דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ההפגזות ליד הכור בזפוריז'יה נמשכות; זלנסקי: "רוסיה מקרבת אותנו לאסון"

המדינות מאשימות זו את זו בהפצצות בסביבת הכור | אוקראינה מדווחת על הרוגים במיקולאייב ובבחמוט מהפצצות רוסיות

תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה (צילום: אלכסנדר ארמושנקו/רויטרס)
הכור הגרעיני בזפוריז'יה. הרשויות חילקו טבליות יוד לתושבים שגרים ליד הכור בזפוריז'יה למקרה של פיצוץ גרעיני (צילום: אלכסנדר ארמושנקו/רויטרס)

החששות מפני דליפת חומרים רדיואקטיביים מהכור בזפוריז'יה, אוקראינה, הכור הגרעיני הגדול באירופה, גברו אתמול (שבת), בעוד רוסיה ואוקראינה מוסיפות להאשים זו את זו בהפצצת שטח הכור. אוקראינה טענה שהכוחות הרוסיים הפגיזו באזורים שרק נהר מפריד ביניהם לבין הכור, ואילו רוסיה מאשימה את אוקראינה בהפצצת בניין שבו מאוחסן הדלק של המפעל.

הרשויות חילקו טבליות יוד לתושבים שגרים ליד הכור בזפוריז'יה למקרה של פיצוץ גרעיני, שעלול להזיק לבריאותם.

החשש העיקרי הוא למערכות הקירור בכור. הן מופעלות באמצעות חשמל, והפסקת החשמל בכור ביום חמישי, שנגרמה משריפה לפי גורמים רשמיים, פגעה בהן. תקלה במערכות הקירור עלולה לגרום לפיצוץ גרעיני.

הכוחות הרוסיים כבשו את הכור בתחילת המלחמה, אבל עובדים אוקראינים המשיכו להפעילו. הממשלות האשימו זו את זו בהפצצת הכור וסביבתו, ותדלקו את הפחד מפני אסון אפשרי.

הפצצה נקודתית הרסה את תשתיותיה של תחנת הכוח, לדברי מפעיל הכוח הגרעיני של אוקראינה אתמול. "יש סיכונים של דליפת מימן ופליטת חומרים רדיואקטיביים, והסיכונים לשריפת ענק גבוהים".

מושל מחוז דניפרופטרובסק, ולנטין רזניצ'נקו, אמר אתמול שטילי גראד רוסיים והפצצות ארטילריות היכו בניקופול ובמרהנץ, 10 קילומטרים מהכור.

אבל דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, אמר שהכוחות האוקראיניים הפגיזו את הכור ממרהנץ. בימים האחרונים, לדבריו, האוקראינים הפגיזו את המפעל 17 פעמים, ופגעו 4 פעמים בגג הבניין שבו מאוחסן הדלק.

משלחת של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם אמורה להגיע לכור כדי לסייע בהגנה עליו, אבל לא ברור מתי תגיע. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהגעתה של המשלחת קריטית בהקדם האפשרי, כדי לסייע לאוקראינה לשמור על שליטתה הקבועה בכור. "המצב נותר לא יציב ומסוכן", אמר זלנסקי ביום שישי. "כל חזרה על אירועי יום חמישי, כל ניתוק של התחנה מחשמל או פעולות רוסיות שעלולות לשתק את פעילותה, יקרבו את הכור צעד נוסף לאסון".

אוקראינה: הרוג במיקולאייב, שני הרוגים בבחמוט

הרוג ופצוע בהפגזה רוסית במיקולאייב, לפי דיווח של גורמים ממשלתיים. מיקולאייב היא עיר נמל חשוב בים השחור.

מושל דונצק, פבלו קירילנקו, אמר אתמול ששני בני אדם נהרגו בהפגזה רוסית על בחמוט, יעד משמעותי עבור הכוחות הרוסיים והבדלניים, שמנסים להשתלט על עוד שטחים במחוז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!