דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

8 שנים בשבי חמאס: אמנים ופעילים חברתיים יקיימו עצרת הזדהות עם אברה מנגיסטו

פעילים חברתיים גייסו את עיריית אשקלון, המשרד לשוויון חברתי ושורה של אמנים, בהם רביד פלוטניק, ג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה, לעצרת שתיערך מחר (ד'), לציון 8 שנים שבהן מנגיסטו בשבי חמאס | המארגנת אוראל שטרית: "המטרה המרכזית שלי היא להראות שלא ויתרנו על אברה. להרבה אנשים אכפת, אבל למושכים בחוטים פחות"

אברה מנגיסטו (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
יהל פרג'

עצרת הזדהות תתקיים מחר (רביעי) לציון 8 שנים מאז נשבה אברה מנגיסטו על ידי חמאס, ביוזמתם של פעילים ואמנים, ובשיתוף המשרד לשוויון חברתי ועיריית אשקלון.

"יש לי הרבה כוונות טובות בלב כשאני ניגש לזה", אומר המוזיקאי טדי נגוסה. "אני מתפלל ליום הזה שאברה יהיה פה". נגוסה יופיע בעצרת לצד אמנים כמו רביד פלוטניק, אקו, בזי בי וג'ימבו ג'יי.

טדי נגוסה. "אני מתפלל ליום הזה שאברה יהיה פה" (צילום: נועם רבקין/פלאש90)
טדי נגוסה. "אני מתפלל ליום הזה שאברה יהיה פה" (צילום: נועם רבקין/פלאש90)

"תושב העיר שלנו מוחזק בשבי כבר 8 שנים, ואנחנו רוצים לחבק אותו ואת המשפחה ולתמוך", אומרת מארגנת האירוע אוראל שטרית, שותפה בקבוצה 'סופרים את אברה' ופועלת במרכז הצעירים באשקלון. שטרית, תושבת שכונת עתיקות שבה גדל מנגיסטו, הצליחה לגייס את העיר ואמנים רבים לטובת ציון היום. "יגיע ראש העיר, יגיעו מהמשפחה, האמנים כולם בהתנדבות, כולם למען המטרה. גם החברים של אברה מהשכונה עם השיר 'עברתי את הגבול', יגיעו פעילים מכל הארץ ותנועות הנוער מהעיר, וכמובן הקהל הרחב".

"אחרי 8 שנים יראו שאכפת לנו. הגיע הזמן שהפוליטיקאים שהולכים לבחירות יתייחסו לדברים החשובים יותר. הוא בשבי כבר 8 שנים, אין לו זכות בחירה, בטח לא לכנסת, אבל גם לא זכות בחירה מה לאכול, מה לשתות, ובטח לא לבחור לקבל טיפול רפואי. המטרה המרכזית שלי היא להראות שלא ויתרנו על אברה. להרבה אנשים אכפת, לאשקלונים אכפת, אבל למושכים בחוטים פחות, וצריך לשמוע את הקול שלנו".

אוראל שטרית. "לאשקלונים אכפת" (צילום: הדס יום טוב)
אוראל שטרית. "לאשקלונים אכפת" (צילום: הדס יום טוב)

ב-8 השנים שחלפו מאז עבר מנגיסטו את הגבול לעזה, ידעה התנועה החברתית לשחרורו עליות ומורדות. שטרית קושרת את זה, ואת ההתענינות הציבורית, לזהויות שמרכיבות את הפרופיל של מנגיסטו. "זה גם העוני, גם בן העדה האתיופית וגם אדם עם מוגבלות, זהויות שמשתלבות. אני מקווה ומצפה שיגיעו אנשים, שישימו את הנושא על סדר היום, שהפוליטיקאים יידעו שהגיע הזמן לנקוט פעולה אמיתית ולפעול לשחרור כל השבויים".

נגוסה לא מבקש להציע פתרונות, אלא להעלות את המודעות והעניין הציבורי. "אני לא יכול להגיד כלום במגרשים שלא שלי – אני מוזיקאי, אני יודע איך להעביר את הדעות שלי בשירים, שר על סוגיות חברתיות. להגיד לך מה אפשר לעשות – קטונתי.

"זה מבורך שאמנים גדולים באים ועומדים יד ביד עם הדבר הזה. זו מציאות שאמורה לכאוב לכולנו. העצרת היא עוד דרך לשלוח אמירה החוצה, וזו הסיבה היחידה שאני בכלל מגיע ועושה את זה, נטו כי אני מרגיש שצריך להיות שם, משהו שהוא יותר גדול ממני".

כרזת העצרת לציון 8 שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
כרזת העצרת לציון 8 שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!