דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רה"מ לפיד לקהילה הגאה: "לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר ולממש את אהבתם"

לפיד היה ראש הממשלה הראשון שהשתתף באירוע רשמי של קהילת הלהט"ב, כשהגיע למופע לציון עשרים שנה להקמת ארגון הנוער הגאה | הוא התחייב להיאבק באלימות ובשנאה: "אפשרנו לקיצוניים להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, באירוע 20 שנה להקמת ארגון הנוער הגאה (איג"י) בבית האופרה בתל אביב (צילום: עמוד הטוויטר של יאיר לפיד)
ראש הממשלה, יאיר לפיד, באירוע 20 שנה להקמת ארגון הנוער הגאה (איג"י) בבית האופרה בתל אביב (צילום: עמוד הטוויטר של יאיר לפיד)
אסף צבי

ראש הממשלה יאיר לפיד השתתף הערב (שבת) באירוע לציון עשרים שנה להקמת ארגון הנוער הגאה (איג"י) בבית האופרה בתל אביב. זו היתה הפעם הראשונה שבה ראש ממשלת ישראל משתתף באירוע של הקהילה הגאה.

לפיד הדגיש את מחויבותו לשוויון זכויות לקהילה הגאה, ללא התחייבויות לשינויים קונקרטיים. "לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר הזוגי שלהם ואיך לממש את אהבתם", אמר באירוע, "לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה".

עם זאת, לפיד התחייב להיאבק באלימות ובשנאה כלפי להט"ב בישראל. לדבריו, "תפקיד הממשלה הוא לוודא שכל אדם ירגיש בטוח בסביבה שלו, בבית הספר, בבית. ממשלת ישראל תתייצב נגד כל גילוי אלימות ושנאה נגד הקהילה. לאף אחד אין מנדט על הגוף שלכם, ובטח לא על הרגשות שלכם".

לפיד הדגיש את הצורך שלא להישמע ל'קיצונים' כהגדרתו, מכיוון ש'הרוב הדומם' תומך בשוויון זכויות : "למה אני ראש הממשלה הישראלי הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה? למה פוליטיקאים ישראלים בולמים מהפכה חברתית חשובה וצודקת ואפילו פופולרית? התשובה היא שהם מפחדים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

"תהיו גאים במי שאתם", אמר לפיד, "לא אתם עומדים למבחן, החברה הישראלית עומדת למבחן. הרוב הצודק והדומם מדי עומד למבחן. אנחנו נלחמים למענכם, אבל גם על נפשה ודמותה של המדינה."

ממשלת בנט-לפיד אחראית למספר הישגים לקהילת הלהט"ב, בעיקר בתחום הבריאות, אותם הוביל שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ), ביניהם הקלה על תהליכי התאמה מגדרית, איסור על פסיכולוגים ופסיכיאטרים לבצע טיפולי המרה וסנקציות על מטפלים שיבצעו אותן. ביטול האיסור על תרומות דם לגברים שמקיימים יחסי מין עם גברים, ומימוש החלטת בג"צ להתרת הליכי פונדקאות בישראל גם לזוגות חד-מיניים.

משרד הרווחה, בהובלת השר מאיר כהן מיש עתיד, הגדיל את התקציב למסגרות חוץ ביתיות עבור נוער להט"ב בסיכו והשיק פרויקט למיצוי זכויות להט"ב בביטוח הלאומי, והמשרד לשוויון חברתי בראשון השרה מירב כהן, גם היא חברת יש עתיד, תקצב מרכזי תמיכה וסיוע ללהט"ב ברשויות המקומיות.

עם זאת, עקב שותפות של מפלגות שאינן תומכות בשוויון לזכויות ללהט"ב כמו רע"מ, ממשלת בנט-לפיד לא קידמה שוויון זכויות באמצעות חקיקה, למשל בתחום הנישואים האזרחיים, או עיגון של זכות שווה לאמץ ילדים, במקום המצב כיום שבו זוגות להט"ב נמצאים בעדיפות נמוכה יותר על פני זוגות הטרוסקסואליים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!