דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

למרות העיצומים במשרד החוץ: המשלחת הפראלימפית תצא לתחרות במרקש

בהחלטה שהתקבלה על ידי ועדת החריגים של משרד החוץ נכתב: "גם אם לשר החוץ לפיד לא אכפת, יש חשיבות לכך שהספורטאים הנכים הישראלים יוכלו לייצג את ישראל"

עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)
עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת החריגים של ועד עובדי משרד החוץ החליטה היום (ראשון), בתום דיון סוער, לאפשר את יציאת הספורטאים מהמשלחת הישראלית לתחרות האתלטיקה הפראלימפית במרקש. זאת למרות הנתק במגעים בין שר החוץ לפיד לעובדי המשרד.

בהתאחדות לספורט נכים מקווים שהאישור יאפשר את יציאת המשלחת בפועל, שכן ההרשמה לתחרויות נסתיימה כבר לפני שבועיים שעה שהיו עסוקים עדיין בהשגת האישורים.

בהחלטת הוועדה שהועברה למשרד התרבות והספורט נכתב: "בימים האחרונים נחשפה ועדת החריגים לפרטים הנוגעים למשלחת זו, ולמשמעות שעלולה להיות להימנעות מאישור ההחרגה על אחד הספורטאים. ועדת החריגים דנה ארוכות בבקשה, ומצאה כי במקרה זה מדובר אכן במקרה חריג ואישרה את הטיפול במשלחת. גם אם לראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד זה לא אכפת, יש חשיבות לכך שהספורטאים הנכים הישראלים יוכלו לייצג את ישראל".

הודעה על כך נמסרה למשרד התרבות והספורט תוך הדגשת העובדה כי דרך ההתנהלות הנכונה איננה באישורים חריגים ממקרה למקרה, אלא בפתרון המשבר במשרד החוץ.

מנכ"ל ההתאחדות לספורט נכים ניסים סספורטס אמר ל'דבר' כי הם שמחים על ההחלטה, מתוך הנחה שהסוגיה אכן תסתיים בזמן הקרוב, אך הוסיף כי עד לרגע זה טרם קיבלו הודעה רשמית על החלטת ועדת החריגים.

"הרבה אנשים התערבו לטובת הנושא וסייעו לנו, בתוכם אנשי משרד התרבות והספורט, חברי ועדת החריגים וחבר הכנסת, אמיר אוחנה, ששמע על הנושא ונרתם למעננו", אמר סספורטס והוסיף: "המשלחת תוכל לצאת למרוקו להשתתף בתחרויות האתלטיקה, רק אם נצליח להנפיק עבורם את הוויזות ונצליח לשכנע את הוועדה המארגנת לאפשר את השתתפותם של הספורטאים, שכן ההרשמה הסתיימה כבר לפני שבועיים, כשאנחנו עוד היינו עסוקים בהשגת האישורים הנדרשים לנסיעה".

התחרויות יתקיימו ב-17-15 בספטמבר במרקש שבמרוקו. המשלחת הישראלית כוללת ארבעה ספורטאים: סימונה גורן (ריצת 1500 מטר), אבישי אלמקייס (זריקת דיסקוס), יאיר ניזר (הטלת כידון והדיפת כדור ברזל) ואלכסנדר אלכסיינקו (הדיפת כדור ברזל).

ועד עובדי משרד החוץ: "אנחנו מצרים על כל אזרח שמוצא את עצמו נפגע מהעיצומים במשרד החוץ אבל צריך לזכור שהם נועדו להצלת שירות החוץ הישראלי ההולך וקורס ופתרון אין. המאבק ימשיך במלוא העוצמה תוך גילוי הרגישות המתבקשת במקרים חריגים. גם אם לראש הממשלה ולשר החוץ יאיר לפיד זה לא אכפת והוא בחר להתנתק מאיתנו, יש חשיבות לכך שהספורטאים הנכים ייצגו את ישראל. עובדי משרד החוץ מאחלים לאבישי וחבריו הצלחה רבה בתחרות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!