דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פתיחה מרשימה: נבחרת ישראל ניצחה את פינלנד באליפות אירופה בכדורסל

הנבחרת של גיא גודס התעלתה בהארכה והשיגה ניצחון חשוב 87:89 במשחקה הראשון ביורובאסקט | דני אבדיה הוביל את הנבחרת עם 23 נקודות | הנבחרת תפגוש מחר את הולנד

דני אבדיה (במרכז), תומר גינת ורפי מנקו במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פינלנד ביורובאסקט (צילום: AP/Peter David Jusek)
דני אבדיה (במרכז), תומר גינת ורפי מנקו במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פינלנד ביורובאסקט (צילום: AP/Peter David Jusek)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל פתחה היום (שישי) את הופעתה ביורובאסקט עם ניצחון 87:89 על פינלנד בהארכה. שחקניו של גיא גודס הפכו פיגור של 14 נקודות והציבו את עצמם בעמדת זינוק מצוינת לקראת השגת הכרטיס לשמינית הגמר. גל מקל החטיא על הבאזר של הזמן החוקי, אך אבדיה (23 נקודות ו-15 ריבאונדים) התעלה בהארכה. הנבחרת תפגוש מחר את הולנד.

ישראל שובצה לבית יחד עם פינלנד, סרביה, הולנד, פולין והמארחת צ'כיה, ומקווה להעפיל לשלב שמינית הגמר. הישג השיא של הנבחרת באליפות אירופה היה ב-1979, אז סיימה במקום השני.

מהלך המשחק

הפינים עלו ל-2:7 מהיר, אבל ג'ייק כהן הוריד ל-9:8. מרקאנן וחבריו המשיכו לחגוג מתחת לסלים ועלו ל-13:22. מנקו קלע שלשה ראשונה עבור נבחרת ישראל, אבל מרקאנן המשיך במופע הדאנקים וסגר את הרבע עם 16:27 לפינלנד.

אבדיה קלע את הנקודות הראשונות שלו באמצע הרבע השני והוריד ל-31:20. גיא פניני נכנס והוביל שינוי בנבחרת: שלשה שלו, של תמיר בלאט ושל אבדיה הורידו ל-37:34. אבדיה הוסיף שלשה נוספת ממש על הבאזר וקבע 40:40 בירידה למחצית.

יובל זוסמן מנבחרת ישראל מול פינלנד בשלב הבתים של היורובאסקט בפראג (צילום AP/Peter David Jusk)
יובל זוסמן מנבחרת ישראל מול פינלנד בשלב הבתים של היורובאסקט בפראג (צילום AP/Peter David Jusk)

תומר גינת העלה את ישראל ל-40:42 בתחילת הרבע השלישי. מרקאנן ירד לספסל והנבחרת שלנו ניצלה זאת, פניני קלע שלשה נוספת וקבע 42:47, דני אבדיה היה נפלא גם בהגנה וגם בהתקפה ונקודות שלו עשו 47:55 לישראל. הפורוורד נגע במרפק אבל חזר מהר מאוד לפרקט. הפינים הצליחו לצמק ל-61:58 בסוף הרבע השלישי.

פינלנד פתחה טוב את הרבע הרביעי, בעוד ישראל איבדה לא מעט כדורים. דאנק של אלכסנדר מדסן העלה את פינלנד ל-64:70 והעביר את המומנטום לפינים. תמיר בלאט קלע שלשה ענקית והוריד ל-70:69. אבדיה מסר לגינת שהעלה את ישראל ליתרון 72:73. הפינים הצליחו להחזיר לעצמם את ההובלה 76:79, אבל דני אבדיה קלע שלשה ענקית. הכדור האחרון במשחק הלך לגל מקל, שהחטיא מקרוב והמשחק הלך להארכה.

יובל זוסמן מנבחרת ישראל מול פינלנד בשלב הבתים של היורובאסקט בפראג (צילום AP/Peter David Jusk)
יובל זוסמן מנבחרת ישראל מול פינלנד בשלב הבתים של היורובאסקט בפראג (צילום AP/Peter David Jusk)

בהארכה: תמיר בלאט החטיא שתי שלשות רצופות, מנקו צלף אחת מהפינה וקבע 79:82. אבדיה הוסיף שתי קליעות עונשין, לוי איבד ומארקנן העניש ואיזן ל-84:84. אבדיה סיפק סל ועבירה, מנקו סחט עבירת תוקף, אבדיה החטיא שלשה קשה חצי דקה לסיום אך מנגד גם מארקנן החטיא. מקל דייק מהקו וקבע 84:88, לפני שסיפק עוד עצירה בהגנה שסגרה עניין. זה נגמר ב-87:89 דרמטי לישראל.

קלעו לישראל: דני אבדיה 23, 15 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2 חסימות, תומר גינת 13, נמרוד לוי 10, גיא פניני 10, ג'ייק כהן 9, תמיר בלאט 8 ו-10 אסיסטים, רפי מנקו 8, גל מקל 6, יובל זוסמן 2. ים מדר (7 דקות) ורומן סורקין (3 דקות) שותפו ולא קלעו. לפינלנד: לאורי מארקנן 33 (14 מ-15 מהעונשין) ו-12 ריבאונדים, אלכסנדר מדסן 13, אדון מקסוני 11.

אבדיה: "אנחנו יכולים לעשות דבר נפלא"

המאמן גיא גודס אמר בסיום: "בתחילת המשחק פינלנד רצה ועשתה לנו הרבה נזק במתפרצות. עשינו קאמבק גדול לקראת סיום המחצית הראשונה וזה נתן לנו בטחון למחצית השניה. עלינו מפוקסים, אגרסיבים וגם נהננו בסיום. כל פוזשן היה קריטי לשתי הקבוצות והצלחנו למצוא את האנשים הנכונים בכל התקפה. זה היה ניצחון מנטלי בשבילו כי באנו אחרי שני ניצחונות והיה חשוב לנו לפתוח את היורובאסקט עם הניצחון. מחר זה משחק אחר".

"לא חלמתי להיות בבמה הזאת", אמר דני אבדיה הנרגש, בסיום המשחק. "הבאתי את כל כולי, אבל כל אחד תרם במשהו ברגעים שהיינו צריכים אותם. כולם הופיעו. אנחנו יכולים לעשות דבר נפלא, אבל נישאר עם רגליים על הקרקע. אני מתרגש מאוד, מאוד, מאוד, זה ניצחון ראשון שלי באליפות אירופה בבוגרים".

"אני יודע שהגעתי להרבה במות, גם NBA, גם יורוליג, אבל יש משהו באווירה הזאת, בנבחרת הזאת, שאומר הכל בשבילי", הוסיף אבדיה. "לא נכנסתי טוב לנבחרת, לא כמו שרציתי, והמשכתי להרים את הראש. החבר'ה עודדו אותי וידעו לתת לי גב, גם ברגעים פחות טובים בהכנה, ואני שמח שיכולתי לבוא ולעזור לנבחרת לנצח. לקחתי באופן אישי את המאצ'-אפ מול מארקנן, שמרתי על שחקנים גדולים לאורך הקריירה ואמרתי לצוות שלנו שאני רוצה לשמור אותו, לא מעניין אותי נקודות, תנו לי רק לעצור אותו. יש לנו הרבה מה להשתפר כדי להגיע לרבע הגמר וצפונה, בואו לא נעוף".

"אני שמח מאוד על הניצחון הזה, ידענו שהמשחק הראשון של הטורניר הוא חשוב וקריטי. זה היה צמוד ובסוף הצלחנו לעשות את הקליעות הגדולות, דני עשה מהלכים גדולים ואנחנו צריכים להתמקד במשחק מחר", אמר גיא פניני הוותיק, שסיפר משחק לחימה נהדר. "זה משחק של טעויות, היה הרבה לחץ וזה קרה, כולם רוצים להיות טובים ולעשות מהלכים גדולים ובסוף מצאנו את הקצב שלנו. היינו סבלניים ועשינו את הדברים הנכונים בסוף. בטורנירים כאלה צריכים לקבל את הבטחון מהדברים הפשוטים, הכי חשוב שניצחנו וממשיכים הלאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!