דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בחברה הערבית

אם ובתה נרצחו בלוד; המשטרה תקים מפקדה מיוחדת ותציב 300 שוטרים ולוחמים בעיר

מנאר חג'אג' (34) ושתי בנותיה התאומות בנות ה-14 נורו מתחת לבניין מגוריהן, כשחזרו מקניות | האם ואחת הבנות נהרגו, והבת הנוספת נורתה ברגלה כשניסתה להימלט | מפקד מחוז המרכז: "לא היה מודיעין מקדים על סכסוכים הקשורים לאלימות במשפחה"

זירת ירי בלוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
זירת ירי בלוד (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אירוע ירי קשה בלוד. מנאר חג'אג' (34) ובתה בת ה-14 נרצחו אמש (שני) ביריות מתחת לבניין מגוריהן כשחזרו מקניות בסופרמרקט. אחותה התאומה של הנערה שנרצחה פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני. איש לא נעצר, והמשטרה פתחה בסריקות אחר היורים.

הירי בלוד התרחש סמוך לשעה 22:40 ברחוב הרב קוק בעיר. חובשים ופרדמיקים של מד"א הוזעקו לזירה וטיפלו בשלוש הפצועות לפני שפונו לבית החולים אסף הרופא.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון החליטו על הקמת מפקדה משימתית בעיר לוד, שתהיה מורכבת מכ-300 שוטרים ולוחמים ושתפעל בשבועות הקרובים. השוטרים יפגינו נוכחות גבוהה ויבצעו פעילות מבצעית משמעותית והתקפית בגזרה. נוסף על הקמת המפקדה, המשטרה משקיעה רבות במאמצי החקירה ופעולות מבצעיות נוספות סביב המקרה הקשה.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי: "החקירה עומדת היום בראש סדר העדיפויות שלנו במשטרת ישראל. הקצינו את כל הכלים, האמצעים והכוחות כדי לפענח את המקרה הקשה והחמור שארע אמש".

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הבוקר עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד מחוז המרכז ניצב אבי ביטון.

לפיד קיבל סקירה ממפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז המרכז על המקרה, על הממצאים בזירה ועל כיווני החקירה. לפיד הדגיש שמעשי האלימות והרצח פוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים ובשגרת חייהם, והנחה לתגבר את נוכחות המשטרה בערים המעורבות ובעיר לוד באופן פרטני כדי למנוע מעשי נקם.

מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, אמר בזירה כי למשטרה לא היה מודיעין מקדים על סכסוכים הקשורים לאלימות במשפחה. "זה אירוע קשה מאוד ואנחנו הולכים לטפל בו בחומרה", אמר ניצב ביטון. "ככל הנראה מדובר באירוע פלילי בין עבריינים, אבל זה רק הכיוון ההתחלתי. אנחנו אוספים את המודיעין ונגבש תמונת מצב עדכנית ונקבל החלטות מבצעיות בנושא".

בתום הערכת מצב, מפקד המחוז ביטון ציין שמדובר ברצח החמור ביותר במחוז, וכי הוא ייחקר בעדיפות עליונה. החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה. בנוסף, ביטון הנחה על פריסת כוחות מוגברת בעיר, תוך העצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי הפשיעה.

לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם, 75 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, כך על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם. מבין כלל הקרבנות: 9 הן נשים, 64 מהקרבנות נורו למוות, 42 מהקרבנות מתחת לגעל 30.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) ביקרה את המשטרה: "רק הסתיימה הלווית העיתונאי נידאל אגבאריה שנרצח וכבר אם ובתה בת 14 נורו למוות בלוד. בטייבה חמושים עצרו אמבולנס שפינה פצוע ירי וחטפו אותו. שהמשטרה לא תקשקש על כמה נשק נתפס ואיך צומצמה הפשיעה. השקרים האלה לא עובדים עלינו כשהמציאות המדממת הזו טופחת על פנינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!