דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יועצות חינוכיות לרה"מ: "רוצות לבצע את העבודה שלנו אבל אין לנו תנאים"

מאות יועצות חינוכיות הפגינו מול מעון ראש הממשלה בדרישה לשיפור תנאי ההעסקה שלהן: "רואות יותר אובדנות ומצוקה. כשקורה משהו זועקים 'איפה הייתה היועצת?' אז היומן שלה מפוצץ מפגישות ואין לה זמן"

הפגנת היועצים החינוכיים מול מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: ללא קרדיט)
הפגנת היועצים החינוכיים מול מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: ללא קרדיט)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מאות יועצות חינוכיות הפגינו היום (ראשון) מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להכליל אותם בהסכם השכר בין משרדי החינוך והאוצר להסתדרות המורים.

"היועצת היא יד ימינה של מנהלת בית הספר", אמרה שגית פוליטי איש שלום, יועצת חינוכית זה 18 שנים. "היא מלווה את הצוות החינוכי בתהליכים החינוכיים-נפשיים של התלמידים. מלבד זאת היועצת מלווה באופן פרטני תלמידים. התפקיד מחייב תואר שני בייעוץ חינוכי ובשלוש שנים התמחות".

פוליטי איש שלום עובדת בחטיבות ביניים בהרצליה וברמת השרון ועובדת 12 שנים כמדריכה מטעם משרד החינוך. "אנחנו עייפות ומיואשות. אנחנו רוצות לבצע את העבודה שלנו אבל אין לנו תנאים; השכר נמוך מאוד. אני מרוויחה  10,000 שקלים וזה נחשב שכר גבוהה".

רוב היועצים לא מועסקים במשרה מלאה, למרות שהם אחראים על כמות גדולה של ילדים. "אני מתחילה השנה לייעץ בגני ילדים ואני אחראית על 100 גנים. בהנחה שבכל גן יש מינימום של 30 ילדים, אין לי יכולת לראות את כולם". לדבריה כל היועצות מבצעות שעות נוספות. "ללא תגמול. וכמובן בחופשות".

במכתב שנשלח לשרת החינוך ושר האוצר כתבו היועצים: "עם פתיחת הסכם השכר ישנה הזדמנות ליצירת שינוי לו אנו זקוקים כדי לבצע את עבודתנו בצורה הטובה ביותר! רבות שמענו בפרסומים השונים אזכורים לעיוותי השכר המתקיימים במערכת, הנידונים ועתידים להיפתר במסגרת הסכם השכר החדש, אך לא שמענו התייחסות אחת קונקרטית הנוגעת לנו- היועצות והיועצים החינוכיים".

היועצים החינוכיים דורשים לקבל גמול ייעוץ שמותאם להיקף עבודתם, תקן הולם של לפחות 3.5 שעות לכל כיתה + 5 שעות מערכתיות והגדרת מכסת שעות נוספות והחזרי נסיעות מחוץ להיקף המשרה. "מי שסובל מזה הם הילדים שלנו. אנחנו יודעות שהקורונה השפיעה על התלמידים, אנחנו רואות יותר אובדנות ומצוקה. כשקורה משהו וזועקים 'איפה הייתה היועצת?' אז היומן שלה מפוצץ מפגישות ואין לה זמן יותר".

"אנחנו מצפות משר האוצר, שרת החינוך, יפה בן דוד ורן ארז שיקשיבו לנו", הוסיפה פוליטי איש שלום, "שיתנו לנו את התנאים שאנחנו זקוקות על מנת להגיע לכל ילד וילד, לתת את המענה לכל הצוותים החינוכיים, לעשות את הדברים כפי שאנחנו יודעות לעשות בצורה הטובה ביותר. אם לא יהיו לנו את התנאים, לא יהיו לנו את הזכויות שמגיעות לנו על מנת לתת את המענה, לא יישארו יועצות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!