דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

יותר מ-20 אזרחים, בהם ילדים, נהרגו בהפגזה רוסית על תחנת רכבת; זלנסקי: "אין פשע מלחמה שהרוסים לא ביצעו"

התקיפה על תחנת הרכבת בצ'פלין אירעה ביום רביעי, היום שבו חגגה אוקראינה את עצמאותה | לפי מעקב של AP, רוסיה תקפה יותר מ-40 תשתיות אזרחיות מתחילת המלחמה

קרון רכבת מופגז בצ'פלין, אוקראינה (צילום: AP Photo/Leo Correa)
קרון רכבת מופגז בצ'פלין, אוקראינה. "אם הורגים מעט חיילים והרבה אזרחים, זה פשע מלחמה" (צילום: AP Photo/Leo Correa)

התקיפה הרוסית השבוע על תחנת הרכבת האוקראינית, שבה נהרגו יותר מ-20 אנשים, היא האחרונה בסדרה של הפגזות על מערכת הרכבות במדינה. מומחים למשפט בינלאומי אומרים שהתקפות אלה עלולות להיחשב פשעי מלחמה.

רוסיה טענה ביום רביעי שיעדי ההפגזה היו חיילים אוקראינים עם תחמושת. עם זאת, עיתונאי AP דיווח שלא הייתה כל אינדיקציה לכך שחיילים נמנו עם ההרוגים במתקפה. ילדים, לעומת זאת, נהרגו בה. ההפגזה תיחשב לפשע מלחמה אם אכן כוונה נגד אזרחים.

"תחנת רכבת היא מתקן אזרחי, ולא יכול להיות יעד תקיפה", אמרה ג'ניפר טראהן, פרופסורית לרפואה במרכז ליחסים בינלאומיים של אוניברסיטת ניו יורק.

התקיפה על צ'פלין, יישוב קטן בדרום-מזרח אוקראינה, הייתה הקטלנית ביותר בחודשים האחרונים. בששת החודשים שחלפו מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, AP ו-PBS דיווחו על יותר מ-40 מתקפות על תשתיות אזרחיות שחשודות כפשעי מלחמה. שלוש מהמתקפות כוונו לתשתיות רכבת, ושבע מהן כללו תחנות אוטובוס, והביאו למותם של יותר מ-100 אזרחים. רוסיה טענה שהיעד היה חיילים אוקראינים, אבל העדויות לכך היו קלושות ביותר.

המתקפה הקטלנית ביום רביעי נחתה על אוקראינה ביום העצמאות שלה, שבעקבותיו הוגברה הכוננות מפני תוקפנות רוסית.

מיקולה לוקשוק, ראש מועצת דניפרופטרובסק, אמר לעיתונאים אתמול (שישי) שההפגזה על צ'פלין הציתה שריפה בחמישה קרונות. משפחה שלמה, ובה בת 17, נהרגה כשמכוניתה נשרפה בדרכה מדונצק. "אנשים נמלטו מפוקרובסק, במחוז דונצק, והרכבת יצאה משם ללביב", אמר לוקשוק.

סגן נשיא אוקראינה, קירולו טימושנקו, אמר ביום חמישי שגופתו של בן 11 נמצאה מתחת להריסות בית סמוך, וגופה נוספת של בן 6 נמצאה בתוך מכונית שרופה ליד התחנה.

טטיאנה קביטניצקה, סגנית שר הבריאות של מחוז דניפרופטרובסק, אמרה ל-AP שהפצועים מהמתקפה ביום רביעי סבלו מפגיעות ראש, שברים בגפיים, כוויות ופצעים חודרניים.

"אין פשע מלחמה שהכובש הרוסי לא ביצע על אדמת אוקראינה", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במועצת הביטחון של האו"ם ביום רביעי.

"אם הורגים מעט חיילים והרבה אזרחים, זה פשע מלחמה", אמר מייקל ניוטון, פרופסור למשפטים וראש המחלקה למשפט בינלאומי באוניברסיטת ונדרבילט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!