דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנהלי בתי חולים פסיכיאטריים הפגינו מול ביתו של הורוביץ: "המערכת קרסה ולממשלה לא אכפת"

ההפגנה נערכה כחלק ממאבק "פיקוח נפש" בהובלת ההסתדרות הרפואית | המוחים דרשו בין השאר הגדלה של כלל כוח האדם בבתי החולים בהתאם למתווה מוסכם, והקטנה של מספר המאושפזים במחלקות

הפגנת מנהלי מרפאות לבריאות הנפש מפגינים מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת מנהלי מרפאות לבריאות הנפש מפגינים מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנהלי בתי חולים פסיכיאטריים הפגינו הבוקר (ראשון) מול ביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב. המפגינים נשאו שלטים עם הסיסמאות "יש חולים, אין רופאים", "פיקוח נפש" ו"במחלקה צפופה אין החלמה".

"עוד חמש שנים שליש מהרופאים הפסיכיאטריים פורשים לפנסיה", אמר בהפגנה ד"ר שמואל הירשמן, מנהל המרכז הרפואי לב השרון. "כספים שהובטחו לא מוזרמים, כוח אדם עובר למערכת הפרטית. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יתגייס. משרד הבריאות לא מטפל בבעיות השורש שהם הצפיפות והמחסור בכוח אדם".

חיליק ליפקוביץ', מנהל בית החולים מרחבים בבאר יעקב: "אצלנו 4 חולים שוכבים בחדר, אי אפשר להכניס ארון. המערכת קרסה ולממשלה לא אכפת, עושים דברים אחרים שהם לא להציל אלפי ישראלים. אנחנו מייצגים את האוכלוסיה החלשה בישראל. הם מסתובבים ברחובות כי אין להם מענה נפשי".

איל פרוכטר, מנהל בית החולים מעלה הכרמל בטירת כרמל: "המצב לא מוסרי. אנחנו לא נותנים טיפול מיטבי כבר כשבמחלקה יש 34 מטופלים ושני רופאים. אין רופאים כי מתמחים לא רוצים להתמחות בצפיפות כזאת".

ד"ר גדי לובין, מנהל בית החולים איתנים בירושלים: "הגעתי באיחור כי הותקפה אחות והגיעה למצב מסכן חיים. מדובר באחות ותיקה ומנוסה. היא הייתה בסכנת חיים של ממש. אם היו יותר אנשי צוות, זמן התגובה היה קצר יותר, או שהאירוע היה נחסך, כי המטופלים מבינים את המצב. החולים אינם אלימים, התנאים מייצרים את האלימות. 4 אנשים בחדר מייצר אלימות, המחסור בצוות מייצר אלימות. משרד הבריאות ומשרד האוצר מייצרים את האלימות".

המחאה התקיימה כחלק ממאבק 'פיקוח נפש' שמובילה ההסתדרות הרפואית בדרישה לשינוי יסודי במערך בריאות הנפש הציבורי בבתי החולים ובקהילה.

הדרישות העיקריות של המוחים הן הגדלת כלל כוח האדם בבתי החולים בהתאם למתווה מוסכם, הקטנת מספר המאושפזים במחלקות כדי למנוע אשפוז בתנאי צפיפות, תקצוב מאבטחים בכל מחלקה ומרפאה שבה פועל השירות הפסיכיאטרי, קידום תקנון מיונים ומחלקות שפועלות כיום ללא מקורות תקציבים וסובלות ממצוקה מתמדת, גיוס פסיכיאטרים למערכת הבריאות הציבורית כדי לצמצם למינימום את זמני ההמתנה לשירות פסיכיאטרי ואימוץ המלצותיה של ועדת האיכות בפסיכיאטריה (ועדת מלמד) על ידי משרד הבריאות כתוכנית חומש למערך רפואת הנפש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!