דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק המורים

המו"מ עם המורים מתחדש, תגובת המדינה לבקשה לצווי מניעה תוגש עד הערב

צוותי המשא ומתן החלו את פגישתם, כשאיום הסתדרות המורים לא לפתוח את שנת הלימודים בחמישי עדיין בתוקף | ליברמן: "מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן (צילומים: פלאש 90)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן (צילומים: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

צוותי המשא ומתן של הסתדרות המורים ומשרד האוצר ייפגשו הבוקר (שלישי), לאחר יומיים של פגישות ארוכות בהן דווח על התקדמות מסוימת במו"מ על הסכם שכר חדש למורים. עם זאת, יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, איום השביתה של הסתדרות המורים עדיין בתוקף ואין כל ודאות שהצדדים אכן יגיעו להסכם. המו"מ הסתיים אתמול בסביבות חצות ויתחדש הבוקר ב-9:00.

במקביל, הגישה אתמול התאחדות התעשיינים לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה לשביתה, אך בית הדין הודיע הבוקר כי אין מקום לדון בה כרגע והיא לא התקבלה, וקבע שעד היום בשעה 19:00 תוגש תגובת הסתדרות המורים ותגובת המדינה לבקשה. הגשת תגובת המדינה צפויה להיות מאתגרת, מכיוון שמשרד האוצר מתנגד לשביתה ומשרד החינוך אינו מתנגד לה.

"אין סיבה שלא ייחתם הסכם היום, אפילו בשעות הקרובות", אמרה אתמול שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון ל-ynet. היא הוסיפה כי הפערים במשא ומתן הצטמצמו מאוד אחרי השיחות שניהלו הצדדים ביום ראשון, "היום אנחנו בנקודה אחרת לגמרי".

הפערים בין הסתדרות המורים לאוצר בתחום השכר עומדים על כ-800 מיליון שקלים, אך קיימות עדיין מחלוקות משמעותיות בנוגע לימי החופשה, תנאי ההעסקה ובית הספר של החופש הגדול. עם זאת, שר האוצר צייץ אתמול בטוויטר כי "הסיבות לוויכוח הן אחרות – הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים – לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".

ליברמן הגיע באזור השעה 23:00 אתמול לחדר בו נערך המו"מ ובדק את התקדמות הצוותים. "אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו״מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה".

במשרד האוצר וגם בסביבת ראש הממשלה, יאיר לפיד, הביעו אופטימיות עם סיום שיחות המו"מ אתמול. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, אמרה אתמול בראיון ל"כאן 11" כי "אם האוצר יתכנס לחמישה מיליארד שקלים בהצעה שלו, אני חושבת שאפשר יהיה לפתוח את השנה", עוד הוסיפה בן דויד באולפן ynet, "אמרתי לשר האוצר שאפשר להגיע להסכמות, צריך רק להגדיל את התקציב".

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום חמישי בבתי הספר ובגני הילדים, אך המגעים בין הסתדרות המורים למשרד האוצר לא הובילו עד כה להסכמות, והסיכויים לשביתה עולים. נציגי הסתדרות המורים לנציגי האוצר נפגשו גם היום, אך בינתיים ללא התקדמות.

בינתיים, ארגון המורים מאיים גם הוא להשאיר את התיכונים סגורים בהיעדר חתימה עם האוצר. המחלוקת של הארגון עם האוצר אינה על הסכם שכר חדש, אלא על דרישת הארגון לעגן הסכמות אליהם הגיעו עם משרד החינוך בנושא הרפורמה בבחינות הבגרות, שכוללות החלפת בחינות הבגרות בתנ"ך, היסטוריה, אזרחות וספרות בעבודת חקר, ובמעבר לשבוע לימודים בן חמישה ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!