דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ארבעה חודשי סכסוך עבודה הסתיימו: עובדי ממגורות "דגון" חתמו על הסכם קיבוצי

ההסתדרות ועובדי חברת "גדות", המפעילה את הממגורות, חתמו על ההסכם הקיבוצי עם החברה, לאחר בקשה מיוחדת שהועברה לחברה מיו"ר איגוד יבואני התבואות | "מדובר בעבודה קשה ביותר ובעובדים בעלי מוסר עבודה גבוה"

ממגורות דגון בחיפה (צילום: קרן ויקימדיה)
ממגורות דגון בחיפה (צילום: קרן ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
4 חודשים של סכסוך עבודה בממגורות "דגון" הגיעו לסיומם, עם חתימת הסכם קיבוצי על ידי ההסתדרות, ועד עובדי ממגורות גדות בחיפה והנהלת הממגורות.
ההסכם הקיבוצי המיוחד כולל תוספות שכר רטרואקטיביות מחודש פברואר, הגדלת תקציב הרווחה והנופש , הבטחת הביטחון תעסוקתי למשך שנים התחייבות והתחייבות לשמירת הזכויות וההסכמים הקיבוציים של העובדים במסגרת המכרז הנוגע להפעלת הממגורות בעתיד.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי מסר: "עובדי הממגורה בחיפה עושים עבודת קודש בפריקת אוניות של חיטה, תירס, סויה, שעורה, דורה ועוד. מדובר בעבודה קשה ביותר ובעובדים בעלי מוסר עבודה גבוה ביותר. האיגוד והמרחב ימשיכו לחזק את עובדי הממגורה גם לאחר קיום המכרז לבחירת מפעיל לממגורה".

יו"ר ועד עובדי המפעל שמעון עמר הודה באיגרת ששלח לעובדים ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, להנהלה ולגורמים שליוו את המו"מ: יו״ר איגוד עובדי התחבורה התחבורה אבי אדרי ליו״ר האיגוד המקצועי במרחב חיפה דויד לוי , מחזיק התיק יובל מושקוביץ  ועורכי הדין יעל שילוני ושימרי סגל. "תודה, למשפחת ועד העובדים, טל זנו ואלי ביטון על שיתוף הפעולה לקידום ההסכם, ולמשפחת עובדי 'דגון' על הגיבוי, התמיכה והפרגון שללא זה לא היינו מצליחים".ההסכם נחתם לאחר שיו"ר איגוד יבואני התבואות בישראל, איתי רון, פנה למנכ"ל חברת נמלי ישראל איציק בלומנטל ולמנכ"ל חברת גדות המפעילה את ממגורת חיפה בדרישה לניהול משא ומתן לפיצוי היבואנים בגין העיכובים המשמעותיים בפריקה ובמסירת תבואות במהלך החודש האחרון, במסגרת ההפסקות התכופות של העבודה בממגורות. במכתבו דרש רון כי היבואנים לא יחוייבו בעליות האחסנה בממגורה במשך כל פרק זמן בו לא ניתן היה להוציא את התבואות ביעילות וברציפות מהממגורה. לטענתו, הפסקות העבודה החוזרות ונשנות נגרמות בשל עיצומים אותם נוקטים העובדים – זאת בעוד לטענת ועד העובדים נגרמות הפסקות העבודה על רקע חוסרים בכוח אדם."משך הזמן שאורך תור אניות התבואה מחוץ לנמל עומד כעת על כשבועיים לפני כניסה לפריקה בממגורה" כתב רון והוסיף כי אתמול (חמישי) לא בוצעה פריקת תבואות מהספינות לממגורה כלל ומסירת התבואות מהממגורה הוגבלה למשמרת אחת בלבד, ואילו מחר צפויה הממגורה להסגר שוב כליל החל מהשעה 10. "מי יודע מה יהיה בשבוע הבא?" תהה. "החגים בפתח וכתוצאה מכך העיכובים צפויים לגדול הן בפריקה והן במסירה, אניות התבואה ממשיכות להגיע כסדרן והציבור רוצה להמשיך ולאכול את המזון כסדרו".

"מיותר להרחיב את הדיבור על חשיבות הממגורה למשק הישראלי. לכן, מובן כי הממגורה צריכה להיות תקינה ולתפקד ברציפות וביעילות כפי שהיה בעבר על מנת להבטיח את אספקת המזון השוטפת לאזרחי ישראל. הפסקות עבודה כפי שחווינו בשבועות האחרונים מסכנות את הביטחון התזונתי של כולנו וראוי שיופסקו לאלתר! אנחנו קוראים לכם לפעול במהירות ובנחרצות כדי לשים קץ לבעיות אלו בתפקוד הממגורה" הוסיף במכתבו. בחברת נמלי ישראל הטילו את האחריות על חברת גדות ומסרו כי להערכתם מוען אליהם המכתב בטעות שכן אינם המפעילים של הממגורה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!