דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 20.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.9°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עמותת אלו"ט: 70% מילדי החינוך המיוחד מקבלים רק חלק מסל השילוב

בסקר שערכה העמותה בקרב הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, השיבו 50% מההורים כי הם חוששים מהיעדר מענה חינוכי וטיפולי במהלך שנת הלימודים

שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (באידבות פורום ההורים)
שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (צילום ארכיון: פורום ההורים)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בסקר שערכה עמותת אלו"ט במהלך חודש אוגוסט, בקרב הורים לילדים בחינוך המיוחד הצהירו 70% מההורים כי הם אינם ממשים את סל השילוב, או ממשים אותו באופן חלקי בלבד.

כ-80% מההורים לתלמידים שזכאים לשירותי חינוך מיוחד, שמשולב בבתי הספר רגילים, הביעו דעה שלילית על השילוב היחידני ועל שירותי סל השילוב.

משרד החינוך מעמיד לרשות תלמידים מהחינוך המיוחד, שלומדים בגנים ובבתי ספר של החינוך הרגיל, 'סל שילוב' שמפשר להם לממש שירותים של החינוך המיוחד בתוך בית הספר הרגיל.

לקראת פתיחת השנה, השיבו 50% מההורים, שהם חוששים מהיעדר מענה חינוכי וטיפולי במסגרות במהלך שנת תשפ"ג. 15% דיווחו כי כלל לא קיבלו שיבוץ למסגרת החינוכית עבור ילדם עד לתאריך 14.8.22, שבועיים בלבד לפני מועד פתיחת שנת הלימודים.

עוד עלה מהסקר, שקיים פער משמעותי בין תפיסת ההורים את המסגרת החינוכית בה משובץ ילדם לבין תפיסתם את מערכת החינוך המיוחד בכלל: ל-71% מההורים יש דעה חיובית על המסגרת בה משובצים ילדם או ילדתם, בעוד כ-69% מההורים מדווחים על דעה שלילית וחוסר אמון במערכת החינוך.

"תוצאות הסקר הם ציון נכשל למערכת החינוך", אמר עו"ד מיכאל זץ, מנהל האגף לקידום זכויות וקשרי ממשל באלו"ט. "שנים שאנחנו מתריעים על מערכת ושירותים שלא מותאמים ומביאים בפועל להסללה של תלמידים למסגרות החינוך המיוחד המופרדות".

"תוצאות הסקר הם ביטוי עמוק ואכזבה מכישלון הרפורמה כפי שחווים אותה אלפי תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים והוריהם", הוסיף עו"ד זץ. "אין דבר נורא מלשלוח כל בוקר ילד לידיה של מערכת שאתה לא מאמין בה".

עוד אמר עו"ד זץ שהוא שמח על כך שההורים מוקירים ומעריכים את עבודת הצוותים החינוכיים במסגרות, "הון אנושי, איכותי ככל שיהיה אינו לא תחליף למדיניות נדרשת, מענים חינוכיים רחבים ומערכת שתראה את טובת הילד לטווח הקצר והארוך".

בסקר השתתפו 881 הורים מרחבי הארץ, עם ילדים בגילאים שונים, מכל סוגי שירותי החינוך המיוחד: כיתות וגני תקשורת, בתי ספר לחינוך מיוחד, שילוב יחידני בכיתות ושילוב יחידני בגנים רגילים.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!