דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק המורים

לפיד בולם את ליברמן: "נבחן את נושא צווי המניעה, מבקש למצות משא ומתן"

שר האוצר הודיע כי פנה לפרקליטות, כדי למנוע מהסתדרות המורים לשבות ב-1 בספטמבר | שרת החינוך: ״הגיע הזמן שבאוצר ישימו את ילדי והורי ישראל בראש סדר העדיפויות״

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: מרק ישראל סלם)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום  (ראשון) עם שר האוצר אביגדור ליברמן במטרה לדון במשבר בדיונים עם הסתדרות המורים על הסכם שכר חדש.

"אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסידרה" אמר ראש הממשלה, והוסיף כי "יבחן את נושא צווי המניעה אבל מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן".

לפיד אמר את הדברים לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הודיע שפנה לפרקליטות, כדי למנוע מהסתדרות המורים לשבות ב-1 בספטמבר. "אני מקווה שגם משרד החינוך יצטרפו לדרישה שלנו לפתוח שנת לימודים, ובמקביל אנחנו ממשיכים במשא ומתן. עד הצלצול הראשון אנהל משא ומתן אני חושב שיש צמצום בפערים ועדיין הם קיימים".

ליברמן התייחס גם לטענות לפיהן נשלחו איומים אל מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ואמר: "הייתי שר הביטחון, אני כבר לא מתעסק בטרור".

עוד הוסיף השר כי לפי הפרקליטות, במשרד רשאים לבקש מבית הדין להגיש צווי מניעה למורים, גם במידה ובמשרד החינוך לא יהיו מעוניינים להצטרף למהלך. ליברמן הוסיף כי הוא מתכוון לעדכן על כך את ראש הממשלה, יאיר לפיד, בשעות הקרובות, כמו גם במצב השיחות בין הצדדים.

זמן קצר לאחר מכן, שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון הגיבה לדברים, ותקפה את שר האוצר: "מי שמבקשים צווי מניעה בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למשא ומתן כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה – מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

עוד המשיכה ואמרה כי מדובר במשבר לאומי: "משרד החינוך בנה והציע פתרונות ומענים לכל הפערים בין הצדדים", הדגישה. "הגיעה העת שמשרד האוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות, ויעשה הכל כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, לא רק בשנה הנוכחית, אלא גם בשנים הבאות, תוך כדי קידום מורים חדשים במערכת ושימור והמרצת המורים האיכותיים שנמצאים במערכת כיום".

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום חמישי בבתי הספר וגני הילדים, אך המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר תקועים, ללא התקדמות משמעותית בשבוע החולף, והסיכויים לשביתה עולים. נציגי הסתדרות המורים לנציגי האוצר נפגשו גם היום, אך בינתיים ללא התקדמות. בינתיים, ארגון המורים מאיים גם הוא להשאיר את התיכונים סגורים בהיעדר חתימה עם האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!