דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לראשונה: סנקציות של רשות האוכלוסין יוטלו על מעסיקי עובדים פלסטינים שיפרו הוראות בטיחות

האכיפה המנהלית תיושם בענף הבניין בלבד, ותכלול ביטול היתר להעסקת פלסטינים או מניעת חידוש ההיתר | בארגון קו לעובד בירכו על ההחלטה אך דרשו להחיל אותה גם בענפים נוספים: "רק באמצעות סנקציות משמעותיות תיווצר הרתעה אמיתית"

תאונת עבודה באתר בנייה ברחוב שמגר בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)
תאונת עבודה באתר בנייה ברחוב שמגר בירושלים, יולי 2022 (צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה שתבצע אכיפה מנהלית נגד מעסיקים של עובדים פלסטינים בענף הבניין שיפרו את דיני הבטיחות בעבודה. בין אפשרויות האכיפה המנהלית: ביטול ההיתר להעסקת עובדים פלסטינים, סירוב לתת לו היתר חדש למשך עד 3 שנים, סיוג או הגבלת ההיתר, ואף התניית המשך קבלת ההיתר בהפקדת ערבות להפסקת ההתנהלות הבטיחותית הלקויה.

בחוזר שנשלח למעסיקים בראשון השבוע, הודיע מנהל עובדים זרים ברשות שמעסיק שיתקבל לגביו מידע על עבירות בטיחות ממנהל הבטיחות של זרוע העבודה במשרד הכלכלה, יהיה צפוי להליך אכיפה מנהלית. במסגרת ההליך ייערך לו שימוע בכתב לפי חוק עובדים זרים, ולאחריו תתקבל בעניינו החלטה של מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה.

ראש מנהל עובדים זרים, ענבל משאש, הדגישה במכתבה למעסיקים כי המנהל ‏קורא ‏למעסיקים ‏בעלי ‏היתרים‏ להקפיד‏ על ‏מילוי ‏כלל ‏חובותיהם‏ לפי ‏דיני‏ הבטיחות ‏בעבודה,‏ ולשמור‏ על ‏שלומם ‏ובטיחותם‏ של ‏העובדים.

המדיניות החדשה של רשות האוכלוסין וההגירה היא תוצאה של החלטת הממשלה מתחילת אוגוסט, שהטילה על זרוע העבודה במשרד הכלכלה לתאם העברת מידע על פעולות שננקטו נגד מעסיקי עובדים שאינם ישראלים בענף הבניין בגין הפרות בטיחות, וזאת על מנת שהרשות תבחן את האפשרות לשלול או לסייג את היתרם של מעסיקים אלו בהתאם לסמכויותיה.

מארגון קו לעובד, העוסק בזכויות מהגרי עבודה, בירכו על המהלך אך קראו להרחבת הפקיוח גם על מעסיקים נוספים של עובדים זרים. לדברי הארגון, "אנו מברכים על כך שרשות האוכלוסין תתחיל להשתמש סוף כל סוף בסמכות שלה להטיל סנקציות על קבלנים מפירי בטיחות, אך מצרים על הפקרתם החוזרת והנשנית של עובדים אחרים באחריות רשות האוכלוסין וההגירה."

בקו לעובד הדגישו ש"יש להטיל סנקציות גם על מעסיקי מהגרי עבודה ועל חברות זרות, שקיבלו היתר בענף הבנייה להעסקת עובדים זרים. כמו כן, שוב נזנחים עובדים בשאר ענפי המשק, שגם רבים מהם הם פלסטינים ומהגרי עבודה. לפי הדו"ח האחרון שלנו, רק בחציון הראשון של שנת 2022 נהרגו 9 עובדים בענף התעשייה ו-9 בענף החקלאות. רק באמצעות סנקציות משמעותיות על מפירי בטיחות תיווצר הרתעה אמיתית, ועובדי כפיים במדינה לא יופקרו יותר למזלם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!