלה מגלי חום עד שביום שני החלו גשמים עזים שבתוך שעות הובילו למפולות בוץ במספר נקודות ברחבי המדינה, וסחפו פסולת רבה ברחבי הערים. כעת, מנסים להתמודד עם הפסולת הרבה שנסחפה לרחובות ממטמנות הזבל וממערכת הביוב, וצופים שעד יום ראשון היא תסתיים, כאשר לפי התחזיות, ביום ראשון צפויה עוד מערכת גשומה במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!