דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

כ-40 רופאים מתמחים מוולפסון ושערי צדק התפטרו במחאה על דחיית קיצור התורנויות

המתפטרים מתווספים לכ-200 חברי ארגון מרשם שעזבו את תפקידם בשבוע שעבר | מאות הפגינו השבוע בדרישה לקצר את התורנויות מיידית | מנהלי בתי החולים מאיימים: ״לא ניתן יהיה להשיב את הגלגל לאחור״

יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון (במרכז) עם חברי הנהגת הארגון מודיעים על הגשת מכתבי התפטרות של מאות רופאים מתמחים, במחאה על עיכוב בקיצור תורנויות המתמחים (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ארגון מרשם, ד"ר ריי ביטון (במרכז) עם חברי הנהגת הארגון מודיעים על הגשת מכתבי התפטרות של מאות רופאים מתמחים, במחאה על עיכוב בקיצור תורנויות המתמחים (צילום: ניצן צבי כהן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

כ-40 רופאים מתמחים מבתי החולים וולפסון ושערי צדק הגישו היום (רביעי) מכתבי התפטרות, כך הודיע ארגון מרשם. אלו מתווספים לכ-200 מכתבי התפטרות שהוגשו בשבוע שעבר על ידי מתמחים מרחבי הארץ.

צעד ההתפטרות של המתמחים פגש התנגדות בקרב ההסתדרות הרפואית והנהלות בתי החולים. יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי כתב במכתב לוועדי ההנהלה של בתי החולים כי "התפטרות קולקטיבית אינה כלי מחאה לגיטימי. חזרה ממנה כפופה לאישור המעסיק ורצונו. לא נכון יהיה מצידם (של המתמחים) לקבל החלטה נמהרת על בסיס מידע שגוי״.

במכתב למתמחים המתפטרים, מנהל בית חולים איכילוב פרופ' רוני גמזו דחה את כל מכתבי ההתפטרות שהוגשו בנוסח של מרש"ם, ביקש לקבל מכתבים בנוסחים אישיים, והבהיר כי "לא יהיה בידי להשיב את הגלגל לאחור". בבית חולים רמב"ם, 25 מתמחים שהגישו מכתבי התפטרות משכו אותם חזרה לאחר שמנהל בית החולים אמר להם כי יעסיק רופאים אחרים במקומם.

אתמול הפגינו כ-300 חברי הארגון בכיכר הבימה, ואיימו כי עוד מכתבי התפטרות יוגשו בהמשך.

בארגון מרשם מוחים על דחיית תחילת היישום של קיצור התורנויות בשנה, לספטמבר 2023, לאחר שמשרד הבריאות לא הגיע להסכמות עם משרד האוצר וההסתדרות הרפואית על יישום המתווה, שאמור היה לצאת לדרך בסוף מרץ השנה. בהסתדרות הרפואית דרשו הסכם שכר חדש שיגן על הרופאים שהתורנות שלהם תקוצר מקיצוץ שכר, ובאוצר סירבו לכך. שני הגופים הזהירו גם ממחסור עתידי ברופאים בעקבות יישום המתווה.

המתווה המקורי שנועד להתחיל במרץ השנה כלל קיצור תורנויות ברוב מקצועות הרפואה ב-10 בתי חולים בפריפריה. עקב הוויכוחים והקשיים ביישומו, הוא הוקפא על ידי בית הדין לעבודה בבאר שבע, לבקשת שירותי בריאות כללית ובהסכמת המדינה. צוות היישום למתווה בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ספי מנדלוביץ' המליץ לערוך בו מספר שינויים, ובתחילת אוגוסט פרסמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מתווה מתוקן, שהשלב הראשון בו ייצא לפועל רק בספטמבר 2023, וחלק ממקצועות הרפואה הוצאו ממנו לחלוטין עקב קשיי יישום.

הסיבה לדחיית המתווה בשנה היא הנחיית היועצת המשפטית לממשלה להימנע מהחלטות משמעותיות בזמן ממשלת מעבר, ומתן אפשרות לממשלה הבאה להיערך ליישום קיצור התורנויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!