דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שנת הלימודים תיפתח גם בתיכונים: ארגון המורים ומשרד החינוך הגיעו להבנות

ההסכמות נוגעות לרפורמה במקצועות ההומניים, ותנאי העבודה בבתי ספר שיעברו לחמישה ימי לימודים בשבוע | בין ההסכמות: מחשב נייד למורות לתנ"ך, ספרות, היסטוריה ואזרחות וגמול ייעודי למקצועות אלו

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז עם חתימת הסכם על שינוי מבנה העסקה של מורי התיכונים (צילום: דוברות משרד החינוך)
מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז עם חתימת הסכם על שינוי מבנה העסקה של מורי התיכונים (צילום: דוברות משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שנת הלימודים תיפתח מחר (חמישי) במלואה, בעקבות הסכמות אליהן הגיעו משרד החינוך וארגון המורים העל יסודיים על שינויים מבניים בהעסקת מורי התיכונים. ההסכמות נוגעות בתנאי עבודתם של מורי המקצועות ההומניים בעקבות הרפורמה בבגרויות במקצעות אלו, ובשימור שכרם של מורים בבתי ספר שיעברו לשבוע לימודים של 5 ימים.

ההסכמות עם מורי התיכונים מצטרפות לסיכום של משרדי האוצר והחינוך עם הסתדרות המורים על עקרונות להסכם שכר חדש לגננות ולמורי היסודיים וחטיבות הביניים, שכוללות תוספות שכר למורים, הגדלת גמולי תפקיד שונים, שינוי לוח החופשות בבתי הספר וכן אפשרות להעסקת 7,500 מורים בחוזה אישי. בכך הוסר איום הסתדרות המורים שלא לפתוח את שנת הלימודים.

בשבוע האחרון איים גם ארגון המורים שלא לפתוח את שנת הלימודים, בדרישה לעגן את ההסכמות אליהן הגיעו עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי בהסכם שכר. ככל הנראה, הארגון קיבל התחייבות ממשרד החינוך למימוש ההבנות. ההסכמות אינן כוללות שינויים בשכר מורי התיכונים, למרות שההסכם הקיבוצי שלהם הסתיים בפברואר האחרון. לטענת ארגון המורים, באוצר סירבו לדון איתם בנושא השכר.

חלק נרחב מההסכמות בין ארגון המורים למשרד החינוך נוגע לרפורמה במקצועות ההומניים, במסגרתה יוחלפו בחינות הבגרות בהיסטוריה, תנ"ך, ספרות ואזרחות בעבודת חקר בין תחומית שהמורים ילוו. לפי ההסכמות, המורים במקצועות אלו יקבלו גמול נוסף בגובה 0.4 שעות. גמול זה ניתן עד כה למורים לאזרחות בלבד. בנוסף יתווסף תפקיד חדש של רכז מח"ר בבית הספר, שיתוגמל בגמול זהה לגמול מקצוע, ושעתיים שבועיות למילוי התפקיד. מלבד זאת, כלל המורים במקצועות המח"ר יקבלו מחשבים ניידים.

הסכמות נוספות, שלא פורטו, מתייחסות למעבר לשבוע לימודים של חמישה ימי לימוד. הודעת משרד החינוך לא פירטה מה כוללות ההסכמות, אך לדברי יו"ר ארגון המורים רן ארז, מטרתן היא להבטיח ששכרם של מורים בבתי ספר בהם יקוצר שבוע הלימודים לא ייפגע.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!