דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

שתי נשים יכהנו בצמרת אגף המודיעין במוסד, לראשונה בתולדות הארגון

א', ראש אגף המודיעין הנכנסת וסגניתה ע', מצטרפות לראש מערכת איראן, המכהנת בתפקיד כבר מספר שנים | ראש המוסד: "מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים"

א', רח"ט באגף טכנולוגי במוסד, בקבלת פרס ביטחון ישראל (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
א', רח"ט באגף טכנולוגי במוסד, בקבלת פרס ביטחון ישראל (צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מפרסם היום (חמישי) כי א', עובדת בכירה בארגון, תמונה לתפקיד ראש מנהלת המודיעין בארגון (מקבילה לראש אמ"ן). לראשונה בתולדות המוסד מכהנת אישה בתפקיד זה.

לראשת מנהלת המודיעין החדשה מצטרפת ה', סגניתה, ובכך לראשונה את מערך המודיעין, המוביל את פעילות הארגון מובילות שתי נשים, המצטרפות לאישה שלישית, ק', המכהנת כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של הארגון, בה הציג הצלחות בקנה מידה בינלאומי.

א' צמחה בשורות המוסד ומשרתת בליבת העשייה המודיעינית כ-20 שנים. בפועל, ראש מנהלת המודיעין מופקדת על גיבוש תמונת המודיעין האסטרטגית ברמה הלאומית בשורת נושאים, ובהם הגרעין האיראני, טרור עולמי ונורמליזציה עם העולם הערבי. 

ראש מערכת איראן אחראית על האסטרטגיה של המוסד בהתמודדות עם האיום האיראני על כל צורותיו ואחראית על הובלת המערכה השילובית של מבצעים, טכנולוגיה ומודיעין במוסד יחד עם צה"ל ועם כל זרועות הביטחון.

"מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים", הדגיש ראש המוסד, דוד ברנע, "נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים ומשתלבות בליבת העשייה המבצעית והמודיעינית בכישרון, במקצועיות ובתושיה. הדלת להתקדמות עד לדרגי הפיקוד הבכירים ביותר פתוחה לנשים ולגברים כאחד, על פי התאמתם וכישוריהם".

ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ברנע שלח מסר לנשים העוסקות בתחום המודיעין ואמר "חשוב למוסד כגוף ביטחוני, העומד בחוד החנית של העשייה למען ביטחון המדינה, להעביר מסר לנשים על מרחב האפשרויות הבלתי מוגבל הפתוח בפניהן בארגון, ולהוות דוגמא לארגונים ביטחוניים אחרים בכל הקשור בשילוב נשים בתפקידי מפתח".

 בדרג הפיקוד הבכיר של המוסד, המכונה פורום ראשי אגפים, מכהנות כיום 4 נשים, כאשר גם מנהלת משאבי האנוש של הארגון, ע', שמונתה לאחרונה, מצטרפת לבכירות במנהלת המודיעין.

ייצוגן של נשים בדרג רח"ט במוסד (מקביל לתא"ל) גדל אף הוא בעקביות בשנים האחרונות. א', רח"טית באחד מגופי הטכנולוגיה, שקיבלה את פרס בטחון ישראל בטקס שנערך לפני כחודשיים אמרה בטקס: "אני מנצלת במה מכובדת זו כדי לקרוא לנשים לפעול למימוש הפוטנציאל וההשפעה שלהן במערכת הביטחון ובכלל היחידות הקרביות או הטכנולוגיות בפרט, כדי להמשיך דרך זו ולהטביע את חותמן".

יודגש כי התפקיד הבכיר ביותר במוסד שאויש ע"י אישה היה לפני כ-30 שנה, כשעליזה מגן כיהנה בתפקיד המשנה לראש המוסד. מאז מונו מספר נשים לתפקידים בכירים בפורום ראשי האגפים, אך מעולם בתולדות הארגון לא הגיעו נשים לעמוד בראשות מערכת איראן ובראשות מנהלת המודיעין.

"ניב סולטן, קחי מספר – טהרן תחוש מעתה במציאות את נחת זרוען של שתי נשים פורצות דרך. ", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר, בברכה להודעה על מינוי הבכירות החדשות במוסד, בהתייחסה בבדיחות לסדרת הטלוויזיה "טהרן" המגוללת את סיפורה של סוכנת מוסד, בכיכובה של סולטן. "אין אלא לברך את המוסד על מה שאני מקווה שיהפוך למובן מאליו- שילוב נשים בתפקידים הבכירים והאסטרטגיים ביותר בישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!