דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
23.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 22.8°חיפה
  • 23.5°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 25.1°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 24.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מדריך / לקראת החזרה ללימודים: מי זכאי לחופשה ב-1 בספטמבר

הורים רבים רוצים ללוות את ילדיהם ביום הראשון ללימודים | עובדי המגזר הציבורי יכולים לקחת יום בחירה, השאר ידרשו לקחת יום חופש

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, עם בנו דוד, בהכנות אחרונות לקראת היציאה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, עם בנו דוד, בהכנות אחרונות לקראת היציאה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
מיטל דולב בלט
מיטל דולב בלט
עורכת דין, ארגון ״כל עובד״
צרו קשר עם המערכת:

ההסכם הקיבוצי שנחתם היום בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים גרם לאנחת רווחה בקרב מיליוני הורים בישראל. שנת הלימודים תפתח מחר כסדרה ב-1 בספטמבר ומיליוני ילדים יתחילו את שנת הלימודים הנוכחית, מתוכם מאות אלפי תלמידי כיתה א'.

למרות שמדובר ביום בו רבים מהילדים נדרשים לליווי ההורים, בעיקר בגני הילדים, הורים רבים חייבים לעבוד ביום זה כרגיל. ארגונים מעטים במשק, כמו ההסתדרות והמטה של נעמת, מקלים על ההורים ב–1 בספטמבר ומוציאים מדי שנה את עובדיהם לחופשה מרוכזת בקיץ, הכוללת גם את יום החזרה ללימודים ומסתיימת ב–2 בספטמבר. אבל גם מי שלא נהנה מהתחשבות כזו מצד המעסיק זכאי להקלות או הטבות ב–1 בספטמבר.

בעוד עובדים מהמגזר הפרטי נדרשים לקחת יום חופש על חשבונם, עובדי המדינה יכולים, להשתמש באחד משני "ימי הבחירה" שלהם כדי ללוות את ילדיהם לבית הספר או לגן ביום הראשון ללימודים.

לפי תקנה זו עובדי המגזר הציבורי, זכו לשני ימי בחירה בנוסף למכסת ימי החופשה השנתית. יום בחירה זה נוסף על ידי האגף לקידום ושילוב נשים הוספת יום בחירה לעובדי/ות המדינה במועד פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך. יום בחירה כזה אינו דורש  אישור המעביד – אלא רק הודעה מראש. לעומתם, עובדי המגזר הפרטי ידרשו להתחשב בעומס העבודה ובהחלטת המעביד.

יום בחירה זה נקבע רק על ה-1 לספטמבר כך שאם הייתה מתקיימת בסופו של דבר שביתה ושנת הלימודים הייתה מתחילה ביום ראשון, גם עובדי המגזר הציבורי היו נדרשים לקחת את יום הלימודים הראשון כיום חופש על חשבונם.

כך גם ההורים שילדיהם קטנים יותר ונמצאים בימי הסתגלות בגן, בהם הם נמצאים בגן בכל יום שעות בודדות בלבד במקום יום מלא, תהליך שיכול לקחת גם שבוע. כאן כבר אין בחירה ובמידה ומעוניינים בחופשה, היא על חשבון החופשה השנתית בלבד.

גם לגבי הגשר שנקבע בהסכם שנחתם היום, אשר קבע כי כבר השנה תהיה לתלמידים ולמורים חופשה מרוכזת בין יום כיפור לסוכות, בעוד הלימודים בימי האיסרו חג יתקיימו כרגיל.

______________________

הכותבת היא מנהלת מחלקת "כל עובד", בחברת "חשבים"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!