דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

איום השביתה מתרחב: מורי התיכונים מאיימים לא לפתוח את שנת הלימודים ללא הסכם שכר חדש

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, מאשים את משרד האוצר בעיכוב חתימה על הסכם לאחר מו"מ שהתנהל בחודשים האחרונים: "מציב כל פעם תנאים חדשים" | בדומה להסתדרות המורים, הארגון הורה שלא לקיים ימי היערכות ופעילויות הכנה לשנת הלימודים

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים העל יסודיים מאיים שלא לפתוח את שנת הלימודים בתיכונים, עקב תקיעות במשא ומתן עם משרד האוצר על הסכם שכר חדש, וזאת במקביל לאיומי השביתה של הסתדרות המורים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. המשמעות עלולה להיות ששנת הלימודים בכל מערכת החינוך לא תיפתח.

הארגון הודיע אתמול (שלישי) על עיצומים שיחולו על ההיערכות לבתי הספר, בדומה לעיצומים עליהם הכריזה הסתדרות המורים. לפי הודעת הארגון, המורים בתיכונים לא ישתתפו בימי היערכות, ובכל פעילות אחרת – חברתית, לימודית, גיבוש, השתלמות, מפגשי היכרות בין מורים ותלמידים, "או כל שם יצירתי אחר".

יו"ר הארגון, רן ארז, אמר בהודעה למורים ש"במסגרת המאבק על תנאי העבודה והשכר של המורים, הוכרז סכסוך עבודה ארצי. לצערי, משרד האוצר מטרפד כל התקדמות אליה הגענו במו"מ עם משרד החינוך ומתייחס לעובדי ההוראה בזלזול מוחלט. התנהלות משרד האוצר, נכון להיום, תמנע את האפשרות לפתוח את שנת הלימודים במועדה."

תוקף ההסכם הקיבוצי של המורים בתיכונים, שנחתם לפני כעשור, הסתיים בפברואר 2022. בחודשים האחרונים ניהל הארגון משא ומתן עם האוצר על הסכם חדש, שבניגוד למו"מ עם הסתדרות המורים, נשמר בשקט ופרטיו לא פורסמו בתקשורת. עם זאת, לדברי ארז במכתב למורים בשני השבוע, "מתברר כעת, כעבור חודשים של מו"מ, שמשרד האוצר מעכב חתימה על הסכמות ומציב כל פעם תנאים חדשים. אין טעם להמשיך ולנהל מו"מ כזה כאשר כל ההסכמות אליהן מגיעים אינן מגיעות לידי חתימה על הסכם קיבוצי ומימוש בגין דרישות חדשות שמעלה משרד האוצר בכל פעם".

במקביל למשא ומתן על השכר, ניהל ארגון המורים בחודשים האחרונים מאבק נוסף נגד הרפורמה בבחינות הבגרות ההומניות שיזמה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, במסגרתה יבוטלו בחינות הבגרות בתנ"ך, אזרחות, היסטוריה וספרות ויוחלפו בעבודת חקר. בארגון הזהירו מפגיעה בתנאי העבודה של המורים המלמדים מקצועות אלו בעקבות הרפורמה, לצד ביקורת על עצם הרפורמה וביטול הבחינות.

נוסף על כך, הארגון נאבק גם בהחלטת שרת החינוך להעביר את מערכת החינוך לשבוע עבודה מקוצר של 5 ימים, שבארגון המורים רואים כ"פגיעה קשה מאוד בציבור המורים". לדברי ארז, "אין מדובר רק בביטול חופש הבחירה של יום חופשי, אלא גם בפגיעה כלכלית על ידי מניעת האפשרות ממורים לעבוד עבודה נוספת ומניעת האפשרות ללימודים".

באיגרת למורים כתב ארז שללא הסכמות שנת הלימודים לא תיפתח, והאחריות נמצאת בידי האוצר. "הגענו לדקה ה-90, ואם ההסכמות לא ייחתמו בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים. אנו אומרים זאת כעת, לא רק לכם, אלא גם לאוצר, לשלטון המקומי ולמשרד החינוך, כדי שלא יגיד מאן דהוא שאנו הם המושכים את המו"מ עד 31 באוגוסט. אין לנו כל עניין למתוח את ציבור המורים וההורים, ואנו אומרים לכולם, שהכדור נמצא בידי משרד האוצר כבר יותר משלושה שבועות. האחריות כולה אך ורק עליו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!