דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל נכנעה לסרביה, תשחק מול צ'כיה על המקום בשמינית גמר היורובאסקט

ישראל הייתה קרובה להפתעה, אבל הפסידה 89:78 לקבוצת הכוכבים הסרבית וירדה למאזן 2:2 בשלב הבתים | הובילו את ישראל: ים מדר 20 נקודות, דני אבדיה 14 נקודות | ניקולה יוקיץ' סיים עם 29 נקודות לסרביה

דני אבדיה במדי נבחרת ישראל מול ניקולה יוקיץ' מנבחרת סרביה ביורובאסקט (צילום: FIBA)
דני אבדיה במדי נבחרת ישראל מול ניקולה יוקיץ' מנבחרת סרביה ביורובאסקט (צילום: FIBA)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הפסידה אמש (שלישי) לסרביה החזקה 89:78 וירדה למאזן 2:2 בשלב הבתים של היורובאסקט. ים מדר בלט בשורות הנבחרת עם 20 נקודות, דני אבדיה סיפק משחק לחימה וקלע 14 נקודות. הכוכב הסרבי ניקולה יוקיץ' סיים עם 29 נקודות.

הנבחרת שנתנה מלחמה גדולה, תתמודד מחר (18:30) מול צ'כיה, במשחק שיכריע את העלייה לשלב הבא. ניצחון מול צ'כיה, אותה מאמן הישראלי ננו גינזבורג, יקנה לישראל את שמינית הגמר מהמקום השלישי, הפסד וככל הנראה הנבחרת תסיים את דרכה ביורובאסקט, כאשר אם תפסיד עד 6 נקודות הפרש, יש תרחיש שבו היא יכולה לעלות מהמקום הרביעי.

ניקולה יוקיץ' הסרבי מול נבחרת ישראל ביורובאסקט 2022. (צילום AP/Peter David Jusek)
ניקולה יוקיץ' הסרבי מול נבחרת ישראל ביורובאסקט 2022. (צילום AP/Peter David Jusek)

סרביה פתחה טוב עם שלשה של יוקיץ' ונקודות של מיציץ' שקבעו 0:5 אחרי דקה. סורקין ואבדיה העלו את ישראל על הלוח אבל יוקיץ' קבע 5:15 אחרי 5 דקות. גודס לקח פסק זמן ממנו חזרה ישראל עם שלשות של זוסמן ואבדיה כדי לחזור למשחק מהר, אבדיה הטביע, זוסמן חטף והיתרון הסרבי עמד על 13:15 בלבד. יוקיץ' ספג עבירה שניה אבל הספיק לסגור את הרבע ביתרון סרבי 18:24, אחרי שלשה של רפי מנקו.

נמרוד לוי ומדר נתנו דקות טובות בשני צידי המגרש בפתיחת המחצית השניה ומנקו עם שלשה שניה הוריד עד 25:26 ושלח את הסרבים לפסק זמן אחרי 2 דקות. ההגנה של הנבחרת היתה מצוינת בדקות האלו וים מדר עם שלשה קבע יתרון ראשון במשחק לישראל, כאשר מיד לאחר מכן מיציץ' עם שלשה משלו החזיר את היתרון לסרביה שרצה 0:11 עד 30:40. נדוביץ' סגר את המחצית הראשונה ביתרון 38:50 לסרביה.

מקל ומנקו עם שלשות בפתיחת הרבע השלישי הורידו את ההפרש הסרבי עד 44:51 אבל גם במקרה הזה, זה תא תורגם להמשך ריצה והסרבים בראשות גודוריץ' ויוקיץ' החזירו לעצמם את היתרון הגדול, 44:59 אחרי 4 דקות ברבע. ישראל נלחמה כדי לחזור למשחק, ג'ייק כהן עם שלשה, ים מדר במהלך מצוין ודני אבדיה עם שלשה על הבאזר קזזו את ההפרש והנבחרת ירדה בפיגור 58:65 בלבד בסיום הרבע השלישי.

ים מדר במדי נבחרת ישראל מול סרביה ביורובאסקט (צילום:FIBA)
ים מדר במדי נבחרת ישראל מול סרביה ביורובאסקט (צילום:
FIBA)

אסיסט גדול של אבדיה לנמרוד לוי יחד עם שלשה של ים מדר הורידו את היתרון ל-63:65 בלבד עם פתיחת הרבע הרביעי והקהל הישראלי ביציעים היה בטירוף אבל הסרבים ידעו מתי להקשיח את ההגנה וטסו לריצת 0:8 מהירה עד 63:73 כשגודס לקח פסק זמן. ירמאז עם שלשה נוספת מיד לאחר מכן העלה ל-13 הפרש וסגר עניין, למרות נסיון קאמבק נוסף של מדר ואבדיה שהורידה עד 8 הפרש. ישראל הפסידה 78:89, ירדה למאזן 2-2 ותשחק ביום חמישי מול צ'כיה על העליה לשמינית הגמר.

קלעו לישראל: מדר 20, אבדיה 14, סורקין 11 (9 ריב'), מנקו 9, ג'ייק כהן 7, נמרוד לוי 6, מקל 5, בלאט 3, זוסמן 3.

ים מדר אמר לאחר המשחק: "נלחמנו, שיחקנו עם גאווה, לא נתנו להם לעשות מה שהם רצו ותמיד חזרנו למשחק ואני גאה בחבר'ה. באנו לנצח אבל בסוף העבירה הבלתי ספורטיבית קצת הוציאה לנו את הרוח ולא הצלחנו לחזור מזה, הם קבוצה מאוד מוכשרת וכל פעם מישהו אחר קולע ועושה את הנזק, קשה לעצור את זה. יש לנו משחק לנצח ובזה צריך להתמקד. יוקיץ' עושה מה שהוא רוצה, ניסינו להקשות עליו וזה לא בדיוק עבד. לחימה זה הדבר הראשון שלוקחים, אין גישה אחרת להגיע למשחק ביום חמישי מאשר לנצח או ללכת הביתה".

דני אבדיה: "מבאס, באנו לנצח. ניסו להוציא אותי מהמשחק, עשיתי מה שיכלתי בשביל לפרגן לחברים, נפלנו על מהלכים לכאן ולכאן. הצלחנו לחזור ולהוביל אבל זה חמק לנו, זה כואב לי. אנחנו הנבחרת הכי קשה שסרביה שיחקה מולה, עשינו להם חיים קשים וזה מה שצריך לעשות, להילחם. היה מיוחד לשחק מול סרביה, כולם פה מכירים אותי ויש הרבה וויב טוב בינינו. עשינו עבודה טובה במשחק הזה, ונגד צ'כיה אם נבוא בגישה הזו יהיה טוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!