דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקלאות

ח"כ רם בן ברק בכנס החקלאות נגד כוחה של ישראל ביתנו בממשלה: "טעות שלא ניתן לה לחזור"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון: "שר אוצר, שר חקלאות ויו"ר ועדת כספים מאותה מפלגה - זו תקלה" | נשיא המדינה הרצוג: "החקלאות משקפת את היצירתיות הישראלית"

חבר הכנסת רם בן ברק (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
חבר הכנסת רם בן ברק (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
מאיה רונן
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

"הסיפור הזה של שר אוצר, שר חקלאות ויו"ר ועדת כספים שהם מאותה מפלגה, זו תקלה. טעות שלא ניתן לה לחזור", אמר ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) בתערוכת החקלאות 'אגרומשוב' שנפתחה היום (שני) בירושלים. בן ברק התייחס לרפורמות שהוביל שר החקלאות עודד פורר, במסגרתן הוסרו מכסי מגן על תוצרת חקלאית, למרות התנגדות חריפה של החקלאים ואזהרות על נזק בלתי הפיך לחקלאות הישראלית.

בכנס שהתקיים בתערוכה בנושא בטחון מזון אמר בן ברק: "ביטחון המזון הוא הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. המדינה צריכה לתמוך בחקלאים כדי שהם יוכלו להתחרות עם המתחרים שלהם מעבר לגבולות. אנחנו לא ניתן לחקלאות הישראלית לקרוס, המחויבות של הממשלה ושלי היא שהחקלאות בארץ תהיה רווחית".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, פתח את התערוכה והחמיא לחקלאות הישראלית: "החקלאות הישראלית היא אחת מסימני ההיכר הבולטים ביותר שלנו. כבר עשרות בשנים היא מייצגת בכבוד את המדינה שלנו בכל רחבי תבל. היא מהווה ביטוי להתמדה ולהיאחזות בקרקע, ולא פחות מכך היא משקפת את היצירתיות הישראלית".

שר החקלאות של טוגו ונציגים ממדינות נוספות ממרכז אפריקה מתארחים במתחם התוצרת החקלאית בתערכות "אגרומשוב (צילום: מאיה רונן)
שר החקלאות של טוגו ונציגים ממדינות נוספות ממרכז אפריקה מתארחים במתחם התוצרת החקלאית בתערכות "אגרומשוב (צילום: מאיה רונן)

יו"ר עמית קק"ל, יצחק וקנין, התייחס במושב למצב החקלאות בארץ: "בשנה האחרונה אנחנו נמצאים באחת התקופות הקשות של החקלאות בישראל. יוקר המחיה לא קשור לחקלאים, זה הבלוף הכי גדול. אנחנו הפכנו להיות שק החבטות של הפוליטיקאים".

בהמשך הכנס חשף מזכ"ל האיחוד החקלאי דודו קוכמן, את "תוכנית ה-100" תוכנית אסטרטגית לחקלאות הישראלית ארוכת טווח, אותה מוביל קוכמן, לצד 100 בכירים במשק הישראלי ותוצג לשר החקלאות הבא. "בניית חזון ותוכנית לכמה שנים טובות היא תפיסת העולם שלנו", אמר קוכמן, "החקלאים הם לא עם שאפשר להזיז ממקום למקום. המדינה לא מבינה עדיין שהחקלאות היא לא עוד ענף כלכלי, אלא יש בו היבטים רחבים מעבר רק לפרנסה".

יו"ר אגרמשוב ויוזם המהלך, חיים אלוש, אמר בפתח הצגת התכנית, כי "הגיע הזמן שלמדינת ישראל תהיה תוכנית אסטרטגית. מדובר בתוכנית סדורה, המושתת על ניסיון וידע רב, שתתן מענה למגוון גדול של צורכי החקלאות בהיבטים של כלל המשק".

תערוכת אגרומשוב היא תערוכת החקלאות המובילה בישראל, בה מציגות חברות רבות מאות זנים ופיתוחים חדשים החל מזני פירות וירקות, דרך טכנולוגיות מתקדמות להשקיה וטיפול ביבול ועד לרחפנים לזיהוי מזיקים. לתערוכה הגיעו מאות חקלאים, ח"כים, בכירים במשק וראשי חברות.

מי שלא נכח באירוע הוא שר החקלאות, עודד פורר, שנמנע מהשתתפות באירועים עם נציגי החקלאים. גם אנשי המקצוע במשרד החקלאות, שרבים מהם אינם מגבים המהלכים שהוביל השר, לא הגיעו לוועידה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!