דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרויקטור הקורונה: "מנות חיסון מותאמות לאומיקרון יהיו זמינות באוקטובר, נערכים לחורף קשה של שפעת וקורונה"

משרד הבריאות ימקד את ההיערכות לחורף בעידוד אוכלוסיות הסיכון לקבל את החיסון החדש | עם זאת, ד"ר אלרואי פרייס אמרה שגם בתרחיש קיצון לא צפויות הגבלות: "מעוניינים להשאיר את המשק ואת החינוך פתוחים, תוך שמירה על אוכלוסיות בסיכון"

ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא (במרכז) במפגש שולחנות עגולים לתרגול התפרצות נגיף קורונה בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בהובלת מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף, תא"ל שלומי בן מוחא (משמאל) (צילום: דפנה איזברוך)
ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא (במרכז) במפגש שולחנות עגולים לתרגול התפרצות נגיף קורונה בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בהובלת מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף, תא"ל שלומי בן מוחא (משמאל) (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנות הדחף של חיסוני הקורונה המותאמים לזן האומיקרון יהיו זמינות בקופות החולים עד תחילת אוקטובר – כך העריך היום (שלישי) פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא. לדבריו, משרד הבריאות יאפשר לכלל האוכלוסייה לקבל מנת דחף המותאמת לאומיקרון, עם המלצה לאנשים באוכלוסיות הסיכון להתחסן ועידודם לעשות זאת.

לפי פרופ' זרקא ציין שמנות הבוסטר המותאמות יהיו מרכיב מרכזי באסטרטגיה של משרד הבריאות להקל על העומסים במערכת הבריאות בתקופת החורף, שעלולים להיגרם מגלים משולבים של קורונה ושפעת. הוא ציין שישראל רכשה מיליוני מנות חיסון.

מפגש שולחנות עגולים לתרגול התפרצות נגיף קורונה בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בהשתתפות ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף תא"ל שלומי בן מוחא, וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרואי-פרייס (צילום: דפנה איזברוך)
מפגש שולחנות עגולים לתרגול התפרצות נגיף קורונה בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בהשתתפות ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף תא"ל שלומי בן מוחא, וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרואי-פרייס (צילום: דפנה איזברוך)

פרופ' זרקא אמר את הדברים בתדרוך עיתונאים שהתקיים כחלק ממפגש שולחנות עגולים להיערכות לתחלואת החורף במפקדת פיקוד העורף ברמלה. את המפגש הוביל תא"ל שלומי בן מוחא, מפקד מפקדת אלון בפיקוד העורף, האחראית על היבטים שונים בהתמודדות עם גלי הקורונה, ובשיתוף נציגי משרדי הממשלה.

פרויקטור הקורונה עדכן שמשרד הבריאות יבחן שימוש של בתי האבות בערכות בדיקות אנטיגן משולבות, שיאבחנו גם את נגיף הקורונה וגם את נגיף השפעת.

כחלק מההיערכות לחורף, פרופ' זרקא ואנשי מפקדת אלון מתבוננים במידע ממדינות בדרום כדור הארץ, בהן עונת החורף מסתיימת עכשיו, כדי לקבל רמזים מה יכול להתרחש בישראל. בתדריך הוצגו נתונים מניו זילנד, שבה שיעור האשפוזים משפעת בשנה החולפת היה הגדול ביותר מזה שבע שנים, ומאוסטרליה, שבה גל השפעת היה גדול מהרגיל והופיע מוקדם מהרגיל.

פרופ' זרקא העריך שגם בישראל תהיה תחלואה כבדה של שפעת וקורונה בו זמנית, ואמר שהוא מוטרד מעומסים שצפויים להיות על מערכת הבריאות כתוצאה מכך. לדבריו, "אם החורף הקרוב יהיה חורף קשה, נידרש שוב לסגור את חדרי הניתוח, עם כל ההשלכות התקציביות שבכך".

עוד הדגיש פרופ' זרקא שמערכת הבריאות תחכה להגעתן של מנות הדחף המותאמות, על מנת לצאת למבצע התחסנות של חיסוני קורונה ושפעת בקרב האוכלוסיות שבסיכון. זאת בניגוד למדיניות בגרמניה, שם התחילו מבצע התחסנות לקראת החורף בלי לחכות להגעת החיסון המותאם. זרקא אמר שלדעתו, גלי הקורונה והשפעת לא יקדימו את הגעתם של מנות הדחף המותאמות.

במסגרת מעגלי השיח נבחנו בין היתר תרחיש קיצון של תחלואה נרחבת בזן אלים שגורם לעד 100 מטופלים במכונת לב-ריאה (אקמו), יותר מ-80 המטופלים שהיו עד כה בבת אחת בגל הדלתא באוגוסט-ספטמבר 2021, מספר שאחד ממשתתפי השיח הגדיר כ"שיא היכולת של המערכת" באותו זמן. מאז, פתיחתן של ארבע יחידות לב-ריאה חדשות הגבירה את הקיבולת של מערכת הבריאות לטיפול בחולים אלה, אך נציגי משרד הבריאות הזהירו שמגבלות כוח האדם יקשו על הטיפול ב-100 חולים במקביל.

ד"ר אלרעי פרייס: "הגבלות לא ישימות בשלב הזה, אנחנו רוצים לייצר פתרונות אחרים"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה שההיערכות לגל קורונה חדש אינה כוללת הגבלות כלשהן על הציבור. "אנחנו לא רוצים להטיל הגבלות", אמרה, "אנחנו מעוניינים להשאיר את המשק ואת החינוך פתוחים, תוך כדי שמירה על אוכלוסיות בסיכון."

לדברי אלרואי פרייס, הדברים תקפים גם בתרחיש קיצון. "אנו בוחנים איך לשמור על מערכת החינוך פתוחה, תוך כדי שמירה על אוכלוסיית סיכון, איך שומרים על המשק פתוח, ואיך מנהלים שיח מיטיב עם הציבור. הגבלות הן כביכול פתרון קל לתחלואה, אך הן לא ישימות בשלב הזה. אנחנו רוצים לייצר פתרונות אחרים, שישמרו עדיין על אוכלוסיות הסיכון ועל הילדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!