דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ההסכם המתגבש לסייעות: 7,000 ש"ח שכר התחלתי, מענקים והשתלמויות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע על סיכום עקרוני עם האוצר לרפורמה בהעסקת הסייעות, בעלות של כמיליארד ש"ח | לפי הודעת הסתדרות המעו"ף, ההסכם יכלול תשלום על ביגוד, תגמול על עבודה נוספת ומענקי הצטיינות ואי-היעדרות | בספטמבר ישולם לסייעות מענק בסך 1,500 ש"ח

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף פרסמה אתמול (חמישי) את העקרונות להסכם השכר של הסייעות עם מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר ולחול מינואר 2023, יחד עם הסכמי שכר חדשים לכלל עובדי המגזר הציבורי. לפי ההודעה, ההסכם המתגבש יכלול שכר התחלתי לסייעות שיעמוד על למעלה מ-7,000 שקלים. עוד סוכם שדמי החלפת גננת ימשיכו לעמוד על 200 שקלים, כפי שסוכם בינואר האחרון.

סוגיות נוספות בהן צפוי לגעת ההסכם העתידי, הן התייחסות לעבודת הסייעות בחינוך המיוחד; תוספת ותק; תוספות רמה מקצועית; קורסים והשתלמויות על חשבון המעסיק אשר יזכו בתוספות שכר תגמול על עבודה נוספת; מענק הצטיינות ואי היעדרות; תשלום ביגוד לפי קצובת מקבלי קהל; תחולת הסכמי מסגרת ועדכון שכר ושינוי שם התפקיד ל'תומכות חינוך והוראה'.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הודיע שהסיכומים העקרוניים עם האוצר צפויים להוביל לרפורמה כוללת באופן ההעסקה של הסייעות בעלות של כמיליארד שקלים, שתצא לפועל החל מינואר הקרוב. באיגרת מיוחדת לסיעות כתב בר-דוד: "ההסתדרות בראשותי פועלת בשנה האחרונה לגיבוש ויישום רפורמה מרחיקת לכת תבכל הנוגע לשכרן ולתנאי עבודתן של הסייעות, אשר תביא לשינוי יסודי בתפיסת מקצוע הסייעת, הפיכתו לפרופסיה של תומכות חינוך והוראה וכן הבאה לשיפור משמעותי במעמדה, תנאי עבודתה ושכרה של תומכת החינוך". לדברי בר-דוד, הרפורמה תחול על כל תומכות החינוך וההוראה: בגני הילדים, בבתי הספר בחינוך המיוחד, סייעות צמודות ומשלבות.

בר-דוד הדגיש שיעמוד על יציאת ההסכם לפועל למרות שהממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר. "למרות חוסר יציבות פוליטית ובחירות תכופות, אעמוד על כך שהרפורמה תיכנס לתוקף בתחילת 2023, שאם לא כן, אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד כדי שביתה כללית וזאת על מנת שההסכמות תעוגנה בהסכם קיבוצי אשר ייושם במלואו".

ארנון בר-דוד (משמאל) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)
ארנון בר-דוד (משמאל) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)

בהודעה של יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, הוא הדגיש שלא תהיה פגיעה בימי החופשה של הסייעות בשל ההסכמות אליהן הגיעה הסתדרות המורים ביחס למורים ותהיה התייחסות מיוחדת להשלכות ההסכם על הסייעות. זאת בעקבות הסיכום בין הסתדרות המורים לאוצר, שכולל ביטול ימי החופשה באסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר, ובמקומם שלושה ימי חופשה בין יום כיפור לסוכות ושני ימי חופשה לבחירת המורה או הגננת.

יו"ר ועדי העובדים ברשויות,נציגות הסייעות בוועדים העובדים ברשויות,סייעות יקרות,עובדות ועובדים בכל הסקטורים ומקומות…

Posted by ‎הסתדרות המעו"ף‎ on Thursday, September 1, 2022

 

קורס סייעות בעיריית ירושלים (צילום: שחר און)
קורס סייעות בעיריית ירושלים (צילום: שחר און)

בר-דוד בירך התייחס לסיכומים אליהם הגיעה הסתדרות המורים עם האוצר לקראת הסכם שכר חדש למורות ולגננות: "אני מברך את ציבור המורות והמורים על ההישגים בהסכם החדש שהתגבש עם הסתדרות המורים, ומבטיח לכן שהשלכות ההסכם לא יפגעו בזכויות הסייעות אלא להיפך, הוא ישמש אבן דרך להעצמת הסייעות ושיפור בזכויותיהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!