דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

ללא שביתה: 150 אלף תלמידים בחינוך החרדי פתחו את שנת הלימודים

עם תחילת חודש אלול, תלמידי בתי הספר לבנים והישיבות החלו את שנת הלימודים | גני הילדים החרדיים ובתי הספר לבנות יחלו את לימודיהם ביום ה', 1 בספטמבר | שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, ביקרה בתלמוד תורה בבית שמש ושוחחה עם התלמידים

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר חרדי בבית שמש (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר חרדי בבית שמש (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

150 אלף תלמידי מוסדות החינוך החרדים החלו את לימודיהם אתמול (ראשון) עם תחילת חודש אלול. המוסדות שפתחו את שנת הלימודים הם מוסדות של בנים בלבד מגיל בית ספר ומעלה – בתי ספר יסודיים, ישיבות 'קטנות' (גילאי 13-16) וישיבות 'גדולות' (גילאי 17 עד נישואים). יתר המוסדות – גני ילדים, בתי ספר לבנות ואולפנות, יפתחו את שנת הלימודים בחמישי הקרוב, ה-1 בספטמבר.

בחינוך החרדי אין איום שביתה, מאחר שהמורים והגננות בו אינם עובדי משרד החינוך כמו הסתדרות המורים, אלא מועסקים בעמותות חרדיות שמפעילות את רשתות החינוך ומתוקצבות על ידי משרד החינוך. העובדים אינם מאוגדים בארגון המורים ובהסתדרות המורים. בחלק מרשתות החינוך העובדים מאוגדים בהסתדרות הכללית, ובחצי השנה האחרונה החל תהליך התאגדות ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"לית המשרד דלית שטאובר ביקרו בתלמוד תורה 'תורת שלום' בבית שמש ונכנסו יחד עם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך לשוחח עם תלמידי כיתות א' וח' ובירכו אותם לרגל פתיחת שנת הלימודים. בנוסף מנהל בית הספר הרב ישראל קוריץ סקר בפני השרה והמנכ"לית את תכניות הלימוד לשנה הקרובה.

שאר תלמידי ישראל אמורים להתחיל את שנת הלימודים ביום חמישי הקרוב, אך נכון להיום פתיחת שנת הלימודים נמצאת בסכנה, עקב המשא ומתן התקוע בין משרד האוצר להסתדרות המורים. בנוסף גם ארגון המורים הכריז כי אם לא ייחתם איתם הסכם, ישבתו גם הם.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (רביעית משמאל) ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (חמישית משמאל) בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר חרדי בבית שמש (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (רביעית משמאל) ומנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (חמישית משמאל) בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר חרדי בבית שמש (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

"אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסידרה" אמר אתמול ראש הממשלה יאיר לפיד על המשא ומתן , והוסיף כי "יבחן את נושא צווי המניעה אבל מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן", זאת לאחר ששר האוצר איים כי יפנה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה לשביתה הצפויה להתקיים ב-1 בספטמבר, במידה והמשא ומתן לא יגיע להסכמה.

שרת החינוך תקפה את שר האוצר בעניין האיום בצווי המניעה ואמרה: "מי שמבקשים צווי מניעה בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למשא ומתן כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה – מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, ולא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".

עוד המשיכה ואמרה כי מדובר במשבר לאומי: "משרד החינוך בנה והציע פתרונות ומענים לכל הפערים בין הצדדים", הדגישה. "הגיעה העת שמשרד האוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות, ויעשה הכל כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, לא רק בשנה הנוכחית, אלא גם בשנים הבאות, תוך כדי קידום מורים חדשים במערכת ושימור והמרצת המורים האיכותיים שנמצאים במערכת כיום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!