שר האוצר מתכנן להאריך את ההנחות במס הבלו עד לסוף נובמבר, וכן לראשונה מוצע בישראל מנגנון ייצוב למס אשר קובע מדרגות בהן ההנחה תקזז עליה במחיר הבנזין בשוק.
מיום חמישי ה-1 בספטמבר ועד ה-15 בנובמבר מוצע לקבוע הפחתה במס דלק ל-89 אגורות (לעומת 100 אגורות כיום). היות ומחיר הדלק לפני מס צפוי לרדת ביותר מ-11 אגורות, הרי שגם בחמישי צפויה הפחתה במחיר לצרכן, לפי הנוסחה החדשה.
לפי ההצעה, נוכח פרסום הצו בתקופת בחירות בה מכהנת ממשלת מעבר, משרד האוצר מציע "לקבוע באופן חריג מנגנון אשר נועד להתאים את השינוי בתעריף הבלו לשינויים מסוימים במחיר הבנזין", באופן החישוב הבא: אם המחיר לצרכן יהיה מעל 6.5 ש"ח המס יופחת שוב ל-100 אגורות. אם הוא ירד לטווח של 6.15 עד 6.25, הפחתת המס תעמוד רק על 76 אגורות, ואם המחיר נמוך מ6.15, הפחתת המס תחזור לגובה של 50 אגורות, ותישאר בכל מקרה 50 אגורות מאמצע נובמבר עד סופו.
בכך, ליברמן מציע מעין מנגנון ייצוב של מחיר הדלק, בו המס משתנה אוטומטית ב-3 החודשים הקרובים בהתאם למחיר השוק.
מנגנון ייצוב זה ממשיך לשמור על עיקרון ה'מס ההתנהגותי' – לייקר את הדלק כדי לצמצם את השימוש בו, אך ליצור תחלופה בין מחיר השוק לבין המס, בתפקיד של שמירת הדלק יקר. בהצעה מצוין כי לשימוש בדלק השפעות שליליות כמו גודש בכבישים וזיהום סביבתי, שהמס נועד להפחית.