דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ליברמן על המו"מ עם המורים: "אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית, הוא יצטרך לפני זה לפטר אותי"

שר האוצר אמר את הדברים לאחר שלפיד ביקר את יחס האצר למורים הוותיקים במו"מ | שרת החינוך שאשא-ביטון נפגשה עם ליברמן, ולדבריה המשרדים יגבשו הצעה חדשה למורים | במקביל נפגש ליברמן עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד, ולדברי האוצר השניים הסכימו על "חשיבות החתימה על הסכם שכר הוגן"

ראש הממשלה לפיד ושר האוצר ליברמן (צילום: יואב דודקויץ/פלאש90)
ראש הממשלה לפיד ושר האוצר ליברמן (צילום: יואב דודקויץ/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מבקר בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד בנושא המו"מ על הסכם השכר החדש למורים. בציוץ בטוויטר אתמול (שלישי) אמר ליברמן ש"אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית, הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר". בכך הוא ממשיך את התבטאויותיו מהימים האחרונים, שמציגות את הסכם השכר עם המורים כעניין 'מקצועי' בלבד שנבחרי הציבור צריכים לא להתערב בה, על אף היותם סוגיה כלכלית-חברתית מהותית.

לדברי ליברמן, "חשוב לי להבהיר כי אין לי שום כוונה להתפטר אלא להפך, אני מתכוון להמשיך ולהילחם בכל התערבות פוליטית במהלך המו״מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים. "

בימים האחרונים שוחח לפיד מספר פעמים עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון על המשא ומתן, ואף ביקר את משרד האוצר על היחס למורים הוותיקים במו"מ ואמר כי "הם לא נטל אלא נכס". הציוץ המרומז של ליברמן מתייחס ללפיד, שכראש הממשלה יכול לפטר שרים (ואף פוטר מתפקידו כשר אוצר על ידי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו).

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון הודיעה אתמול שנפגשה בשני בערב עם שר האוצר אביגדור ליברמן, והציגה בפניו "מתווים ישימים ופתרונות מעשיים" לפתרון המשבר עם המורים, ולדבריה, בעקבות הפגישה יגבשו המשרדים הצעה חדשה שתוצג למורים.

בדבריה בכנס היערכות של מחוז הצפון במשרד החינוך אמרה שאשא ביטון ש"אין במתווה המוצע על ידי משרד האוצר שום התייחסות אמיתית וקונקרטית לקידום מצוינות במערכת, מתן אופק של קידום למורים הצעירים שמצטרפים אליה, ותגמול ראוי למורים שכבר נמצאים בה". ביטון אמרה כי בעקבות הפגישה הנחו השרים את הצוותים המקצועיים לבנות הצעה מחודשת מהר ככל הניתן. משרד החינוך כבר הציג מתווה משלו להסכם שכר למורים, שכולל תוספות גדולות יותר מאשר המתווה שהוצג על ידי האוצר. מתווה משרד החינוך זכה להתייחסות חיובית מצד הסתדרות המורים, אך לא להסכמתה המלאה.

במקביל, אתמול (שלישי) נפגש שר האוצר ליברמן עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. לפי הודעת האוצר, במהלך הפגישה הבהירו הצדדים את ״החשיבות של חתימה על הסכם שכר הוגן ופתיחת שנת הלימודים כסדרה״. בהסתדרות המרים סירבו להתייחס לפגישה, וכן הבהירו כי לא התקיימה אתמול פגישת משא ומתן רשמית בין הצדדים.

בשני השבוע הורתה הסתדרות המורים למנהלים ועובדי ההוראה שלא לקיים את ימי ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים. בהסתדרות המורים הסבירו שההנחיות לא השתנו מאחר שהמשא ומתן עם משרד האוצר עדיין תקוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!