דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אבשלום (אבו) וילן התלונן במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות: "צילמו בסתר את מסך הטלפון שלי"

בתלונה מאשים מזכ"ל התאחדות החקלאים שבמהלך הדיונים על הרפורמה בחקלאות צילמו אנשי משרד החקלאות את מסך הטלפון שלו: "במקום לנהל משא ומתן מנכ"לית משרד החקלאות עסוקה בבילוש אסור ובהאזנת סתר"

מזכ"ל התאחדות החקלאים אבשלום (אבו) וילן, מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס (צילומים: משה שי/פלאש90, ענבל מרמרי)
מזכ"ל התאחדות החקלאים אבשלום (אבו) וילן, מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס (צילומים: משה שי/פלאש90, ענבל מרמרי)
מאיה רונן

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשטרה נגד מנכ"לית משרד החקלאות, עו"ד נעמה קאופמן-פס בגין האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.

בימים האחרונים נודע לוילן שמסך הטלפון הנייד שלו צולם במהלך המשא ומתן על הרפורמה בחקלאות, בו לקח חלק. לטענתו, מנכ"לית משרד החקלאות, או מי מטעמה מעובדי המשרד, עמדה מאחוריו וצילמה את מסך הטלפון הנייד שלו במהלך הדיונים בין נציגי ארגוני החקלאים לבין משרדי החקלאות והאוצר.

לאחר הגשת התלונה היום אמר וילן: "מנכ"לית משרד ממשלתי שמשתמשת בהאזנת סתר פלילית – לא יכולה להישאר דקה בתפקידה. זהו שפל מדרגה בתפקודה. אני מקווה שהמשטרה והיועצת המשפטית לממשלה יבצעו את הצעד ההכרחי כדי לאותת לפקידי ציבור שעל עבירה על החוק – משלמים".

מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס (צילום ארכיון: ענבל מרמרי)
מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס (צילום ארכיון: ענבל מרמרי)

קיומם של הצילומים הובא לידיעתו של וילן במהלך תחקיר שערכה העיתונאית ליאת רון, כשזו ביקשה את תגובתו לתוכן ההודעות שתועדו בצילומים. בשבוע שעבר שלח וילן מכתב דחוף לשר החקלאות ובו דרישה לפיטורי מנכ"לית משרד החקלאות לאלתר על רקע האזנת סתר ופגיעה חמורה בפרטיות.

במכתב כתב וילן: "מתברר שבמקום לנהל משא ומתן בתום לב ולטובת החקלאות הישראלית, מנכ"לית משרד החקלאות עסוקה בבילוש אסור ובהאזנת סתר האסורים לפי החוק הפלילי ומצלמת בעצמה, או באמצעות שליחים (היינו הך), את מסך מכשיר הטלפון הנייד שלי ואף מעזה להפיץ את הצילומים הללו לתקשורת. כל זאת כדי לנסות ולחסל חשבונות עם מר צביקה כהן, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות, שכל חטאו בעיניה הוא שהעז להעביר לנו, החקלאים, נתונים מותרים".

עוד כתב וילן: "צילום מסך הטלפון הפרטי שלי הינו עבירה פלילית: האזנת סתר אסורה בניגוד לחוק. יש בכך עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות, האוסר על "בילוש או התחקות", וכן על "העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום, או שימוש בתכנו, בלי רשות מאת הנמען או הכותב".

בנוגע לדרישתו של וילן משר החקלאות להעביר את מנכ"לית משרדו מתפקידה, כתב שר החקלאות עודד פורר: "אין לי שום כוונה לפטרה והיא תמשיך לנהל את המשרד ולקדם את מדיניות הממשלה".

בנוגע לצילום מסך הטלפון של וילן ללא ידיעתו והפצת התמונות לתקשורת, אומרים בלשכת שר החקלאות: "הנושא מצוי בבחינה של נציבות שירות המדינה, ואין ביכולתנו להרחיב מעבר לכך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!