דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"הראנו אופי ולב": נבחרת ישראל ניצחה את הולנד ביורובאסקט

הנבחרת פתחה לא טוב את המשחק, אך הצליחה למחוק פיגור דו סיפרתי בדרך לניצחון 67:74 | ישראל בראשות בית D יחד עם סרביה | דני אבדיה, שקלע 21 נקודות: "כל אחד על המגרש הביא את הנקודות החשובות"

דני אבדיה בניצחון נבחרת ישראל על הולנד ביורובאסקט (צילום: FIBA)
דני אבדיה בניצחון נבחרת ישראל על הולנד ביורובאסקט (צילום: FIBA)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל השיגה הערב (שבת) ניצחון שני ביורובאסקט כשגברה 67:74 על הולנד. הנבחרת הייתה בפיגור דו ספרתי מול ההולנדים אבל רבע אחרון יוצא מהכלל של אבדיה, מדר ותומר גינת הוביל לקאמבק ולניצחון. ישראל במאזן 0:2 יחד עם סרביה בראשות בית D וביום שני תתמודד מול פולין בשעה 15:00.

ישראל פתחה עם אותה חמישייה כמו במשחק מול פינלנד אבל הפעם השלשות נכנסו כבר בפתיחה כשאבדיה ובלאט קבעו 4:8 לישראל אחרי 2 דקות. למרות זאת, ישראל נתקעה בהתקפה וההולנדים ניצלו את זה כדי להעלות ליתרון 10:14 אחרי נקודות של קראזי. בלאט ומדר החזירו את היתרון לישראל אבל הרבע הראשון הסתיים בשיוויון 18:18.

יובל זוסמן עם הכדור בניצחון נבחרת ישראל על הולנד ביורובאסקט (צילום: FIBA)
יובל זוסמן עם הכדור בניצחון נבחרת ישראל על הולנד ביורובאסקט (צילום: FIBA)

הולנד רצה 0:7 בפתיחת הרבע השני אחרי נקודות של לאון וויליאמס שקבע 22:25 וגודס הלך עד קצה הספסל כשגם זלמנסון עולה למגרש. שלשה של קלוף ונקודות של קוק העלו את הולנד ליתרון השיא שלה, 29:40 כשנשארה דקה וחצי להפסקה. דני אבדיה סיים את המחצית הראשונה בסל בשניה האחרונה והוריד את ההפרש ההולנדי עד 32:40.

גם בפתיחת המחצית השניה לא היתה לנבחרת תשובה הגנתית לאחוזים המצוינים של הולנד אבל שלשה נהדרת של מקל מאסיסט של אבדיה הקטין עד 39:44 והוריד את הקבוצות לפסק זמן אחרי 3 דקות. שרלון קלוף התחמם מעבר לקשת ועם 2 שלשות רצופות החזיר להולנד את היתרון הדו ספרתי, 41:51 כשנשארו 3 דקות לסיום הרבע השלישי. דקות טובות של אבדיה ומדר הריצו את ישראל לריצת 0:9 משלה והיתרון ההולנדי הצטמק עד 50:51 בלבד בסיום הרבע.

עם פתיחת הרבע האחרון אסיסט של פניני לשלשה של מדר נתן לישראל יתרון ראשון מאז הרבע הראשון אבל יאניק פרנקה החזיר מיד את היתרון להולנדים עם 2 שלשות. ישראל המשיכה לרדוף ו-2 דקות לסיום דני אבדיה העלה את ישראל ליתרון 62:67 עם 6 נקודות ענקיות – סל ועבירה ומיד לאחר מכן שלשה.

שלשה משוגעת של ים מדר קבע 64:70 דקה אחת לסיום אבל דה יונג הוריד ל-3 הפרש בלבד כשנשארו 13 שניות לסיום. גל מקל סחט עבירה וסגר את המשחק מהקו, בסיום 67:74 לישראל.

קלעו לישראל: אבדיה 21, מדר 14, סורקין 10, מקל 9, בלאט 8, ג'ייק כהן 5, גינת 4, פניני 3.

ים מדר: "הראנו לב, לא שיחקנו כדורסל איכותי אבל זה מראה המון"

המאמן גיא גודס: "לא נכנסנו טוב למשחק אבל בחצי השני התחלנו לשמור, עשינו עצירות אבל התקפית היה לנו קשה. לא נכנסו לקצב ולשטף, היה הרבה לחץ סביב הספסל שאולי השפיע על מה שקורה על הפרקט, צריך להיות יותר רגועים. בכל המחצית הראשונה כל גבוה הולנדי שקיבל את הכדור בצבע עשה סל, החכמה היא להתאים הגנתית ולא מה שעובד נגד פינלנד עובד נגד הולנד או הפוך. בשורה התחתונה כשאתה מנצח אתה גם לומד ויכול להשתפר. אני מעדיף לשחק פחות טוב ולנצח מאשר לשחק פנטסטי ולהפסיד".

תמיר בלאט: "לא באנו עם אנרגיות נכונות אבל אני שמח שהראנו אופי ונשארנו ביחד, שזה הדבר הכי חשוב לנו. מחר יש לנו יום להתאושש ונמשיך משם. אנחנו אוהבים את הדומיננטיות של דני, שני משחקים מצוינים שלו עזרו לנו לנצח ואני מאוד שמח על הטורניר שהוא עושה עד עכשיו".

"לקח לנו זמן להכנס לריכוז שהיינו בו במשחק שעבר אבל הראנו אופי, עוד פעם. גם ברגעים שבהם הכדור לא נכנס. זה הכי חשוב. היה ניצחון קשה", סיכם דני אבדיה. "הרגשתי שאני יכול לייצר נקודות. כל מי שהיה על המגרש הביא את הנקודות החשובות. ההגנה הייתה הכי חשובה, שמח שיצאנו עם ניצחון. לשחקנים לוקח זמן לחמם את המנועים, זה גורם לפתיחה החלשה שהייתה לנו. אנחנו צריכים את החופש הזה. אני אחגוג את הניצחון עם קיורטוש וגלידה ואוריד את הקלוריות לפני המשחק הבא".

ים מדר: "במשך 2.5 רבעים לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים לשחק, אבל אני חושב שהראנו אופי. הראנו לב, לא שיחקנו כדורסל איכותי אבל זה מראה המון. חובת ההוכחה עלינו, עשינו עבודה טובה היום ונצטרך להמשיך קדימה ולהתכונן למשחק הבא. חשוב לנו לפתוח את התחרות ב-0:2".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!