דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עתירתו של יו"ר התעשיינים רון תומר נדחתה, שכר המאבטחים יעלה

צו ההרחבה שיכנס לתוקף בתחילת ספטמבר יעלה את שכר המינימום בענף ל-5,830 עד 8,480 ש"ח, עם הצמדה לשכר המינימום בכלל המשק | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "צר לנו שנלחמים בעובדים המוחלשים, נמשיך להיות חוד החנית שמסייע להם"

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשורה למאה אלף עובדי ענף האבטחה והביטחון: בחמישי הקרוב (1 בספטמבר) ייכנס לתוקף צו ההרחבה בענף האבטחה אשר מקנה תוספות שכר לעובדים בענף. צו ההרחבה ייכנס לתוקפו לאחר ששופטי בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, דחו את עתירתה של התאחדות התעשיינים בישראל והעומד בראשה ד"ר רון תומר.

את העתירה נגד הצו דחו שופטי בית השפט העליון ח'אלד כבוב, ענת ברון ורות רונן.

עם כניסתו לתוקף של צו ההרחבה בענף האבטחה. שכר המינימום של המאבטחים יעמוד על 110% עד 160% משכר המינימום במשק (בהתאם להכשרה ולתפקיד).

את ההסתדרות ייצגו בהליך המשפטי: ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר; עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית; עו"ד אלעד פלג, שותף במשרד עו"ד בעז בן צור וסמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על החלטת בג"צ, מדובר בבשורה חשובה לציבור זה. נמשיך, נפעל ונהיה חוד החנית אשר מסייע ודוחף את ציבור המאבטחים בישראל. צר לי שבמקום לחשוב על העובדים המוחלשים במשק בחר ד"ר רון תומר להילחם בהם. ההסתדרות תמשיך להיות הבית של כל עובד ועובדת ותעשה ככל יכולתה לדאוג לזכיותיהם ולתנאי העסקתם".

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי: "מדובר בבשורה מאוד חשובה לאנשי האיגוד אותו אני מייצג. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען אוכלוסייה זאת. אני רוצה להודות לכל מי שסייע ועסק בניהול ההליך המשפטי: מ"מ יו"ר האיגוד עו"ד חגי הראל, לשותפים שלנו להסכם הקיבוצי בענף האבטחה, יו"ר ארגון חברות האבטחה דוד לוי; מנכ"ל הארגון  פיני שיף והיועץ המשפטי עו"ד דוד בכור. תודה גדולה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על התמיכה והקידום של צו ההרחבה בענף האבטחה, למען ציבור העובדים בענף ובכלל.

לפי הצו, שכר מינימום של מאבטחים שעברו קורס הכשרה בן ארבעה ימים, יעמוד על 10% מעל לשכר המינימום במשק (5830 שקלים); הכשרה של 6 ימים, 15% מעל לשכר המינימום במשק (6,095 שקלים); הכשרה של 8 ימים, 30% מעל לשכר המינימום במשק (6,890 שקלים); הכשרה של 15 ימים , 40% מעל לשכר המינימום במשק (7,420 שקלים); והכשרה של 20 ימים, 60% מעל לשכר המינימום במשק (8,480 שקלים). ההסכם מחייב את כל ענף האבטחה. שכר המינימום למאבטחים צפוי לעלות בהתאם ככל שיעלה שכר המינימום הכללי בעתיד.

התאחדות התעשיינים: "בית המשפט מצא פגמים רבים בתהליך ובאופן שבו הורחב הצו הנוכחי. עם זאת מכיוון שאנו נמצאים ערב כניסת צו ההרחבה לתוקף ובכדי לא לפגוע בעובדים, הסכימה התאחדות התעשיינים למשוך את העתירה. עם זאת העיר בית המשפט על הפגמים בצו ושלח רמז עבה לממשלה שעליה לתקנם לפני כל הרחבה נוספת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!