דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק ביוקר המחיה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בלי פתרונות לשכר וליוקר המחיה עד ינואר, נצא לרחובות"

בר-דוד התייחס להסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי: "אפשר כבר לחתום עליו אחרי הבחירות" | על יוקר המחיה: "בימים הקרובים נחדש את המחאה"

יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת ההסתדרות ה-23 (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת ההסתדרות ה-23 (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"כל ממשלה שתקום תצטרך לספק פתרונות לשחיקות השכר, לרבות הסכם מסגרת כבר בינואר 2023", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בראיון לתוכנית 'איפה הכסף' ב-103FM. לדבריו, "ברור שנצטרך לעשות תיקונים בשכר ובהסכם המסגרת. תאריך היעד שלי לכל הפתרונות שצריכים להיות במשק זה ינואר 2023, ויכול להיות שנמצא את עצמנו ברחובות".

בר דוד הזהיר ש"אנחנו נמצאים בסד שאין תקציב ובחירות. ברגע שזה יסתיים, נראה מאבק על השכר בצורה הכי קשה שיש".

בתשובה לטענה שהעברת תקציב המדינה איננה סבירה כבר עד חודש ינואר הבהיר בר-דוד: "אותי זה כבר לא מעניין.  אני נושך שפתיים מספיק זמן עם כל הציבור בנושא הזה. אני לא רוצה להיכנס למהלכים פוליטיים. יש כבר הבנות שהסכם המסגרת צריך לתת מענה לדברים עליהם דיברנו, ואפשר כבר לחתום עליו אחרי הבחירות. ברגע שיהיה תקציב, אנחנו נקבל את זה רטרו החל מתחילת 2023. בסופו של דבר ראינו גם במאבק המורים – בלי שביתה לא זז פה שום דבר, ולכן תאריך היעד זה ה-1 בינואר 2023".

בר-דוד הדגיש ש"בתוך כל חוסר היציבות יש גוף אחד יציב וזו ההסתדרות, שהיא אחראית וממלכתית – אבל יש גם גבול. כל ממשלה שלא תקום אני מקווה שתהיה יציבה, אבל בכל מקרה אני מצפה שתגיע איתנו להסכם מסגרת שיביא פיתרון לכל הבעיות שיש במדינת ישראל, ויפה שעה אחת קודם. אנחנו מתקרבים לרגע האמת".

לדברי בר-דוד, "אני מאוד מודאג מזה שבמערכת הבחירות הזו הנושא הכלכלי לא מספיק עולה על הפרק. בסוף כולנו הולכים לסופר ורוצים מדינה מתוקנת, ושיהיו עובדים שמרוויחים כמו שצריך. רק ההסתדרות במגרש הזה, שום מפלגה לא נמצאת שם".

בר-דוד הבהיר שדרישות השכר שיציב יהלמו את גובה האינפלציה ועליות המחירים במשק. הוא העריך שתוספות השכר שנקבעו בהסכם עם המורים הן של כ-2.2-2.3% בשנה, ואמר שההסתדרות מכוונת להביא תוספת שכר גדולה יותר. "צריך לזכור שנתתי כאן שנה של הקפאת שכר, שבאמצעותה הצלחנו במדינת ישראל לעצור את הגירעון המטורף שהיה פה תוך רבעון אחד ולהגיע לצמיחה. אנחנו שותפים בדבר הזה. אני מצפה מכל ממשלה שתקום, שתראה איך מקדמים את העובדים במדינת ישראל. לאוצר יש כסף, הבעיה היא האילוצים הפוליטיים".

על העלאת שכר המינימום שסוכמה בעסקת החבילה במשק ולבסוף לא יצאה לפועל אמר בר-דוד: "הכנסת פיזרה עצמה לדעת. לא הצליחו לחוקק את החוק הזה". הוא הוסיף שלהערכתו כבר במרץ 2023 יעלה שכר המינימום ל-5,550 שקלים בעקבות ההצמדה לשכר הממוצע במשק, ולדבריו "בינואר 2023 נעשה את החישובים ונראה איפה אנחנו עומדים".

עוד ציין בר-דוד כי ההסתדרות צפויה בימים הקרובים לחדש את המחאה מול בתיהם של בכירים במשק נגד יוקר המחיה. "לא פשוט להוציא פה אנשים מהשאננות שלהם. ראינו ניצני הצלחה של בלימה. אם הם יחדשו את עליות המחירים החזיריות – נהיה מולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!