דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

החקלאים ללפיד וליברמן: ״לעצור מיידית הפחתת מכסים עד להקמת הממשלה החדשה״

לטענת ראשי הנהגת החקלאים, טיוטת הרפורמה שנשלחה מהממשלה באוגוסט שונה מזו שהתקבלה ביולי, והוסכמה על ידי כלל הגורמים | הם כינו את הבטחות הממשלה הנוכחית כ״חתימה על מסמך עשוי מקרח״

ראשי הנהגת החקלאים (צילום: מאיה רונן)
ראשי הנהגת החקלאים (צילום: מאיה רונן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ההנהגה החקלאית פנו היום (ראשון) במכתב לרה"מ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר, בו ביקשו "לעצור מיידית את המשך הפחתת המכסים, עד להסכם אשר יבטיח את עתידה של החקלאות הישראלית והייצור המקומי".

במכתב ציינו כי טיוטת הרפורמה שנשלחה מהממשלה באוגוסט שונה מזו שהתקבלה ביולי, והוסכמה על ידי כלל הגורמים.

״כלל התקציבים שאמורים להיות בבסיס התמיכה הישירה וההקצאה למחקר פיתוח והשקעות הון, מותנים לשיטתכם באישור ועדת הכספים של הכנסת. בתקופה הנוכחית, כל דיון בוועדת הכספים בעת הזו, משיקולים פוליטיים ומשפטיים, דומה לחתימה על מסמך עשוי מקרח״, צויין במכתב.

עוד העלו החקלאים את סעיף ביטול האגרה השנתית של העובדים הזרים וסוגיות נוספות כדוגמת ניכוי הוצאות המחיה בידי העובדים, קידום חוק עידוד השקעות הון בחקלאות, וחוק סימון ארץ מקור, קידום הנושא האגרו- וולטאי, וציינו כי אלו ״הפכו למעורפלות שהיישום שלהם בשל תקופת הבחירות, ייצא לפעול אם בכלל, רק לאחר כינונה של הממשלה החדשה״.

על המכתב חתמו שי חג'ג, יו"ר מרכז השלטון האזורי, דובי אמיתי יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, עמית יפרח יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים

אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל וניר מאיר, מזכ״ל התנועה הקיבוצית.

מלשכת שר החקלאות נמסר: ״לצערנו שוב הלובי החקלאי בוחר לשרת קבוצת אינטרס קטנה במקום את כלל החקלאים בישראל וכלל אזרחי ישראל. אנחנו לא נאפשר לעובדה שהלוביסטים החקלאיים חזרו בהם מהסיכומים שהושגו, תפגע בכלל הציבור. הרפורמה יצאה לדרך, המכס ירד ואנחנו נמשיך לקדם את פתיחת השוק לתחרות כפי שקבעה החלטת הממשלה לצד מתן מענקי השקעות וחדשנות לחקלאים שיחליטו לצעוד לעבר המהפכה הנדרשת להפיכת החקלאות הישראלית ליעילה יוצר שמפיקה יותר תוצרת מכל דונם כמו גם לתמיכה ישירה בחקלאות ישראל. כל בר דעת שקורא את הסיכום שהושג בלשכת יו״ר הכנסת וזכה לתמיכת כלל סיעות הכנסת ומסתכל על הנוסח המשפטי שהושג לפני כמה ימים, מבין שלא רק שאין שום שינוי, אלא שאף בחלק מהסעיפים ניתנו הטבות נוספות לחקלאי ישראל. שינויים בנוסח קשורים אך ורק לעובדה שמדובר בתקופת בחירות. הממשלה מתכוונת לעמוד בכל הקבוע בסיכום״.

עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים: ״אני חרד לעתיד המדינה על התייחסותה המזלזלת בחקלאים, במורים, בעובדים הסוציאלים ובמתמחים. במקום לחזק משמעותית את מי שדואג לביטחון המזון, לביטחון הסוציאלי, הרפואי והחינוכי, פועלת להחליש אותם או להתיש אותם במו״מ ריק מתוכן״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!