דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

התקציב לפיתוח יזמות ועסקים במרחב הכפרי יגדל ל-3 מיליון שקלים

התקציב נועד להרחיב את אפשרויות התעסוקה במרחב הכפרי ולפתח את מרכזי המבקרים המבוססים על תוצרת חקלאית | משרד החקלאות: "במציאות של ניתוק מהחקלאות, ישנה חשיבות מכרעת בהנגשתה לציבור"

קטיף עצמי וקליעת זרי לוונדר במושב כנף שברמת הגולן (צילום: ענת חרמוני/פלאש90)
קטיף עצמי וקליעת זרי לוונדר במושב כנף שברמת הגולן (צילום: ענת חרמוני/פלאש90)
מאיה רונן

משרד החקלאות יגדיל ב-2023-2022 את התמיכה ביזמות כפרית ובעסקים קטנים במרחב הכפרי בשנה הקרובה לכ-3 מיליון שקלים.

נוהל התמיכה שפרסם המשרד, בהיקף כולל של כ-3 מיליון שקלים, יסייע לישובים ומשקים במרחב הכפרי לגוון את הבסיס הכלכלי שלהם, תוך שמירה על זיקה לשטחים החקלאיים. התמיכה תינתן לצורך תכנון ופיתוח של עסקים קטנים ומרכזי מבקרים המבוססים על עיבוד תוצרת חקלאית, פעילויות חינוך לחקלאות ומורשת הכפר, זאת לצד עידוד פעילות נלווית לפעילות חקלאית ואתרי תיירות ונופש.

מדובר בחידוש של נוהל קיים, שלא עודכן מאז 2019-2018. תקציב התמיכה גדל השנה ממיליון שקלים ל-3 מיליון והמענק ליזם פרטי גדל מ-100 אלף שקלים ל-150 אלף שקלים.

לדברי גורמים באגף התכנון ובאגף פיתוח המרחב הכפרי במשרד החקלאות, נוהל התמיכה יסייע להנגיש את החקלאות ותוצריה לציבור הרחב, להקים מקומות בילוי ופנאי בפריפריה ולפתח מנועי צמיחה כלכליים במרחב הכפרי.

לתמיכה שני מסלולים עיקריים: מסלול מרכזי המבקרים ומסלול עסקים קטנים. תמיכה במרכזי מבקרים שמה דגש על ביסוס הזיקה בין ייחודיות הישוב הכפרי, לבין אופיו החקלאי, במטרה לחשוף את הפעילות החקלאית לציבור הרחב. מסלול התמיכה בעסקים קטנים נועד לגוון את תחומי התעסוקה הזמינים בכפר, בדגש על פעילות נלווית לחקלאות, כדוגמת תיירות ונופש, עיבוד תוצרת חקלאית, פעילויות חינוכיות ועוד.

בהתאם לנוהל המשרד יתמוך ביוזמות בשלבי התקדמות מגוונים, החל מפיתוח ותכנון ראשוני, הרחבה ושיפוץ של מרכזים ועסקים קיימים והקמה של פרויקטים חדשים בתחום. שיעור התמיכה המרבי הבסיסי יעמוד על 40% מעלות ההשקעה, עד 150 אלף שקלים מענק לפרויקט.

שר החקלאות, עודד פורר: "ההשקעה תסייע בביסוס מנועי הצמיחה הכלכליים בקרב ההתיישבות הכפרית והשלטון המקומי, ותביא לגיוון תעסוקתי באותם האזורים. חיזוק העסקים הקטנים מחזקת את הקהילה הכפרית ומעצימה אותה, לצד שימור המורשת החקלאית והכפרית ופיתוח קשרי גומלין בריאים בין הכפר לעיר".

מנהלת הרשות לתכנון, ד"ר רותי פרום-אריכא: "ההתיישבות הכפרית היא הלב הפועם של החקלאות המקומית. ייצור מזון בישראל הוא אינטרס לאומי, כך שחיזוק והעצמה של המרחב הכפרי הם חלק בלתי נפרד מביסוס חקלאות מקומית איתנה ויצרנית. להתיישבות הכפרית יש אופי ייחודי וחיבור טבעי לעבודת אדמה ולחקלאות. במציאות בה הציבור הרחב הופך יותר ויותר מנותק מהעבודה החקלאית, ישנה חשיבות מכרעת בהנגשת החקלאות ובחשיפה רחבה שלה בקרב הציבור, כפי שיתאפשר באמצעות ניצול מיטבי של מסלולי התמיכה הללו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!